Kosta schreef:Sorry Udine5, maar helaas moet ik Jasmijn78 ook wel gelijk geven, want ik lees toch ook echt tussen de regels door dat je eigenlijk jaloers bent op hoe meisje 1 het allemaal aan komt waaien. Als je echt zeker van jezelf bent heb je deze discussie helemaal niet nodig, want dan hoef je je ook niets aan te trekken van wat die mensen tegen je zeiden. Deze bedoelde het waarschijnlijk ook niet een zo kwaad, maar door jouw eigen beeld van hun heb je er meer van gemaakt als dat het is. Niet iedereen wordt in een gouden wieg geboren, maar op jouw leeftijd zou je inmiddels toch al wel moeten weten dat je je hier ook niet blind op moet staren. Mijn tip wordt snel volwassen en ga niet een of andere kinderachtige discussie starten. Wanneer je dat wel doet moet je ook tegen een beetje weerstand kunnen en niet meteen gaan katten, maar het een beetje op niveau houden. Verder moet je gewoon genieten van je paardje en je niets aantrekken van wat een ander zegt.
Als jullie dan zo goed tussen de regels door lezen dan zou ik zeggen lees nog een keer goed en kijk of ik al heb gezegd dat ik niet jaloers ben.
Ik rijd puur voor mij lol. Natuurlijk is het leuk als je hoog in de sport eindigt maar dat is absoluut niet mijn eerste prioriteit. Het gaat mij erom dat ik er schik in heb. En niet kostte wat het kost hoog in de sport lopen.
Ik ben blij met wat ik van Udine heb weten te maken en daarom zit ik dus niet te wachten op (niet kloppend) commentaar van iemand die in het Z rijdt en dus meer ervaring zou hebben.
En ik heb ook nooit beweerd dat ik meer ervaring zou hebben dan meisje 1. Dat deed zij. En aangezien ik dus vind dat dat niet zo is (even een voorbeeld: als je een Z-paard dan zo nodig elke dag nog met een slof zijn kin op zijn borst moet trekken).
Dus eindconclusie is: Laat iedereen gewoon doen zoals hij/zij het zelf wilt doen of denkt dat dat het beste is. Mits iemand om hulp vraagt of wanneer je ziet dat het zielig of pijnlijk is voor het paard.