Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) echt de eerste lessen was er zóveel af te kraken op mn houding, het was werkelijk verschrikkelijk! maar dan ook zó erg dat ik mn paard ook gewoon in de weg zat en die slimme manegepony's vertikte het dus ook gewoon om aan te springen in galop als ik weer is helemaal verkeerd zat. (wie zegt er dat manegepony's maar hobbelpaarden zijn heeft het in deze gevallen dus hélemaal fout, dit waren werkelijk leermeesters). zo rond mn 8e les heb ik een nieuw paard erbij gekocht en hiermee was ik nog erg bang, daarom heb ik nu iemand gevonden die mij thuis les komt geven. het aanspringen in galop blijft af en toe nog wel wat aanklooien, maar ik ben gewoon al zoveel verbeterd en ook de combinatie met mijn paard wordt veel netter. ook op mijn fjord zit ik nu veel netter en dat is voor hem natuurlijk ook fijner, júist omdat ik er zo lang mee op buitenrit ga..
En op welk niveau je ook rijdt, het is soms wel goed dat iemand eens kijkt hoe je erop zit, wat fout gaat en wat beter kan. Vaak heb je zelf niet eens door wat je allemaal fout doet. Dus wanneer je nooit les hebt zal je dit ook fout blijven doen. Ik vind les dus erg nuttig

maar over het algemeen ben ik volledig voor het krijgen van les.
El_vis schreef:ik heb geen les...tenzij je een cursus telt.
geen les omdat ik dat ten eerste niet kan betalen, en ten tweede omdat ik bezig ben met het leren van dingen met me paard die ik belangrijker en beter vind.
wel lees ik heel veel boeken en doe ik een zelfstudiecursus