Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
darkmoona schreef:eigenlijk wel raar dat we alles aan de linkerkant doen.
aansingelen (doe ik teminste meestal links)
riempjes van hoofdstel
opstijgen/ afstijgen
zelfs de gespen van de meeste dekens zitten aan de linker kant.
en maar mopperen op onze paarden dat ze linksom minder fijn lopen en zo moeilijk rijden![]()
edit... had even links en rechts door elkaar gehad

)
. Maar ik heb het altijd al links gedaan. En ja ik ben dan ook links,maar rechts op en af stijgen lukt me echt niet gewoon. Vorige keer ook...Deed als uitzondering de singel vast aan de andere kant van het zadel,komt er zo'n miepie naar me toe ; De singel moet je aan de andere kant vastmaken hoor...Eigenlijk ook stom,dat dat soort dingen vanzelf is aangeleerd.
dus been over de hals en glijden maar
... veel makkelijker als rechts... dan raak ik altijd in de knoop... kan het wel, maar handig? nee... en dan stijg ik liever snel op van links als moeilijk van rechts.. Shyla25 schreef:darkmoona schreef:eigenlijk wel raar dat we alles aan de linkerkant doen.
riempjes van hoofdstel
opstijgen/ afstijgen
en maar mopperen op onze paarden dat ze linksom minder fijn lopen en zo moeilijk rijden![]()
edit... had even links en rechts door elkaar gehad
Aansingelen doe ik gaatje voor gaatje links en rechts afwisselend, vindt ik toch wel zo fijn
darkmoona schreef:Edit: JIJ doet alles aan de linkerkant. Mijn riempjes van het hoofdstel zitten aan allebei de kanten, of onderaan. Van mijn touwhalster idd links. Aansingelen doe ik aan de rechterkant omdat ik daar meestal ook opstap. De gespen van de dekens zitten idd links.eigenlijk wel raar dat we alles aan de linkerkant doen.
riempjes van hoofdstel
opstijgen/ afstijgen
(...)
Af en opstappen doe ik dus aan allebei de kanten, meestal rechterkant en zoals HC beschrijft, een hand op de hals en de ander aan de voorkant van het zadel. Mocht het paard iets doen (niet dat dat gebeurt, maar je weet nooit) dan hoef je niet eerst je hand van achter het zadel weg te halen om te gaan zitten.

Maar als je die reacties zo leest is het wel grappig, alles links.