Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

texelse schreef:Nooit over nagedacht, maar wel goed plan!! Maar wat ik dan nog beter vind....... afwisselend links en rechts opstappen via een bankje/opstapje........ daarmee ontzie je je paard behoorlijk. heel wat ruiters/amazones hijsen zich echt omhoog en dat kan volgens mij niet goed zijn voor je paard..... misschien off topic, sorry.
paardenfan2 schreef:LisaenNatan schreef:ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. ik ga het eens proberen dalijk lukt het niet eens
Inderdaad doordat je zo gewend bent links op te stappen, lukt het mij volgens mij ook niet haha maar misschien valt het wel mee..
best wel een goed idee hoor
Karin_Horses schreef:ja op de manege moeten we ook altijd links opstappen anders krijgen we gescheld :S
.En opstappen doe ik eigenlijk niet,de lesgever geeft me gewoon een zetje.Hij vindt namelijk dat je door op te stappen de rug van je paard scheef trekt,en dat dat helemaal niet goed is. DeniseES schreef:texelse schreef:Nooit over nagedacht, maar wel goed plan!! Maar wat ik dan nog beter vind....... afwisselend links en rechts opstappen via een bankje/opstapje........ daarmee ontzie je je paard behoorlijk. heel wat ruiters/amazones hijsen zich echt omhoog en dat kan volgens mij niet goed zijn voor je paard..... misschien off topic, sorry.
Dat ligt dan aan dr ruiter, je klimt toch niet altijd met een bankjes ofzo op je paard? Je móet gewoon op een goede manier op een paard kunnen klimmen.
als je onderweg wat verliest ofzo, of er om de 1 of andere reden even af moet

veel beter voor je paard ze rug!!
ik ga het proberen .