Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en wél met super achterbeen, dus dat scheelt) en daarbij merk ik nu al dat ze een stuk makkelijker te rijden is, veel soepeler en makkelijker te veruimen.
en toen kón ze het wel, maar ze had er wel moeite mee. Ook middengangen vindt ze ontzettend moeilijk.
maar een normaal compact heid Als ik nu op een kwpner zit vind ik het eng omdat de hals langer is enzo dus het hoofd verder. Ik ben korte nekjes gewend en hoofde die dicht bij me zitten. Ik heb tuigers gereden en friezen enzo allemaal kortnekjes

krumel schreef:ik ben verbaasd dat zo veel mensen een compact paard prefereren. Ikzelf vind het ook wel mooier, maar ik heb een heel kort gedrongen ponytje en die heeft ontzettend veel moeite met de lengtebuiging. Overgang galop-stap kon ze bijv. al toen ze 4 was, maar een volte 10 meter, ho maar. Ik moet bij haar ontzettend veel tijd besteden aan het loswerken.
Ik heb ook een langgelijnde 3-jarige (geen langhorsten wél met super achterbeen, dus dat scheelt) en daarbij merk ik nu al dat ze een stuk makkelijker te rijden is, veel soepeler en makkelijker te veruimen.
. patsur schreef:Iets ertussenin
malloesje schreef:Geef mij maar een lange. In de topsport zie je alleen maar zulke lange paarden dat je het eind bijna niet ziet. Het duurt wat langer voor je ze klaar hebt, maar zijn uiteindelijk veel beter.
)