Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WinBinChes schreef:Tja deze discussie wordt ook niet voor het eerst gevoerd. Ik rijdt nu met een heel klein spoortje. Maar kan net zo goed zonder, maar de laatste verfijning mist dan net even
Zo werden de figuren veel netjeser en reageerde ze beter op mijn binnenbeen.. Airborn schreef:ik rijd zonder sporen.
Ik vind mezelf nog lang niet goedgenoeg om met sporen te mogen rijden, en als ik dat wel ben, ben ik zowieso nog niet aan die verfijning toe. Eerst maar es goed stil kunnen zitten en nette figueren kunnen rijden op m'n zit... Gaan we dan wel werken aan oefeningen waar je misschien sporen voor nodig hebt. (over een jaar of 10-20)

Danielledm schreef:Ik rij absoluut niet met sporen, ik ben nog niet zo goed dat ik mijn hulpen (qua figuren enz, moet nog B starten met wedstrijden bijv) moet versterken. Ook ben ik er van dat je paard gewoon na je kuiten moet luisteren! zo niet oefenen oefenen en nog is oefenen!!
Mijn paard kan je bijv super op je kuiten rijden! Dus heb geen sporen nodig!!
Ooit heef er een "Z" ruiter op mijn paard gezeten, die kreeg hem niet aan het been en wilde al sporen op doen!? (hij was niet voorwaarts?! Daar zijn sporen niet voor!! en dat rijd dan Z haha wel leuk natuurlijk dat het een simpele ruiter wel lukt!
Terwijl hij juist super op je kuit reageerd!!
.. met sporen drong ik wel tot me paard door zonder mijn zweep te hoeven gebruiken.. en daarbij ze stond meestal in de wei (ook in de winter) en die had me toch een vacht dat ze waarschijn mijn sporen gewoon als gewoone beenhulp voelde..
lisch17 schreef:ik hed 2 paarden 1 rij ik met redelijk scherpe sporen (slecht aan het been en niet goed voorwaards)
de ander zonder alleen met springen kleine drupel spoortjes omdat je nog wellis wil weigeren(jong paard alles is nieuw en eng haha) ik ben geen tegen stander van sporen maar ze moeten wel goed gebruikt worden.!
kavita schreef:iedereen weet denk wel wnneer die met sporen moet rijden op een paard
).
?