Als je verder nog goed uit de weg kan maar een hulpje nodig hebt met opstappen, wat is dan precies het probleem? Ziet hij mensen die een trapje gebruiken soms als krakkemikkige mensen die maar achter de geraniums moeten gaan zitten ofzo?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Maantjj schreef:Nog verder gaan met paardrijden als ik een trapje nodig heb omdat mijn rug het anders niet toelaat? (mijn rug is niet de sterkste, zelfs niet op deze leeftijd, helaas) Nee, ik denk het niet ik hoop dat ik tegen die tijd wel slim genoeg ben dat ik ermee stop en niet doorzet tot ik écht niet meer kan.
Dat is ook de keuze die iedereen voor zich zelf moet maken. Ik weet iig dat ik - als rijden echt mijn passie is (en dat is het niet, omgang met paarden vind ik haast nog leuker) daarmee door zou gaan tot ik echt niet meer kan. Maar er zijn mensen die hun passie makkelijker opzij kunnen zetten. En dan vraag ik me af of het echte passie is.

t was in het begin wel even lastig met opstappen, maar heb er niet eens over ná gedacht om een krukje te gebruiken.
Voor veel ruiters is paardrijden ook onderdeel van het eigen ego. Opstappen met een krukje of opstappen, zou kunnen duiden op minder goed omgaan met je paard. Daarom stijgen de meeste "ruiters" vanaf de grond zonder opstapje op. Als de gezondheid van je paard echt belangrijk is, weet iedere de echte ruiter wat hem/haar te doen staat. Ik heb niet gestemd. Het lijkt me een open deur, waarbij zonder enig referentie kader een uitspraak wordt geciteerd en vanwaaruit je alleen maar emotionele en weinig rationele reakties kan verwachten. 
Aranel schreef:Zonder zadel spring ik er meestal zo op, soms vraag ik een voetje van iemand.
Ik vind met een trapje opstijgen echt iets voor oude en/of veel te dikke mensen die zelf niet meer hun paard kunnen beklimmen
Een Amerikaanse top-dressuur rijder schijnt, publiekelijk het volgende gezegd te hebben "ik stop met rijden zodra ik een trapje nodig heb om mijn paard te bestijgen" .
Hier ben ik het dan ook wel mee eens

Yamcha schreef:Waratje schreef:Tja, voor intelligente uitspraken moet je kennelijk geen Amerikaanse dressuurruiter hebben. Hij kan duidelijk niet verder denken dan zijn eigen comfort. Voor het paard is het een stuk comfortabeler als je wel met een krukje of iets dergelijks opstapt, maar ja, rekening houden met je paard, dàt doe je natuurlijk niet als je serieus aan "sport" doet![]()
Dat hij niet meer op een paard wil zitten als hij er niet zonder krukje op kan komen, geeft alleen maar duidelijk aan dat het paardrijden voor hem geen levensstijl is maar een baan. Ieder z'n meug
Idd!!! Het is veel beter voor de rug en het zadel om wel met krukje op te stappen... en je paard heeft per slot van rekening maar één rug, die hou ik liever heel...
Citaat:Persoonlijk vind ik dat je dan beter eerst aan je eigen lijf kunt gaan werken voordat je op een paard zou gaan zitten om het paard te trainen. Als opstappen al niet lukt, dan zet ik ook vraagtekens bij de lichaamscontrole die iemand tijdens het rijden heeft, en het gevolg hiervan voor het paard.
Maanling schreef:Citaat:Persoonlijk vind ik dat je dan beter eerst aan je eigen lijf kunt gaan werken voordat je op een paard zou gaan zitten om het paard te trainen. Als opstappen al niet lukt, dan zet ik ook vraagtekens bij de lichaamscontrole die iemand tijdens het rijden heeft, en het gevolg hiervan voor het paard.
Wat een onzin!
Dus omdat ik met mijn 1,68 niet helemaal lenig genoeg meer ben om mijzelf zonder krukje zwierig in het zadel te zwaaien van een (groot) paard zou ik niet goed kunnen rijden?
mijn teen komt niet eens bij mijn beugel in de buurt, dus sta ik er weer met kramp 
Horsedances schreef:Maar misschien schamen mensen zich hiervoor en doen ze het achter de vrachtwagen of trailer
Maanling schreef:Citaat:Persoonlijk vind ik dat je dan beter eerst aan je eigen lijf kunt gaan werken voordat je op een paard zou gaan zitten om het paard te trainen. Als opstappen al niet lukt, dan zet ik ook vraagtekens bij de lichaamscontrole die iemand tijdens het rijden heeft, en het gevolg hiervan voor het paard.
Wat een onzin!
Dus omdat ik met mijn 1,68 niet helemaal lenig genoeg meer ben om mijzelf zonder krukje zwierig in het zadel te zwaaien van een (groot) paard zou ik niet goed kunnen rijden?
Aranel schreef:Zonder zadel spring ik er meestal zo op, soms vraag ik een voetje van iemand.
Ik vind met een trapje opstijgen echt iets voor oude en/of veel te dikke mensen die zelf niet meer hun paard kunnen beklimmen