Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ciska_sando schreef:ik zag laatst op youtube een hele goed filpje over de "goede" manier en de rollkur manier, ik zal het fimpje proberen te zoeken.
merel90 schreef:erg goed topic!
even een reactie op _Lisanne's post: als je paard goed loopt hoort de achterhand toch juist te zakken ipv hoger te zijn?
Ik kan het wel zien of een paard over de rug loopt enzo, en ik kan ook wel voelen of mijn paard los is of zich ergens spant, maar ik weet niet zo goed of ik voel hoe goed hij zijn achterhand eronder zet? ik merk wel als hij echt op de voorhand loopt, maar ik was met mijn verzorgpaard bezig het achterhandgebruik te verbeteren (fries), maar ik kan eigenlijk niet goed voelen wanneer ze het nou goed doet! doe dus wel de oefeningen om het te verbeteren en ik merk wel dat ze beter aan mijn been wordt, maar kan niet zo goed voelen welke passen en overgangen goed en welke niet zijn..tips?
Marssam schreef:Normaal word gezegt dat als de achterhand er goed onder is, de voorkant "zakt".
Qimm schreef:Marssam schreef:Normaal word gezegt dat als de achterhand er goed onder is, de voorkant "zakt".
Dat is dus niet waar. Achter and eronder, voorkant omhoog. Hij kan toch niet voor en achter zakken
Marssam schreef:waarom lopen de meeste paarden die goed met de achterhand eronder lopen met hun hoofd naar beneden?
pol013 schreef:Marssam schreef:waarom lopen de meeste paarden die goed met de achterhand eronder lopen met hun hoofd naar beneden?
Omdat het een heel stuk verder in de africhting pas voorkomt dat het paard EN van achter aan het werk is EN over de rug loopt EN opgericht loopt (EN je er dan ook nog goede foto's van hebt)