Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LDRD schreef:wannadance03 schreef:ik weet wel als het paard zeer snel in hoge klassering is "geraakt' en krijgt dan een peesklap of wat dan ook, dan is het denk ik egt niet goed geweest voor het beestje..
maar de recreatiepaarden hebben het denk ik egt nog niet zoo slecht. het paard krijgt zijn beweging, ok, als de ruiter egt slecht kan rijden , is het nog gee probleeem..maar veel mensen kunnen wel rijden en zijn gewoon recreatief bezig, die paarden hebben het dan egt niet slecht..
Ik zeg niet dat ze het allemaal slecht hebben, maar vergelijk het met een getalenteerd sportpaard bij een vakkundige ruiter.
Daarbij vind ik overigens óók een recreatiepaard een paard dat met zijn ruiter week in week uit op wedstrijd mag om ooit nog eens een paar winstpuntjes te sprokkelen. Thuis worden ze onvakkundig gereden of erger nog: staan een halve week stil om vervolgens de baas teleur te stellen in het weekend op wedstrijd.
) wannadance03 schreef:LDRD schreef:Ik zeg niet dat ze het allemaal slecht hebben, maar vergelijk het met een getalenteerd sportpaard bij een vakkundige ruiter.
Daarbij vind ik overigens óók een recreatiepaard een paard dat met zijn ruiter week in week uit op wedstrijd mag om ooit nog eens een paar winstpuntjes te sprokkelen. Thuis worden ze onvakkundig gereden of erger nog: staan een halve week stil om vervolgens de baas teleur te stellen in het weekend op wedstrijd.
Maar ook vakkundige mensen kunnen verkeerd doen, toen ik paard zocht om te kopen,
dan zie je pas egt hoeveel paarden verkeerd worden getraind, 1 die loopt op z'n kop, de ander wordt over tempo gereden, nou dat vind ik niet egt vakkundig trainen..
wannadance03 schreef:Maar ook vakkundige mensen kunnen verkeerd doen, toen ik paard zocht om te kopen,
dan zie je pas egt hoeveel paarden verkeerd worden getraind, 1 die loopt op z'n kop, de ander wordt over tempo gereden, nou dat vind ik niet egt vakkundig trainen..
. LDRD schreef:wannadance03 schreef:Maar ook vakkundige mensen kunnen verkeerd doen, toen ik paard zocht om te kopen,
Zit ook een groot verschil in jezelf vakkundig vinden en het ook werkelijk zijn.
[/quote]WinBinChes schreef:Het gaat juist om de de iets minder getalenteerde ruiter, en daar is absoluut niet niks mee, maar je moet niet zo snel zo hoog mogelijk willen komen.
Kijk daar naar, ipv naar de enkeling die het wel kan!
WinBinChes schreef:Wanneer vindt jij iemand vakkundig dan?

) Born2BCrazy schreef:ben het wat dat betreft (weer) met LDRD eens..
jezelf het etiket vakkundig geven is wat anders dan het waardig zijn
enne als je (zij het 'per ongeluk') in het Z beland, betekent het niet automatisch dat je vakkundig bent...
(acht mezelf ook niet echt vakkundig)![]()
Vakkundig vind ik..
- als je met meerdere paarden goede prestaties kunt leveren
- de paarden goed kunt opleiden
- dit op een eerlijke manier doet
- rekening houden met de tekorten van zowel ruiter als paard
- het welzijn van het paard voorop stelt
Dan kom je al een heel eind denk ik
(vergeet vast nog wel dingen, maar dit zijn de 1e dingen die in me opkomen)
Born2BCrazy schreef:Oja en als het kan ook zó opleiden zodat niet alleen jij er wat mee kan, maar een ander ook (als die m bv koopt).
Maar dit valt op zich onder de goede en eerlijke opleiding.
Born2BCrazy schreef:hihihi.. goed op weg dus!!
hoe zit het met de eis meerdere paarden goed presteren?