liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:28

Het maakt mij niet uit. Hete pony's helpen mij altijd graag met lessen maar ook slome krijg je wel zo gek. Zolang ze er maar plezier in hebben en merken dat het gewaardeert wordt en ik ben altijd trots

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:31

Er tussen in. Mijn pony is normaal gewoon lekker actief. Soms heeft ze er iets te veel zin in en dan moet je constant inhouden, dat vind ik niks, maar het is nog vervelender als je steeds moet blijven drijven. Dan werkt het wel dat ze haar een keer goed wakker maakt, maar ze is dan toch niet zo actief als normaal. Dus ik heb het liefst rustig, maar actief

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:32

Doe mij maar een pittig paardje. Ik vind een paard goed voorwaarts krijgen lastiger dan het tegenhouden. Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:40

Ik houd erg van rustige, makke paarden, maar sloom is natuurlijk een ander uiterste. Liefst gewoon een vriendelijk, vlot paard die plezier heeft in zijn werk en toch mak is.

Een pittig paardje dat wel lekker met de beentjes op de grond blijft vind ik ook geen probleem, maar als er gebokt en gesteigerd word... tja, dan is voor mij de lol er wel af.

Toen ik die maagklachten nog niet had, zou een bokje voor mij geen probleem zijn geweest... En ik heb toen ook op paarden gereden die wel eens wilden steigeren. Maar nu? Nee, niet meer.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:44

Geef mij maar een pittig diertje Ja. Dit betekent voor mij een paard zoals die van mij. Lekker actief, met een eigen willetje, energie voor 10 maar toch nog goed kunnen luisteren. Even voor de duidelijkheid: een paard dat om de 5 seconden wegspringt versta ik niet onder pittig paard Knipoog .

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:58

ik houd wel van pittige paardjes. Maar niet zo pittig dat het gevaarlijk word. Af en toe een rustig paardje om gewoon lekker even te rijden vind ik ook wel fijn.
Ik vind het ook makkelijker om een paard bij me te houden, dan hem telkens goed voorwaarts te laten lopen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:12

Het liefst een 'heet' paard dat goed te bewerken is, en altijd blijft lopen. Een beetje rillerig mag van mij ook wel,maar dan moeten ze niet gevaarlijk zijn!

Jitss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:16

een paardje met pit vind ik wel leuk!
Maar het moet wel leuk blijven dus niet elke keer opnieuw hard weg galopperen ed.
Laatst bijgewerkt door Jitss op 09-09-07 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:17

Nakisha schreef:
Ik houd erg van rustige, makke paarden, maar sloom is natuurlijk een ander uiterste. Liefst gewoon een vriendelijk, vlot paard die plezier heeft in zijn werk en toch mak is.

Een pittig paardje dat wel lekker met de beentjes op de grond blijft vind ik ook geen probleem, maar als er gebokt en gesteigerd word... tja, dan is voor mij de lol er wel af.

precies hetzelfde.
Ik ben gewoon super bang te vallen, niet om het vallen maar dat ik verkeerd terecht komt.
Ik heb nameleijk al een ziekte, en nog mee rklachten dat wordt dan wel gevaarlijk.
bokken vind ik neit erg maar het moet wel weer stoppen.
steigeren nog nooit meegemaakt dus.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 16:13

maar ik bedoel niet een gemeen paard met pit gewoon een lekker voorwaards paard niet gemeen ofzo.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:27

Een pittig paard of mak paard.
De keuze is bij mij niet snel gemaakt. Ik denk dat het mij niet uitmaakt.
Het moet gewoon zo zijn dat het karakter van het paard past bij mijn karakter en dat we samen een band opbouwen.
En dan is weer de vraag; Wat versta je onder pittig?
Mijn paard schrikt snel van iets langs de weg en is ook goed voorwaarts. Maar ze zal niet steigeren of bokken.
Ik zou alleen niet graag een paard willen hebben die snel bokt of steigert omdat ik daar nogal nare ervaringen mee heb gehad.
Verder maakt het mij niet zo veel uit. als het paard maar goed voorwaarts is en zijn/haar karakter past bij de mijne!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:05

ik heb beide wel graag Ja
liefst iets tussenin denk ik..
eigenlijk is bij mij vooral het karakter belangrijk Bloos

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:10

ik heb een redelijk rustige merrie, maar wel een met streken af en toe. ik hou zelf niet zo van die paarden die achter een kont aanlopen en verder wel kijken waar het schip strand.
een beetje pit is wel leuk maar voor mij weer niet te veel. een pittige warmbloed is dus niets voor mij.
soms is het gewoon lekker een relaxed paard te hebben maar als het nodig is mag ze best wel iets pit hebben.
soms is het beste er een beetje tussen in te zitten maar dit is natuurlijk afhankelijk van wat je zelf wilt

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:12

ik praat niet over mak op pittig, maar hij moet gewoon precies bij me passen ik doe gek zij ook enz,..

met it probleem zit ik nu die pony van mij is precies mij lekker gek,druk,problemen enz, nu heb ik de nieuwe maar die is kuikenmak en helemaal! in omgang doet nooit gek, alleen onder het rijden wat pit verder niks, ik merk wel dat dit echt niet bij mij past..

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:22

Ik hou van beide. Tijdens buitenritten gewoon een betrouwbare die er niet vandoor gaat en dergelijke, maar in de bak mag er best wel eens actie in zitten hoor :-D. Als je een pony hebt die altijd braaf haar rondje loopt is ook niet veel aan...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:24

Ik heb het beiden! Een vrij pittige en een vrij rustige die ook op zijn tijd wel kan gaan hoor Haha!

Pattytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:25

doe mijn maar mijn pittig paardje, Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:45

pittig Bloos , ik hou niet zo van die makke lammetjes. geef mij er maar een waar wat pit in zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:58

Geef me toch maar een heethoofdje maar dan liever niet drammen. Liever eentje die een paar goede bokken geeft dan eentje die constant loopt te drammen Knipoog Heb een bommetje onder mijn kont op wedstrijd maar ze is heel fijn te rijden, af en toe krijg ik wel een serie bokken maar dan is het ook over Lachen

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:22

Wat ben ik toch een bofkont, ik heb ze alle 2 in één paard. Mijn 4-jarige weet zeer goed wie op haar zit. Als mijn papa rijdt, weet ze dat ze niet hard aan het werk moet en is ze eerder het makke type (wil natuurlijk wel eens schrikken maar dit ligt aan haar leeftijd) en als ik haar rij en vooral als ik rijles heb wordt het echt een hittepettitje. Ze kan dan zo super ijverig worden wat gepaard gaat met vreugdesprongetjes en dan heeft ze het echt nodig dat ze die overtollige energie eens effe kwijt kan. Dan is het echt een zalig paard. Mij mag het dus wel een pittig paard zijn zolang ik maar controle over het paard heb en daarom vind ik die van mij super. Wat ik wel merk bij haar is dat hoe pittiger ze is, hoe meer ze van alles schrikt tenzij ze echt super geconcentreerd is.

Ik ben van mening dat je manier van rijden ook veel doet. Tot voor dat ik les kreeg van mijn nieuwe instructeur was ze niet echt op het been, super braaf. Sinds ik haar anders rijd, is het eigenlijk pas een hittepettitje geworden. Ze heeft er altijd super veel zin in en wordt daar dan echt pittig van. Dus een mak braaf paard kan je ook pittig krijgen.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:21

Ik zou beide eigenlijk fijn vinden.
Als het paard soms lekker pittig is dat je gewoon lekker aan het werk kan, maar als je een ''relax'' buitenritje wil maken dat je ook gewoon rustig kan rijden Lachen

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:36

het ligt aan het karakter van de ruiter welk paard het beste bij je past. Ik houd persoonlijk van een erg pittig paard (maar wat is pittig? daar verschillen de meningen over), een heethoofd omdat ik hier goed mee om kan gaan ik ben zelf een vrij rustig persoon dus dat klikt goed. Het paard wat ik momenteel heb is erg lief (maar geen sulletje) alleen niet erg gevoelig en het klikt daarom ook niet. ze staat dan ook nu te koop!

marouschka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:08

als je gedult hebt en rustig van naruure bent kan je een wat drukker paard rijden.Ben je zelf al een zenuwelijer dan liever een rustig paard

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:03

Citaat:
precies hetzelfde.
Ik ben gewoon super bang te vallen, niet om het vallen maar dat ik verkeerd terecht komt.
Ik heb nameleijk al een ziekte, en nog mee rklachten dat wordt dan wel gevaarlijk.
bokken vind ik neit erg maar het moet wel weer stoppen.
steigeren nog nooit meegemaakt dus.

Steigeren heb ik wel meegemaakt. Ik heb eigenlijk alles wel es meegemaakt denk ik... wegspringen, bokken, steigeren, op hol slaan...

Ik had vroeger minder moeite met dit soort dingen... maar sinds ik maagklachten heb, wil ik liever een beetje rustig aan doen.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:32

Een pittig, opgevoed paard