Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

tenemieken

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:35

ik heb nu een merrie maar ga volgende keer toch voor een ruin Ja

heb altijd een voorkeur voor ruinen gehad. in de omgang is mijn merrie echt lief,geen streken ofzo. je zou denken dat ze een ruin is maar in het rijden kan ze toch wel erg koppig zijn...

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:01

Ik heb liever een merrie, waarom weet ik eigenlijk niet. Heb op mijn huidige paard na alleen maar merries gereden en nooit problemen met hengstigheid ofzo gehad.
Maar mijn ruin die ik nu heb is ook echt super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:57

Ik heb twee merries en ben ook echt een merrie-mens.
Het sterke karakter en het gevoelige vind ik heerlijk.

Caroline2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:10

Ik stem voor ruinen want merries zijn vaak vervelend in de hengsten tijd.

LiannetJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:22

Mij maakt het eigenlijk niet uit of het een merrie/hengst/ruin is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:22

Jus_dOrange schreef:
Ik vind merries 3x fijner dan ruinen, weet niet waarom ik heb gewoon sneller een klik met merries.

ik vind merries dus ook fijner.
Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:42

Merrie's zijn arrogante trutten die veel te snel beledigt zijn. Haha! Maar dat is mijn mening, heb op dit moment een merrie en heb haar 'merrie zijn' al meerdere malen vervloekt. De merrie's die ik tegen kwam waren stuk voor stuk echte bitches (om het even grof uit te drukken) Ze kunnen niets hebben, ze nemen niets aan en proberen elke keer weer hun eigen wil door te drijven.

Ruinen zijn minder snel beledigt en zijn wat toegeeflijker. Daar kunnen die trutten nog wat van leren Haha! Ze werken fijn voor je en je hoeft ze niet elke dag weer terug op hun plek te zetten voor je zonder zo'n chagerijnige ik-wil-ni-kop kan rijden.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:34

pharagirlke schreef:
Merrie's zijn arrogante trutten die veel te snel beledigt zijn. Haha! Maar dat is mijn mening, heb op dit moment een merrie en heb haar 'merrie zijn' al meerdere malen vervloekt. De merrie's die ik tegen kwam waren stuk voor stuk echte bitches (om het even grof uit te drukken) Ze kunnen niets hebben, ze nemen niets aan en proberen elke keer weer hun eigen wil door te drijven.

Ruinen zijn minder snel beledigt en zijn wat toegeeflijker. Daar kunnen die trutten nog wat van leren Haha! Ze werken fijn voor je en je hoeft ze niet elke dag weer terug op hun plek te zetten voor je zonder zo'n chagerijnige ik-wil-ni-kop kan rijden.

Haha je heb helemaal gelijk Haha!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:36

ik heb ze allebei vind ze allebei makkelijk alleen we hebben een merrie gehad met ontzettende merriestreken! haha daarna hebben we wel geroepen nooit meer een merrie! haha maar ik wil alle merries die we nu hebben niet ruilen voor een ruin.. onze ruin is trouwens wel viezer in de stal dan merries Knipoog en owja een veulentje fokken gaat ook niet.. dus doe mij maar een merrie of hengst;)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:37

pharagirlke schreef:

Het is echt grappig om te merken dat sommige mensen deze merrie-kant verschrikkelijk vinden, terwijl anderen daar juist om moeten lachen of vinden dat dat net dat beetje extra geeft aan een merrie!
Ik vind het heerlijk om op een paad te zitten dat heel duidelijk haar eigen mening heeft, en beledigd is als ik (per ongeluk) eens te lomp doe. Zo word ik mij ervan bewust gehouden dat ik op met een paard bezig ben, een individu dat haar buien heeft, en geen automaatje.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:43

Mijn vz-pony is een merrie nou daar heb ik minder problemen mee dan de ruin die ik op de manege rij.
Merries zijn soms wat koppiger maar zodra je ze wat beter kent,en ze er echt door heen rijdt in de moeilijke periodes.
Dan kunnen ze wel eens voor je door het vuur gaan. Telkens als ik klaar ben met rijden dan kom mijn vz-pony altijd zo lief bij mij staan en aandacht vragen echt een schat soms.Maar met rijden is ze een pittige dame.
De ruin echter is een stuk rustiger en wil dus echt niet meer voorwaarts na de eerste galop,daar wordt je dus echt zo moe van soms. Terwijl hij op stal alleen maar met je knuffelen wil. Nouja merries,ruinen en hengsten verschillen nogal van elkaar. Dus vind eigenlijk dat je merries niet over dezelfde kam mag scheren,elk paard is anders,ook met ruinen en hengsten mag je dat niet doen. Elk paard heeft een ander karakter de 1 is een echte bitch de ander gaat voor je door het vuur,de 1 heeft meer last van hengstigheid dan de ander. Nouja het is maar wat voor paard je hebt,dan maakt het gesclaht niet meer zoveel uit.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:52

VeerenAshley schreef:
pharagirlke schreef:

Het is echt grappig om te merken dat sommige mensen deze merrie-kant verschrikkelijk vinden, terwijl anderen daar juist om moeten lachen of vinden dat dat net dat beetje extra geeft aan een merrie!
Ik vind het heerlijk om op een paad te zitten dat heel duidelijk haar eigen mening heeft, en beledigd is als ik (per ongeluk) eens te lomp doe. Zo word ik mij ervan bewust gehouden dat ik op met een paard bezig ben, een individu dat haar buien heeft, en geen automaatje.

Ik zie er zeker de lol ervan in vind het geweldig die koppen die ze af en toe trekken zo leuk Haha! niet altijd natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:01

Ik kan er ook echt lol om hebben en er van genieten. Dat typische 'miepen gedrag' soms, heerlijk! Haha!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:08

Ja lachen hè, hoe zuurder hoe beter! Oren in de nek, neusgaten opgetrokken, en boos om kijken als je iets te hard aan de buik zit, gewoon grappig!

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 09:59

Grappig, irritant, tis maar hoe je t bekijkt he Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:16

Merriegedrag onderling, in de kudde, da's ook zo leuk om naar te kijken. Dan zijn het soms echt een stelletje miepen bij elkaar. Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:35

Ze mogen best een eigen mening hebben. Hebben die andere twee ook. Dat geeft idd net dat beetje extra, maar ze zijn zo verschrikkelijk lichtgeraakt...Als ze door een plasje moeten zijn ze, bij wijze van spreken, al bang dat hun tere hoefjes nat worden Rolleyes Dan liever die andere twee die er met de oortjes erop door bonjouren en liefst nog zo vaak mogelijk *LOL*

Overigens met die van mij kan ik van tijd ook wel lachen hoor, al is het meestal omdat ik weet dat ik er maar beter om kan lachen want veranderen doe je ze tohc niet. Maar er volgt ook geregeld een heeeele diepe wanhoige maar toch wel een klein beetje vertederde zucht als ze weer eens zo ontzettend onschuldig kijkt terwijl ze heeeel goed weet dat ze stout geweest is Clown

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:38

Ik heb altijd merries gehad (nu ook nog 2) en nooit problemen rond de hengstigheid of met het karakter. Ik heb geen ervaring met ruinen of hengsten dus ik kan eigenlijk niet vergelijken, maar heb liever een merrie omdat ik daar mee kan fokken. Knipoog

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:38

Ik heb geen probleem met mijn merrie! Heerlijk beest waar ik echt van geniet!
Ook merk je er zoiezo met rijden niets van of ze hengstig is, ze blijft mooi hetzelfde!
Ik heb het liefst een merrie Ja

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:50

ik heb het erg hoog op ,met ruinen!!
zeker nadat ik mijn super muts merrie had verkocht ,heb ik heeeel erg hard geschreeuwd
''IK WIL NOOIT GEEN MERRIE MEER''ik heb heel marktplaats afgestruind naar ruinen(ik keek geeneens naar merries).
op die van mij kon je echt niet rijden als ze hengstig was,eigenlijk kon je er gewoon niks mee.
maar toen werd ik dus gebeld om te komen kijken bij een fries van bijna 3 jaar,
wij heen ,en helemaal verliefd!!!
ik ben dus nu in het trotse bezit van een hele lieve fries van 3 jaar .....
en je raad het al....een merrie Bloos

(hier word ik dus nog elke dag mee gepest hihi)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:01

troost je ieleoor, ik ook Clown

Heb geroepen; nooit geen merrie! Dan nog liever een hengst op stal!

Heb ik nu een dominante merrie die zich van geen kwaad bewust is, maakt niet uit wat ze doet Clown Ze vind dat het allemaal maar moet kunnen. Rolleyes
Mijn moeder pest me daar ook nog geregeld mee.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:03

Jouw onderschrift phara doet me goed Haha! Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:06

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:14

pharagirlke schreef:
troost je ieleoor, ik ook Clown

Heb geroepen; nooit geen merrie! Dan nog liever een hengst op stal!

Heb ik nu een dominante merrie die zich van geen kwaad bewust is, maakt niet uit wat ze doet Clown Ze vind dat het allemaal maar moet kunnen. Rolleyes
Mijn moeder pest me daar ook nog geregeld mee.

whahahha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:18

Dat gezeik over merries, echt overdreven. Zeker diegene die bij voorbaat al roepen ik moet geen merrie, want.. Hoezo alles over een kam scheren. Er zijn idd zeikmerries, maar er zijn ook 'normale' merries, net zoals dat er zeikruinen en normale ruinen zijn.