Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WinBinChes schreef:Wat maakt het uit. Een Z combinatie wat goed om kan gaan met een S&T is echt niet beter dan een Z combi dat goed met een trens om kan gaan. Als het goed loopt en het allemaal vanzelf gaat zie ik niet eens wat het dier in heeft hangen. Pas bij onrechtmatig gebruik gaan dat soort dingen opvalllen.
Zowel met een trens als een S&T kom je opengesperde monden tegen.
In mijn ogen ben je niet beter of je het met of zonder doet. Het is aan het paard waarmee gereden wordt en aan de ruiter hoe er mee gereden wordt
casperrr schreef:Pletje123 schreef:Haha nu slaat het dus de andere kant om..
.
Werd tijd ook![]()
haha, nee even serieus. Ik kom vaak in topics tegen 'hehe eindelijk is een keer een Z combi zónder S&T'
Dan wordt de rest gelijk afgeschildert als iemand die een stang erin hangt om erbij te horen. Dát vind ik echt jammer, er zijn genoeg mensen( een heleboel zelfs) die normaal met een stang omgaan en die hem alleen gebruiken bij bepaalde hulpverfijning.

WinBinChes schreef:Een Z combinatie wat goed om kan gaan met een S&T is echt niet beter dan een Z combi dat goed met een trens om kan gaan.
WinBinChes schreef:Precies!In mijn ogen ben je niet beter of je het met of zonder doet. Het is aan het paard waarmee gereden wordt en aan de ruiter hoe er mee gereden wordt
Sall schreef:WinBinChes schreef:Wat maakt het uit. Een Z combinatie wat goed om kan gaan met een S&T is echt niet beter dan een Z combi dat goed met een trens om kan gaan. Als het goed loopt en het allemaal vanzelf gaat zie ik niet eens wat het dier in heeft hangen. Pas bij onrechtmatig gebruik gaan dat soort dingen opvalllen.
Zowel met een trens als een S&T kom je opengesperde monden tegen.
In mijn ogen ben je niet beter of je het met of zonder doet. Het is aan het paard waarmee gereden wordt en aan de ruiter hoe er mee gereden wordt
Ik was wat cynisch of flauw in mijn reactie, maar zit helemaal op jouw lijn hoor!

jasmijn78 schreef:Ach, de een hangt een S&T in als 'statussymbool' en van kijk mij eens goed rijden, de ander hangt een hackamore in met als idee; kijk mij eens bitloos vriendelijk zijn.
Wat je in of aan je paard hangt of er op legt zegt nog niets over de kwaliteiten van de ruiter. Zo kan iemand net zo goed bitloos een paard martelen en kan iemand juist weer heel fijn met S&T rijden.
Gezien het profiel van TS is het duidelijk met welke intentie dit topic is gestart.WinBinChes schreef:Een Z combinatie wat goed om kan gaan met een S&T is echt niet beter dan een Z combi dat goed met een trens om kan gaan.
Sterker nog: voordat je goed en verantwoord om kan gaan met stang en trens moet je eerst je paard op een trens voor elkaar hebben.WinBinChes schreef:Precies!In mijn ogen ben je niet beter of je het met of zonder doet. Het is aan het paard waarmee gereden wordt en aan de ruiter hoe er mee gereden wordt
Citaat:Daarnaast is S&T dan wel heel mooi voor de verfijning, maar als je jezelf nou eens zou kan verfijnen dat je die verfijning ook op een enkel trensje voor elkaar krijgt...
Arabesk schreef:Tijdens het seminar ''paardenwelzijn in de basissport" op de zondag van het Horse Event, zei Imke dat 'nu zo fijn is dat in de hogere klasses de trens nu ook is toegestaan, en dat mensen die niet om kunnen gaan met stang en trens dat ook vooral niet moeten doen en dus met een trensje moeten blijven rijden'

Citaat:Z klasse rijden met een trens => voor die mensen heb ik respect
Jolliegirl schreef:als jij een bokstopper al zielig vind.

)

Citaat:Monty Roberts benadrukte dat we vooral in de "strijd" om het welzijn van het paard en de vrijheid voor het bitloos rijden, niet moesten verzanden in een strijd tegen het rijden met bit.
Het ging er niet om of je met of zonder bit reed, het ging erom hoe je reed... En hoe je met een paard omging.
(en beide ook onvriendelijk) 
joyce B schreef:Monty Roberts benadrukte dat we vooral in de "strijd" om het welzijn van het paard en de vrijheid voor het bitloos rijden, niet moesten verzanden in een strijd tegen het rijden met bit.
Het ging er niet om of je met of zonder bit reed, het ging erom hoe je reed... En hoe je met een paard omging.
Cayenne schreef:Dan krijg je allemaal scheve gezichten "ja maar zij wint en zij had een bit in" of het tegenovergestelde.
Nee, laat het maar lekker zoals het isVolgens mij wordt het veel te ingewikkeld wanneer er ook bitloos zou worden toegelaten.