. Toch zit ik ook absoluut niet in springzit, gewoon een 'normale' beugellengte
. Ik vind korte beugels dus zeker niet altijd fijner, je lijkt dan zo 'op' je paard te zitten. Ik kan het moeilijk beschrijven
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Toch zit ik ook absoluut niet in springzit, gewoon een 'normale' beugellengte
. Ik vind korte beugels dus zeker niet altijd fijner, je lijkt dan zo 'op' je paard te zitten. Ik kan het moeilijk beschrijven
. navaja schreef:Glover, dat heb ik ook.Is het ook nog zadelafhankelijk hoe jullie de beugels doen? in de zin van, dieper/smaller zadel--> langere beugels?
ben blij dat iemand anders het ook doet ga ik straks even tegen haar vertellen hihi
omdat ik mezelf anders echt wel uit het zadel 'duw'. Ik verlies men beugels ook niet sneller als ik met lange beugels zit, als ik met korte rij heb ik nl. snel de neiging om me op men paard vast te klemmen ipv gewoon te gaan zitten en men evenwicht te gaan zoeken, waardoor mijn beugels sowiesow hun eigen leven leiden. Ik duw wel men hakken minder naar beneden als ik met lange beugels rij. 
.....dat heb ik dus een geprobeert...maar voor mij zijn ze dan veels te kort.Ik rijdt met vrij korte beugels maar ben ze steeds wat langer aan het maken.Het is gewoon gevoelsmatig wat iemand het fijnst vindt. marle schreef:ik rijd liever met lange maar ook niet te lang:')

wiseguy15 schreef:Ik stem voor langere beugels
Ik rijd altijd op een dressuurzadel, dan zijn langere beugels gewoon fijn.