lailapri schreef:ik denk niet dat het aan een harde mond ligt maar aan een harde hand, een pony voelt een vlieg ook zitten, ook bij de mond, maar het moet leren op de juiste manier te reageren op de juiste hulpen, doet het pijn, proberen ze eronder uit te komen, geef je dan mee denken ze ow zo moet dat, dus ten eerste zorgen dat het geen pijn doet en goed timen wat betreft de beloning en als de mond zo stuk is is dan een stang wel de juiste oplossing? Zou een bitloos hoofdstel niet een stuk fijner zijn voor de pony? Deze werkt niet in de mond en heeft dus ook niets met een harde mond te maken en zou dus gewoon op gereden moeten kunnen worden en daarnaast doet het de pony geen pijn aan de stukke mond.
Ja maar duw jij maar eens op een eeltplek (onder je voet oid) en daarna op de binnekant van je arm
Overal voel je een vlieg zitten, alleen de pijngrens verschilt. Als die dat getrek in de mond vaak mee maakt vormt er ook een laag in de mond die steeds ongevoelliger wordt.
Jeeeus hoe moet je dat uitleggen, haha. Nou ja, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel