n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:34

agossie, heb met een lach op mijn gezicht gekeken naar het filmpje. wat een lief meiske zeg!
leerling van mij had op haar 6de ook een eigen pony die na een paar maand al wegging omdat het niet klikte. daar kwam een doodbrave C pony voor terug die vooral in het begin een saai leventje had qua rijden,want het meisje durfde niet zo goed meer.
Maar juist door zo'n doodmak beest leert een kind het wel weer en kan het door naar de volgende of verder met de huidige.

Hoor hier enkele bokkers die vinden dat ze gewoon op die shet moet blijven en that's it. wat wil men, dat zo'n klein 6 jarige meisje bang gaat worden als het misgaat, niet correct zou kunnen rijden omdat ze alleen op die pony mag ( want daar leert ze veeel meer van)?

is het niet beter, dat een combinatie van af en toe een druk shetje en dit aan leren voelen maar ook de mogelijkheid van een goed doorgereden brave pony dit meisje veel verder kunnen brengen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:48

Mijn zoontje kreeg zijn shet toen hij bijna 4 was. de shet zou 3,5 zijn, maar bleek later 2,5. Hij is er spelenderwijs op gaan zitten. Lekker poetsen en wandelen.
Later los gaan rijden en er honderden keren afgevallen. Ik ben er ook weleens achteraan gegaan, omdat ik hem wel zou longeren.
Toen mijn zoontje groter werd en handiger kon ie hem pas gaan corrigeren. Dus dat komt wel dat het ze wel lukt.
Mijn zoontje heeft nooit in een manegeles gereden en is stapelgek op zijn pony, al 6 jaar inmiddels!!
De pony kan inmiddels ook al wat leuke dingen en hij ligt er niet meer naast.
Nu stapt mijn zoontje op mijn d-pony in de les en dat is erg wennen voor hem, maar gaat goed. wat ie op hem leert, voelt toch anders en daar heeft ie op zijn shet profijt van.
De les was voor zijn shet te lang en wat te zwaar tussen de grote, maar hij rijdt hem netter dan menig ouder persoon!! En hij waardeert zijn pony en spullen. Hij is er ontzettend goed voor!!

Ik rij ook al mijn hele leven en ben 2x zwanger geweest, maar heb geen problemen gehad. Hooguit dat ik iets te sterk was daar met inwendige onderzoeken!!

Kinderen rijden niet altijd uren en misschien minder intensief ook. En niet alles is altijd slecht, dat is zo een vooroordeel.

En dat spoortje stelt helemaal niks voor. Misschien wel beter zelfs dan dat een kind gaat zitten schoppen de hele tijd, maar of een pony dit spoortje van zo een klein kind nou voelt?

Ik ben eerder bang dat ze straks pony's moeten verzamelen als ze hier ook wat groot voor wordt. Ik rij ook nog altijd pony's, maar zo een tussenmaat.....Ik heb bewust niks anders gekocht en mijn zoontje rijdt nu de shet en mijn d maat. Maar goed, het is hun portemonnee, dus niemand anders zijn probleem ook verder. En als niemand zijn paard ooit verkoopt, kan ook niemand weer een leuk paardje kopen.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:08

Maethoriel schreef:
_rosita_ schreef:
ruik ik hier zo her en der een tikkeltje jaloursie?? Bloos

Nee hoor, aan deze kant van het beeldscherm geen jaloezie Knipoog
Ik snap alleen niet wat een kind van 6 met 2 pony's moet!

Vond het overigens ook een schattig stel en een pittig meisje hoor Lachen

Vind ik dus ook. Een eigen pony niks mis mee, maar ik snap het nut van twee pony's niet zo. Lachen

Ook hier geen jaloezie, heb het prima naar m'n zin met mijn eigen beestje. Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:13

AnneB schreef:
Vind ik dus ook. Een eigen pony niks mis mee, maar ik snap het nut van twee pony's niet zo. Lachen

Ach, zo heeft die dreamer toch een leuk klein speelmaatje? Knipoog

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:15

Wie wil er nou geen 2 paardjes op zijn zesde?
iedereen wel neem ik aan, het is een schattige combi, en het meiske was hartstikke blij Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:20

ik snap niet waar mensen zich zo druk over maken.... die mensen hebben schijnbaar het geld om 2 pony's te onderhouden, dat kind heeft er ontzettend veel lol in..wat kun je nou nog beter hebben als 6 jarige
het nut van de shet is er misschien niet als zijnde 'nut' , maar dat kind ( en moeders hoogstwaarschijnlijk net zo) geeft om die shet en bij die mensen is het geen kwestie van ene er uit, nieuwe erin....misschien geen 'nut' maar wel geven om.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:29

Zo dat meisje was echt niet bang aangelegd, zo achter elkaar op 3 vreemde pony's in een vreemde omgeving rijden. 2 pag. terug stond nog iets over dat ze eerst maar op die shet moest leren rijden. Er wordt in het flimpje toch gezegt dat ze het hebben geprobeerd maar dat hij toch iets te ondeugend bleef, het is toch logisch dat dat kind zelfstandig in de bak wil kunnen rijden en op die shet kan ze wel gewoon lekker in de les en op buitenrit.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:35

odetteke schreef:
AnneB schreef:

Ach, zo heeft die dreamer toch een leuk klein speelmaatje? Knipoog

Dat wilde ik er nog bij typen, daarvoor is 't wel erg leuk. Knipoog

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:37

Aan de andere kant zou je misschien ook kunnen zeggen dat het meisje, d.m.v. een brave pony als Dreamer, uiteindelijk beter op de shet weg kan sturen. Wat zíj leert op Dreamer kan ze zelf doorvoeren op de shet.
Maakt het ook uit, als ze 't maar leuk hebben. Clown

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:56

Ik ben normaal niet zo voor de combi jonge kinderen en dieren omdat ze niet meestal niet weten waar ze mee bezig zijn. Veel kinderen zien honden, paarden etc als speelgoed en dat kan je ze gezien hun leeftijd niet kwalijk nemen. In dit geval was ik aangenaam verrast dat het meisje er best netjes op zat en heel handig was. En die Dreamer was zooo zoet. maar dan nog altijd onder begeleiding is mijn idee erover.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:02

Ik vond dit een ontzettende leuke aflevering helemaal omdat dat meisje zo trots was dat de pony zo goed kon springen (hij sprong over het hekje hihihihi)

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:05

Ik vind het een schattige combi! Haha!

Ze vond hem gelijk helemaal geweldig! Ja

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:09

Ik vind het juist superr schattig! Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:56

Vroeger zei ik altijd als ik ooit kinderen krijg krijgen ze van mij geen pony. Ze gaan maar op een manege leren rijden en zoeken maar een verzorgpony. Daar ben ik inmiddels wel op terug gekomen, ik merk dat (en dat zal niet voor alle maneges gelden) dat ik juist een achterstand opgelopen heb door al die jaren die ik op een manege gereden heb. De basis is totaal niet goed aangeleerd en het enige wat je leerde was zitten blijven en hoe je dat deed moest je zelf weten. Sinds 5 jaar heb ik een eigen paard en sinds die tijd leer ik rijden Bloos Ik weet nu hoeveel hinder ik ervan heb dat ik dingen anders aan geleerd heb. Dit wil ik voor mijn dochter voorkomen, dus als zij idd graag wil rijden en ik kan het opbrengen dan sluit ik niet uit dat er voor haar in de toekomst een pony komt (mits ze het leuk vind uiteraard Knipoog )

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:01

Niks mis mee!
Als ze het leuk vinden, waarom niet?

Ik kreeg mijn eerste shet voor mijn 2e verjaardag van mijn opa.
Mijn opa zat al zijn hele leven in de paarden, mijn vader ook.
Ook mijn moeders opa heeft heel lang paarden gefokt en op de keuring gebracht. Mijn moeder rijdt zelf ook al van jongs af aan.
Ook haar tante heeft lange tijd gereden en fokt nu nog springpaarden.

Een hele paardenfamilie dus!
Zo is het wel makkelijker voor een kind om al jong te beginnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:10

Ik heb nog eens goed gekeken en geluisterd, maar vindt het een meisje die met haar 6 jaar ontzettend goed zit. Ze reed de pony's bijna beter dan het kind dat ze voor moest rijden. De eerste pony bokte even, maar ze stapt zo op. Niks mopperen en eerlijk zeggen dat ze hem wat hard vond gaan.
2e pony dacht ik ook, o,o, en ze zei weer heel verstandig dat ie met zijn hoofd lastig was, wat ook echt zo was. Voor een kind dan!
3e pony was ze meteen helemaal gek op en ze reed hem netjes.
Misschien dat het meisje wel wat verschillende paardjes moet rijden om te leren, maar als ze na d'r shet zo makkelijk op al die pony's stapt daar denk ik wel dat ze een klein talentje is. Echt super zoals ze het doet, zonder gepiep.
Wat betreft de shet, is het alleen jammer, omdat ik heb gemerkt dat als de kids groter worden ze alles er wel uit rijden. Dat heeft die van mij uiteindelijk ook voor elkaar gekregen en de shet nog een hoop geleerd ook.
Nu gaat ie verder op een d-pony, maar blijft de shet rijden zolang als het kan. Die van ons gaat ook zeker niet weg.
Misschien zien we dit meisje ooit nog terug. Haar ouders kunnen het dan betalen, maar ze verdient het ook wel, want ze rijdt gewoon met 6 jaar echt netjes. En ze reageerd verstandig.
Dat andere kinderen ook wel een eigen pony willen hou je toch en niet iedereen kan of wil dat betalen.

BarSjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:37

Niks mis mee toch?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:48

Leuk toch?? Mijn kids moeten t met t paard van mama doen Haha! . Als ze wat groter zijn kunnen ze daar op rijden. Kan geen tweede paard/pony erbij betalen dus helaas pinda kaas. Weet ook niet of ik zelf er voor zou kiezen om een pony voor hun erbij te nemen. Ik moet m dan toch elke dag laten lopen. Kan niet van een kind van 6 verwachten dat ze de verantwoording nemen voor de hele verzorging van zo'n ponietje.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:57

Leuke naam ook, Dreamer Bloos Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:58

ik vond het echt leuk hoor, hoe dat meisje in de rondte reed enzo. Ik vind het goed en leuk mits er begeleiding is Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:13

Germatje schreef:
Nou ik kan er niet echt om juichen, ik vind het het véél te jong voor een pony, 5 x per week rijden vind ik te veel voor zo'n klein kind. Ook vind ik het echt wel verwend, als ze 12 is; grote kans dat ze dan niet meer rijdt.
Ik denk ook niet dat ze haar spullen zo leert waarderen die ze krijgt. Maar goed, dat zal mijn mening wel zijn, gezien de berichten hierboven.

Neemt niet weg dat ik dr wel netjes vind rijden, maar dat zal ook wel komen als je 5 x per week rijd..
oja, ik vond die pony wel echt ontzettend leuk!

jeetje wat is je probleem ?, ik heb ook al van jongs af aan een pony gehad, en hoe kan je weten als een meisje 6 is dat die dan op dr 12e niet meer rijd ? dat konden mijn ouders ook nooit van me weten, vind dat jij best wel rare gedachte heb maargoed kan ook aan mij liggen.

el_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:45

ik vind het ook wel wat hebben zo een kleine drebbel! vind het ook altijd leuk om naar die ponylesjes te kijken Tong uitsteken en ach ja je weet toch nooit of iemand stopt met paardrijden. Ik heb het als kado gekregen voor mijn communie en ik rij nu nog steeds. maar ken er genoeg die gestopt zijn.
Vind het wel leuk joh die kleintjes lekker genieten van hun pony(tje) Bloos Knipoog

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:16

ik heb het ook gezien ja,
ik vond het echt zo schattig,
op de manege kijk ik ook altijd wel naar de ponylessen voor kinderen van ong 6, 7 of 8 jaar...
alleen was dit nou ook de aflevering dat die pony over het hekje sprong Bloos of was dat een andere aflevering??? Tong uitsteken

xxxjes

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:20

Dit meisje krijgt echt wel begeleiding, Ze staat op een manege en zit er correct op. Weet wel, ze is pas 6. Wil het oudere nog weleens na zien doen.
En ik heb zoveel vriendinnen om me heen zien stoppen in de pubertijd. En sommige later als ze gingen studeren. En nog weer later, samenwonen, kids etc. Er is altijd wel een reden als iemand stopt. Financieel soms nog, dus als je daaraan moet denken.
Mijn kind voetbalt ook al 4 jaar en laatste 2 jaar selectie, maar moet nu toch recreatief gaan doen, omdat het anders vanwege zijn enkels helemaal over is. Ben je bijna 10!!!!!
Meisje was ook niet hebberig, dat ze meteen de eerste wilde om maar wat te hebben. En ze vergat haar Nielsje niet, petje af!!

scarlet16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:35

ik heb dit allemaal eens zitten lezen en vraag me af
wat jullie van mij vinden
ik ben sharon en ben bijna 11 jaar (16 aug.)
ik heb een welsh paard pretty ik rij 2 a 3 keer per week op haar
pretty wordt 1 mei 4 jaar
moet er wel bij zeggen ik rij nooit alleen meestal gaat mijn moeder mee
op haar paardje Haha!

Afbeelding