Rij jij paard met dit warme weer ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Rij jij paard met dit warme weer ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:16

Nee met dit warme weer rijdt ik niet. Of het moet in de avond lekker afkoelen dat ik hem dan rijdt. Paard vindt het ook niet fijn om aan het werk te zijn met dit weer.

Als ik wedstrijd heb met dit warme weer rijdt ik max 5 min los. Spieren zijn al wat warmer door het weer en zo houdt ik de tijd in de warmte lekker kort.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:28

Ik heb net gereden, er stond een briesje en het was nog niet eens zo heel warm!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:29

Ik heb gewoon gereden, ze zijn niet van suiker, zelf pas je je tempo ook aan met fietsen denk ik (ik wel Tong uitsteken ) dus met rijden netzo Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:35

WinBinChes schreef:
Nee met dit warme weer rijdt ik niet. Of het moet in de avond lekker afkoelen dat ik hem dan rijdt. Paard vindt het ook niet fijn om aan het werk te zijn met dit weer.

Als ik wedstrijd heb met dit warme weer rijdt ik max 5 min los. Spieren zijn al wat warmer door het weer en zo houdt ik de tijd in de warmte lekker kort.

hoe laat jouw paard dat merken dan?

de mijne liep vlot door en met de oortjes naar voren zoals gewoonlijk.
ze had er juist wel zin in.
de buitenrit was een stuk korter dan anders nu maar zo`n kleine 1,5 uur maar voor haar had ik het niet zo kort hoeven doen,ze had er echt zin in. Clown

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:50

Door zijn gezichtsuitdrukking. Iedereen kent zijn eigen paard toch wel een beetje????

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:52

mijn paarden worden ook gereden met dit weer hoor.
maar niet zo heel lang en ook niet heel erg intensief

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:56

Ik heb morgenochtend 7.00 uur op de planning staan. Daarna douchen en dan naar mijn werk.. Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:56

Ik wil 's avonds met dit weer ook nog wel eens een buitenrit maken, maar als ik rijdt pas als de zon weg is en dat is laat. Nu heb ik wel de luxe de paarden aan huis te hebben, dus dit gata nu ook een stuk makkelijker als voorheen.

Ik heb eens een paard gehad die met hoe warmer het weer hoe frisser en gekker die deed. Die vondt het prima en deed juist meer als dan wanneer het kouder was. Dat was onze kou kleum Haha!

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:01

jha wel ..als ik zaterdag kampioenschappen moet rijden en het is warm is ze er gelijk aan gewend

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:05

Ik ga morgen om 6 uur rijden.. Maar dat is meer omdat ik daarna op vakantie ga, anders had het wel een uurtje of 2 later gekund..

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:09

Tussen 12- en 3 uur s'middags bereikt de temperatuur z'n hoogste punt..
Dus ik rij s'ochtends voordat ik naar mijn vakantiewerk ga, zit dan rond 7 uur op het paard of ik ga 'r even poetsen of longeren..
Anders wordt het s'avonds tussen 7 en 9.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:23

heb vandaag wel gewoon gereden. uiteraard niet intensief, gewoon 25 minuutjes ofzo. En wat langer uit laten stappen dan normaal. Daarna lekker afgespoten en laten rollen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:27

tuurlijk rijd ik !
Kan moeilijk zeggen..goh het wordt de komende 2 weken warm..laat ik maar niet rijden.. en oja paard, je moet wel van het weekend mee op cc (bij wijze van)...

Ik probeer wel zoveel mogelijk het 'tropenrooster' te draaien..dus of vóór dat het warm (smorgens) wordt of ná de warmte (savonds )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:01

Ik rijd wel heel vroeg of heel laat,maar niet alle dagen,doe het liever nog om en om.

zebra_zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:35

Ik woon in het noorden van Kameroen, daar is het een groot deel van het jaar boven de 40 graden... De paarden hier zijn het wel gewend, ze moeten wel! Ik probeer wel zo veel mogelijk alleen 's ochtends heel vroeg of tegen de avond te rijden, veel scheelt het helaas niet in de temperatuur, maar mijn paardje wordt nooit moe! Ik vind het wel grappig: de paardjes hier zijn over het algemeen klein en tenger, maar oh zo sterk. Ik durf te wedden dat als je hier een gezonde nederlandse knol neerzet, dat ie direct van z'n stokje gaat. Maar dat is logisch. Die van mij zou het nooit trekken bij temperaturen onder de 20 graden, laat staan in de sneeuw. Mee terug naar Nederland nemen is dan ook geen optie....

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:38

Ik rijd wel gewoon. Na het rijden gewoon even lekker afspoelen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:40

Hier waait het eigelijk altijd wel (bij de bak is helemaal open vlakte) dus als ik zin heb kan ik gewoon rijden, maar met dit warme weer heb ik er zelf weinig energie voor.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:41

Zaterdagavond hebben we 2 uur gereden in het bos, wasprima te doen. Zondag van 10.15 tot 14.15 gereden op de Veluwe, wel de schaduw opgezocht maar als je naar je paard kijkt en luistert kun je gewoon lekker rijden hoor.
Daarna nog teru in de trailer een uur, met klep dicht en gewoon droog en rustig eruit komen, niet eens warm.

Ligt ook sterk aan de conditie van je paard en wat ze gewend zijn. mijne lijkt met hitte juist actiever te worden, ieuw!!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:43

Jahoor het is geen watje! Hij in de zonnebrand(lichte neus) en ik ook en s avonds lekker rijden! Daarna lekker afspoelen heerlijk!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:43

zou gisteravond gaan rijden maar vond het echt te warm. Heb hem op het open land
gelongeerd.

Ga vanavond weer een poging doen.

Het scheelt ook dat ik in de binnenbak moet rijden na mijn werk dus dan heeft de hele dag
de zon op het dak gestaan. Haha!

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:45

ALs het echt niet anders kan dan stap ik er wel op in de middag, maar ik probeer eigenlijk s'ochtends of s'avonds te rijden. Anders dan laat ik der los in de paddock en longeer ik haar heel eventjes los, dan heeft ze haar beweging voor een groot deel gehad.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:47

Zaterdag heb ik de paarden 's ochtends gereden (les), gisteren heb ik met Pasja alleen een staprit gemaakt rond een uur of twee. Het was op die tijd te warm voor een normale rit, maar we reden de hele weg in stap langs het water en daar stond een verkoelende bries Cool .

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:50

Ik zou vandaag mijn paardje na 1,5 week vakantie weer oppakken maar denk dat ik morgen maar begin. Normaal rijd ik wel met dit weer, niet zo lang en dan in de avond ivm school en werk.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:51

Ze gaan gewoon aan het werk.
Er staat vaak wel een lekker windje en ik pas het rijden natuurlijk wel aan.
Die van mij vind het altijd leuk om aan het werk te gaan Haha!
En tja, ik moet ook op mijn paard werken, dus ik kom er ook zijknat vanaf.
Er daarna lekker met zijn tweeen douchen Tong uitsteken

Als het dertig graden is of het wordt super warm, probeer ik wel 's avonds of 's ochtends te rijden.

Sietsss__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:51

ik rij ook gewoon hoor paarden kunnen beter tegen warmte en kou dan mensen, dus als je het zelf wamr heb is het geen reden om je paard aardoor stil te laten staan, mijn paard loopt elke dag een uur de rest van de dag kan hij op zijn wietje vreten en snachts op stal hij heeft een luizenleven, geen medelijden met hem Haha!