Stel ik krijg een corrigeerpaard binnen, waar de eigenaar niks mee aan kan vangen, dier doet precies waar het zelf zin in heeft, gaat rechtsaf als het rechtsaf wil en de eigenaar mag dr skies aantrekken....... dier weet dat het mensen kan imponeren, dus geen zin is kont ernaartoe, zet je door.... dan tillen we even een pootje op... Steigeren komt ook veel voor...
Needless to say dat het o nder het zadel helemaal een drama is.
Dier is gewoon zo gruwelijk verwend, heeft altijd zijn zin gekregen, en kreeg hij het niet dan nam hij het wel..
(en geloof me dat komt zoo, zoooooo vaak voor)
Goed dier komt bij mij op stal............
Dan zal ik hem zijn imponeer gedrag toch echt even de kop in moeten drukken, en dat gaat helaas niet met een foei!
Het arme dier krijgt de eerste week, een week door hel en terug... als hij maar verkeerd denkt te gaan kijken heeft ie hem al te pakken....... net zolang totdat hij trillend achterin zijn stal staat.........
en dan, dan gaan we werken aan rust, vertrouwen, een band ect, ect.
En ik kan je vertellen dat dit vrij snel, heel goed gaat... en dat ik heel snel merk aan het paard dat hij met de dag gelukkiger wordt. Vaak wordt zo een dier knettergek op me, gewoon omdat het heel duidelijk weet waar het aan toe is.......
en als ze dan na een maand of twee weer weggaan, dan heb ik een fijn, gelukkig paard afgeleverd.......
en dan gaan we aan de eigenaar werken, want die moet het echt leren...... het paard weet het allemaal wel

en de eigenaar krijgt dezelfde behandeling