Dressuur saai??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Dressuur saai??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:09

lotjj92 schreef:
ik vind dresusur absoluut niet saai, het is vaak alleen té moeilijk! lukt het niet , stoppen ze ermee. het vergt veel zelfdicipline en doorzettingsvermogen. er zullen vaak wedstrijden zijn waarbij je teleurgesteld word. waarbij alle hoop ineen word gedrukt. je moet echt sterk zijn en doorzettingsvermogen hebben wil je presteren! dus ook dressuur kunnen rijden. want mensen die dressuur saai vinden. zullen het waarschijnlijk niet in zich hebben.

Daar ben ik het met je eens mee Knipoog

Crazy_Tammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:09

Ik vind dressuur helemaal niet saai en het is de basis voor alle takken van de paardensport!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:22

Het mag dan de basis zijn, maar ik vind er geen fluit aan Clown

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:23

Ik vind Dressuur de leukste tak van de sport.!

Absoluut niet saai dus Knipoog

Buterblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:53

Ik vind dressuur juist een uitdaging, om precies de goede impuls te rijden en alles netjes voor elkaar te hebben, ik vind het juist een uitdaging.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:55

Ik ben er nu wel mee bezig om de basis enz er onder te krijgen. Maar ik zou echt niet dag in en dag uit ermee bezig willen zijn. Ik hou van afwisseling, maar opgeven doe ik niet zo snel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:02

Welshcobfan schreef:

En waarom dan wel niet?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:02

saskiakefie schreef:
Welshcobfan schreef:

En waarom dan wel niet?

ja ik ben ookwel benieuwd, Nou jij weer Sigaar

EzriJo1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:06

gelukkig dat meningen verschelen, anders werd de wereld zo verschrikkelijk saai Clown .....persoonlijk vindt ik dressuur helemaal geweldig (probeer mijn paard dan ook alle trucjes uit de trucjespot te leren...dat gaat me aardig af mag ik best wel zeggen), springen daar in tegen vindt ik eng....kan ook wel komen omdat mijn paard na de sprong een enorme bokserenade weggeeft en dat is minder plezierig

Fantastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:06

Dressuur is echt niet saai. Het is juist leuk om te zien hoe je vooruit gaat en hoe de samenwerking met je paard steeds beter gaat. Daarnaast is dressuur idd gewoon de basis.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:11

Ik denk dat het pas leuk(er) wordt als je resultaten boekt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:05

saskiakefie schreef:
Welshcobfan schreef:

En waarom dan wel niet?

Pagina terug al uitgelegd: mijn interesse ligt er niet.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:16

Tja d eeen vindt rood mooi en de ander paars. De een vindt dressuur saai en de ander eventing? Smaken verschillen toch? Snap het punt niet... Je moet doen wat jij leuk vindt, niet wat een ander leuk vindt

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:43

je kunt het zelf zo leuk maken als je wilt Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:29

Ook hier de mening; dressuur is een goede basis voor alles.

Ik heb juist altijd dressuurmatig gereden. Op manege's trouwens, dus geen topniveau ofzo... maar toch!
Daarna heb ik een tijdje springlessen gevolgd... maar dat was me toch teveel hoor. Een sprongetje vind ik best leuk, maar als ik een parcoursje moest doen lag ik er vaak halverwege ineens af en sprong mijn pony de rest van het parcours... ;D

Alle takken van paardensport zijn een kunst op zich. Voor sommige mensen zal dressuur misschien wat te langdradig zijn, waardoor ze het saai vinden. Toch is het een fijne manier om samen met je paard te leren werken.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:32

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de dressuur.
Al ben ik het er wel mee eens dat springen er voor leken spectaculairder uitziet! Terwijl het voor ons genieten is om bij wijze van spreke een perfect uitgevoerde kür te zien..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:40

saskiakefie schreef:
Ja natuurlijk wil je voor je paard het op zo'n leuk mogelijke manier je doel berijken, maar ik heb het over SAAI, of het paard het saai vindt om te dressuren in de binnenbak, en dat is zeker niet zo als jij en je paard alle twee intensief bezig zijn. De afwisseling is leuker, maar daarom zal het niet saai voor hem zijn.

En nog, hoeveel afwisseling je ook doet, hoe intesief je ook bezig bent.. Niet elk paard vind het leuk. Misschien is het dan niet ''saai'' meer maar of ik mijn pony met echt dressuur een plezier doe? Absoluut niet. Men moet maar begrijpen dat niet elke pony dat leuk vind Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 07:58

traan_beauty schreef:
saskiakefie schreef:
Ja natuurlijk wil je voor je paard het op zo'n leuk mogelijke manier je doel berijken, maar ik heb het over SAAI, of het paard het saai vindt om te dressuren in de binnenbak, en dat is zeker niet zo als jij en je paard alle twee intensief bezig zijn. De afwisseling is leuker, maar daarom zal het niet saai voor hem zijn.

En nog, hoeveel afwisseling je ook doet, hoe intesief je ook bezig bent.. Niet elk paard vind het leuk. Misschien is het dan niet ''saai'' meer maar of ik mijn pony met echt dressuur een plezier doe? Absoluut niet. Men moet maar begrijpen dat niet elke pony dat leuk vind Lachen

Ik snap best wel dat je paard het misschien niet leuk vind, maar wat ik alleen duidelijk wilde maken was, dat het niet saai voor hem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 18:16

Ik vind dressuur geweldig, het is de reden waarom ik rij. Dressuur hoeft ook niet eindeloos rondjes in de bak te betekenen, ook buiten kun je veel doen. Wijken, schouderbinnenwaarts, schoudervoor, een keertwending om de achter- of voorhand... kun je allemaal buiten doen. Soms werk je in de bak, soms buiten. Het is maar wat je er zelf van maakt.

Maar het gevoel als het paard fijn aan de hulpen staat, het gevoel wat je krijgt als je een fijne impuls hebt, het paard licht wordt in je hand, en direct op je been reageert... dat is met niets te vergelijken. Ik vind dressuur zeker niet saai.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:51

wat ze bedoelen is dat het saai is om naar te kijken. ga maar eens naar een b wedstrijd 10 combinaties kijken na die 10 hou je het ehct wel voor gezien!! en dan ben je nog eens afhankelijk van een jury, terwijl met het springen is het veel spannender want het is erop of eronder en je weet het meteen. Natuurlijk is dressuur rijden ook een uitdaging als je er van houdt. Zelf rijd ik natuurlijk ook mijn springpaarden dressuurmatig. en heb ik bij de pony's ooit nog int. gereden. dat vond ik wel leuk, je hebt een doel en dat streef je na. maar om nu gewoon maar wat b/l/m wedstrijden, die 'iedereen' rijdt en vervolgens met (naar mijn ervaring) een rotsfeer te hebben. dan ga en blijf ik toch liever springen Haha!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:57

Ik denk dat dressuur best saai is als je de uitdaging er niet in ziet. Die ga je pas zien als je genoeg kennis hebt dat je weet dat je zoo ontzettend veel kan en moet leren wil je een beetje kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:11

avonturein schreef:
wat ze bedoelen is dat het saai is om naar te kijken. ga maar eens naar een b wedstrijd 10 combinaties kijken na die 10 hou je het ehct wel voor gezien!! en dan ben je nog eens afhankelijk van een jury, terwijl met het springen is het veel spannender want het is erop of eronder en je weet het meteen. Natuurlijk is dressuur rijden ook een uitdaging als je er van houdt. Zelf rijd ik natuurlijk ook mijn springpaarden dressuurmatig. en heb ik bij de pony's ooit nog int. gereden. dat vond ik wel leuk, je hebt een doel en dat streef je na. maar om nu gewoon maar wat b/l/m wedstrijden, die 'iedereen' rijdt en vervolgens met (naar mijn ervaring) een rotsfeer te hebben. dan ga en blijf ik toch liever springen Haha!
Ik vind springen geen bal aan om naar te kijken. Ik begrijp niet waarom ze bepaalde bitten erin hangen. En zo spannend is het imo niet, het paard gaat erover of niet. Dat is het dan. En ik kan ook niet zien waarom een paard er nou wel of niet overgaat.
Dressuur (en ook de B wel, maar na 6 combinaties heb ik het ook wel gezien) vind ik ook leuk om naar te kijken. Ik kan zien waarom iets wel of niet gaat, ik kan (samen met mijn vriendin) commentaar geven (buiten het gehoor van de combinatie of de jury uiteraard). En sommige combinaties zit echt wat in. Dan loopt het paard met veel impuls, je ziet bepaalde combi's echt klikken... ik vind dat leuk.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:16

ik vind dressuur absoluut niet saai...

maar soms denk ik dat het voor het paard saai wordt? Bloos
rondjes door de bak rennen lijkt me voor een paard ook saai... en om dan ook nog in gareel te moeten lopen?!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:33

Natuurlijk is het niet saai. Het is fascinerend en dressuurmatig raakt niemand uitgeleerd.

Jennefer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 01:03

ik vindt dressuur zeker niet niet saaai en zeker steeds een uitdaging
springen vindt ik trouwens ook leuk hoor