Beiden 
Krijg les met de club (ligt nu even stil, morgen vergadering en dan verderzien wie ons in de winter traint) 1x per week in de zomer 8tal in de winter is dat dressuurles en in de zomer hadden we springles en hopelijk zetten we dit met dezelfde lesgever (zo grappige mens, maar legt alles echt supergoed uit en wil niet steeds alleen maar bouwen!)verder in de winter !
Daarbuiten krijg ik ook privéles, mn trainer woont bij mij in de straat en wil geen geld krijgen van mij !
Ben 6 jaar geleden bij hem begonnen en ik fiets gewoon even langs hoe laat ik kan komen
, voor de rest train ik bij hem in de bak en als hij het ziet komt hij vaak helpen of kijken! Wat heb ik toch een geluk
Hij zou normaal meegemogen hebben naar WK eventing , maar ging niet vanwege blessure paard , sprong z en crosste Z met dat paard (nu verkocht) en met zn ander paardje rijdt hij Z2-dressuur dus kwaliteit is er zeker ook !
Hoeveel keer is dus zeer verschillende, mn d-pony was een probleempony (slecht behandeld,sterk karakter maar stiekem heel lief!) en dan ging ik de 1ste zomer elke ochtend om 8 u alleen te paard (pony
naar max tuyt. (crosshindernissen staan op akker van mn opa die ernaast woont
springen maar dit is niet meer goed gekomen! weet niet wat ze hem ooit aan hebben gedaan maar iets serieus in iedergeval (was wel grappig, 1x was hij zo boos op mn pony en zei: stap maar af ik ga er wel op ! en toen lag hij er na 5 min. naast :p terwijl ik er zelf nog nooit was afgevallen
) en savonds rond 6 u bij mn trainer uit de straat dressuur oefenen!
Met t paard dat ik nu heb trainde ik in de zomer keer of 5 en praktisch alleen maar dressuur bij trainer uit de straat en dan 1x in de 2 weke springles club (ook wel is n keer extra bij max ofzo) en in de winter (zit ook in mn laatste jaar middelbaar en ben altijd pas om 5 u thuis ed..) is dit zeer verschillend ! Ouders willen niet met me mee naar binnenbak 2 kilometer verderop en alleen mag ik er niet naartoe omdat het dan al donker is en is gevaarlijk weggetje (rijden ze je zo ondersteboven!).
Goh als ik dit nu lees, mag ik me precies wel gelukkig prijzen
Heb 6 jaar (vanaf mn 3
moeten zeuren voor pony , nog 3 jaar voor ik bij de club en wedstrijde mocht
en nu heb ik gewoon alles tot mn dienst