Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
maar goed enige wat ik met hem doe zijn af en toe een kwartiertje dressuur in de wei en meestal een rustige buitenrit.

maar je kan natuurlijk ook gewoon als rust een keer met alleen halstertje om longeeren ( vrij longeeren) zodat alleen de energie er uit gaat.. en voor de rest dat je dan de volgende dag gewoon weer een rustig paard heb.. Focussed schreef:Zomers (dus overdag staat ze op land) rij ik zo'n 3x in de week. De rest staat ze zo lang mogelijk op land, en dan s'avonds naar binnen
In de winter rij ik 4 tot 5x in de week. De overige dagen dat ik niet rij longeer ik, of ga ik een uurtje wandelen zodat ze er zeker 1 uur uit is.
kelliiee1993 schreef:Focussed schreef:Zomers (dus overdag staat ze op land) rij ik zo'n 3x in de week. De rest staat ze zo lang mogelijk op land, en dan s'avonds naar binnen
In de winter rij ik 4 tot 5x in de week. De overige dagen dat ik niet rij longeer ik, of ga ik een uurtje wandelen zodat ze er zeker 1 uur uit is.
Ja, maar dan krijgt ze toch elke dag lekker beweging, maar ook op de manier dat niet elke dag er een zadel opligt, dus ook lijkt mij prttiger voor het paard.
En elke dag rijden wordt ook een beetje eentonig

Nicoleee schreef:Ik vind dat elk paard wel een dagje rust nodig hebt. Misschien is dat voor hun ook wel een keertje lekker.
blacky4life schreef:Ik vind dat je sowieso wel 1 dag in de maand je paard heel lang kunt poetsen en verwennen...