Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karoliefje_ schreef:Sorry ik had beter een ouder paard kunnen kopen?
Ik heb een ouder paard en dit is ons eigen fok product.
Moet ik dat verkopen omdat ik volgens jullie teveel rijd?
hahaha. sorry maar ieder zn eigen methode toch,

superwoman schreef:Karoliefje_ schreef:Sorry ik had beter een ouder paard kunnen kopen?
Ik heb een ouder paard en dit is ons eigen fok product.
Moet ik dat verkopen omdat ik volgens jullie teveel rijd?
hahaha. sorry maar ieder zn eigen methode toch,
Misschien zou je je methode eens moeten overleggen met een D.A?
Die kan jou uitleggen welke risico's je neemt met "deze" methode.
Karoliefje_ schreef:lees het topic dan eens door, ik rijd 4 keer per week en longeer een keer. volgens de bokkers één keer teveel.
Maar nee ik vind niet dat ik hoef te minderen, binnenkort heeft meneer een week vrij en nu houd ik het op 5 dagen lichte arbeid per week.
, ik zie het heel anders. Het zou zo fijn zijn als mensen eens denken aan het jonge paard zelf, aan de overbelasting, zijn welzijn en aan de groei. Als je dan echt van je paard houdt, dan ga je er vanzelf wel anders mee om. Tenzij je alleen voor je eigen pleziertjes gaat.
aerdenhout1 schreef:RK en SW doe geen moeite ...TS laat zich toch niet ompraten.
Jammer genoeg is deze amazone niet de enige die het op deze manier doet. Je moet eens weten hoeveel paarden op de (ook ) duurdere handelsstallen door de achterdeur verkocht worden omdat het allemaal zo snel moet! Jammer....maar waar!
. denk ook niet dat het beest ineens als die 8 is stokkreupel moet zijn. en als wij dan écht zoveel bezig zouden zijn met ons paard. zou er op de mange dan niet gezegd worden dat het wat minder mocht? dat wij hem te fanatiek aan het werk zette. ik vind dat we ineens dit paard 2/3 dagen per week vrij mogen geven. maar jullie moeten niet doen alsof wij het zwaarste arbeid van hem verwachten. want dat valt echt wel wat mee
lotjj92 schreef:als ik het zo lees, vind 'bokt' dat je een paard van 3 op het land moet gooien en vooral niks mee mag doen. hij is niet voor niets beleerd. dus ik neem aan dat de bedoeling is dat je ermee gaat rijden. hij moet namelijk leren wat 'berijden' is. dat leert ie niet door hem op het land te gooien. en dan hoef je hem heus niet te belasten door uren te rijden. maar net zoals een bosrit, dat kan heus niets kwaad