Hoe stap jij af?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe stap jij af?

Ik doe mijn rechterbeugel uit sla mijn rechterbeen over zijn kont en doe dan pas mijn linkerbeugel uit. Dan laat ik me naar beneden zakken.
88 (38%)
Ik doe mijn rechter & linkerbeugel uit, sla mijn rechterbeen over zijn kont heen en laat me naar beneden zakken.
115 (50%)
Anders namelijk:
24 (10%)

Totaal aantal stemmen: 227

NikeTroela

Re: Hoe stap jij af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:32

pablo7 schreef:
TouchAndGo schreef:
K doe meestal mn rechtervoet uit de beugel dan zwaai ik em over z'n hals en dan glijd ik er zo af Vork

Handig he.! Clown Ik vind het zo iig het makkelijkst. Vork

ik ben hget helemaal met jullie eens af en toe glij ik als een glijbaan er vanaf via de kont

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:38

ik deed altijd allebei mijn voeten uit de beugels en dan rechterbeen over de kont en dan neerkomen of rechtervoet uit de beugel en dan been erover heen en dan linkervoet uit de beugel en naar beneden glijden (wisselde ik ook nog wel eens af van kant van afstappen:P)
maar sinds ik last heb van mijn knie en eigenlijk een operatie moet, en er dus geen klap op kan laten komen want dan schiet mijn knie de verkeerde kant op en lig ik op de grond:P:P doe ik (HEEEEELLL slecht ik weet het, maar kan niet anders) mijn rechtervoet eruit, gooi hem over de kont van het paard en dan zet ik mijn voet neer (met linkervoet nog in de beugel Bloos )en dan haal ik mijn linkervoet uit de beugel....
doe het liever ook niet zo, maar moet even tot ik operatie heb gedaan....

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:39

Wisselend, als ik in de bak afstap of ergens anders, dan doe ik meestel beide beugels uit, en dan been over de kont, en dan afglijden, of eerst rechter beugel, been over kont, linkerbeugel.

En als ik bij stal afstap dan beide voeten uit de beugels, en dan been over de hals en dan naar beneden Clown

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:28

Normaal doe ik het als de 2e optie. Maar ik doe ook wel is Rondje rond de wereld en dan op driekwart der af glijden of,. rechtervoet er over en dan der af hangt er beetje van af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:29

Beide voeten uit de beugels en dan afstappen. Zo heb ik het ooit geleerd Lachen

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:31

Charaz schreef:
Anders nl. ik doe mijn beugels uit zwaai mijn rechterbeen voorlangs naar de linker kant en glij van mijn zadel af. Dit doe ik natuurlijk alleen bij mijn eigen pony.

zo doe ik het ook idd, heel verschillend eigelijk..

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:43

Verschillend.

Ik doe mijn rechter beugel uit, rechter been over zijn kont, en laat me zakken naar beneden en dan pas me linkerbeugel uit.

of:

Beide beugels uit, rechter been over zijn hals en glij naar beneden. Lachen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:24

Hangt ervan af. Als ik met zadel rijd, als ik aan de linkerkant afstijg sla ik mijn rechterbeen eerst over zn kont, als ik aan de rechterkant afstijg mn linkerbeen eerst.
Zonder zadel verschilt het, soms linker/rechterbeen over zijn kont, andere keer linker/rechterbeen over zijn manenkam. En soms over zn kont. Knipoog

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:42

Rechts en links eruit dan spring ik er een beetje uit.
Ik heb sinds kort een nieuw verzorgpaardje (maandje of 4 misschien iets langer) Een arabiertje met veel pit en is best eenkenning dus doe wel voorzichtig met hem. Kan gelukkig steeds meer met m doen maar ga niet met mn ben over zn hals.
t Zou wel kunnen maar het is ook nog nooit in me opgekomen(A)

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:47

Eerst beide benen uit de stijgbeugels. Met opstijgen gebruik ik zoveel mogelijk een opstap. met afstijgen wil ik m'n paard ook niet eenzijdig belasten. Soms verkijk ik me wel op de hoogte, dan is het toch een end naar beneden.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 00:15

Eerst beide voeten uit de beugels ... ik ben als beginner een keer mijn linkervoet vergeten en toen bungelde ik half onder het paard. Dat was niet echt een aanrader. Haha!

Simoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:36

op de manege, eerst beide voeten uit de beugels rechtervoet over de kont en erafglijden
'thuis' rechterbeen over de hals en glijbaantje Haha! of van haar kont af glijden Clown

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:40

Ik las het al, ik zwaai ook mijn rechterbeen over zijn hals en laat me dan van het zadel afglijden.

Als ik hem achterlangs over de kont heen zwaai raak ik de paardjes altijd omdat ik last van mijn rug heb en ik hem dan verkeerd buig. Vandaar dat ik het nu maar altijd doe. Lachen

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:45

ik doe altijd: eerst teugels in 1 hand pakken, daarna rechtervoet uit de beugel, over de rug heen, en naar beneden zakken Tong uitsteken
Als ik allebei de beugels uit doe, raak ik meestal met mijn rechterschoen de rug/kont van mijn paard Knipoog

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:46

Simoneee schreef:
op de manege, eerst beide voeten uit de beugels rechtervoet over de kont en erafglijden
'thuis' rechterbeen over de hals en glijbaantje Haha! of van haar kont af glijden :+

dat doe ik idd ook wel eens Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:07

Moet omdat ik een groot paard rijdt wel met allebei de beugels uit afstappen anders verrek ik mijn beenspieren en blijf ik met mij voet in de linkerbeugel hangen.
Ik heb vroeger een ponytje gereden waar ik afstapte door mijn rechterbeen over de hals van de pony te zwaaien en eraf te glijden. Dit is wel een risico want als je pony het hoofd omhoog doet net als jij afstapt kunnen er gekke dingen gebeuren, ik zou het nu niet meer doen.

obelixXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:40

ik ga achter mijn zadel zitten en laat me via zijn kont er af glijden Lachen haha ik doe het meest alle 2 mijn beugels uit mijn rechterbeen erover heen en dan laten zakken ik heb namelijk een keer meegemaakt dat een paard ging rennen toen ik mijn linker voet nog in de beugel had. en dat is niet fijn!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:42

Daar moet ik even over nadenken hoor Tong uitsteken Volgens mij optie 2 Knipoog

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:43

Bij mijn verzorgpony waar ik zonder zadel reed, gleed ik van zijn kont af! Vork

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:46

ik stap vaak via de kont af maar ook vaak eerst rechtervoet uit de beugel over de kont zwaaien linkervoet uit de beugel en dan naar beneden glijden!:P