Met gympen rijden kleine trend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re: Met gympen rijden kleine trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:54

Ik rijd noooit met gympen, omdat ik weet dat het gevaarlijk is en er niet aan moet denken wat er gebeurd als je voet door de beugel sschiet, je van je paard af valt en je paard doorloopt met jou eraan hangend Nagelbijten / Gniffelen

Als ik mijn chaps vergeten ben rijd ik gewoon zonder zadel Tong uitsteken

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:58

Ik rijd altijd met leren (nep Tong uitsteken )all stars en daaroverheen chaps.

_Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:00

Ik rij altijd met mn Nike Air, laarzen vind ik niet lekker zitten en onhandig Clown

AllejandroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:03

altijd gedaan! (rijd 10 jaar nu, op manege & een jaar eigen)

heb vandaag jodpuhrs gekocht Bloos

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:05

Ik rijd voornamelijk altijd wel met laarzen, als het niet anders kan gympen. Lachen

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:07

_Miranda schreef:
Ik rij altijd met mn Nike Air, laarzen vind ik niet lekker zitten en onhandig Clown

ik kan niet anders zeggen dan eens Haha!
ik rijd ook het altijd met me nikes.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:07

Ik heb nu Safestyle beugels, die zijn aan 1 kant open dus nu maakt het niet veel meer uit, maar ik heb het nog niet geprobeerd met schoenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:18

Ik vraag me af of diegene die nu zeggen ik rij met gympen dat ook nog zeggen als ze een keer iemand gezien hebben die mee gesleurd word...

Dat heb ik dus 2x gezien
1 x gewoon met rijlaarzen opconcours, geen idee of die persoon er wat aan over heeft gehouden

De andere keer een kennis zonder deugelijk schoeisel
Gelukkig had hij ook geen noemens waardige dingen, maar dat beeld daar tussen die hoeven was geen leuk gezicht.

Ik heb daarom altijd veiligsschoeisel en ook veiligheidsbeugels

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:22

1x per week rij ik gewoon met laarzen (is verplicht bij ons op de manege)
1 a 2x per week bij mijn verzorg tinker ...... rij ik altijd met bergschoenen Haha! (boomlooszadel+westernbeugels= bergschoenen Haha! Tong uitsteken ) ze passen makkelijk

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:26

Ik rij altijd met gympen als ik geen dressuur rijd.. Op de manege moet het zowieso laarzen of chaps .. Bij me eigenstal rijd ik meestal emt gympen of met me laarzen

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:59

Heb 1 keer gedaan, was de eerste maar ook echt de laatste keer! Bloos

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:44

Lott_ schreef:
Heb 1 keer gedaan, was de eerste maar ook echt de laatste keer! Bloos

het went wel na een tijdje Knipoog. Ik knoop m'n all stars wel harder vast als ik rijd Lachen.

Tja, ik rij op de manege en ik heb ook nog 2 vz paarden bij een boer staan en ik heb niet veel zin om heel de tijd mijn shaps en botjes mee te sleuren naar de boerderij en de manege.
Die blijven gewoon op de manege staan en ik rijd met m'n vzpaarden met all stars en lange kousen.
In het begin is het raar, maar nu heb ik er geen last meer van Lachen.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:46

Ik eigenlijk alleen als ik zonder zadel rijd (dan doe ik ook welleens mijn rijlaarsen uit en ga ik verder op mn sokken ofzo als het erg warm is Clown).

Verder rijd ik altijd met rijlaarsen. Ik heb wel chaps dus die deet ik afgelopen zomer welleens aan met mijn sportschoenen omdat ik geen chapschoentjes heb. (Ze zijn allemaal te breed, heb te smalle voeten Scheve mond)

Met mijn Allstars zou ik nevernooitniet op een paard klimmen Bloos!. Die zijn heilig Huilen van het lachen

eenhoorn1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:09

Toen ik een jaar of 14 was reed ik regelmatig met gympen. Vond dat toen ideaal.Nu ben ik ouder (14 jaar ouder) en hopelijk wat wijzer maar ik heb een hele poos met jodphurs en minichaps gereden. (kuiten veel te dik voor leren rijlaarzen in mijn maat 37). Maar sinds vrijdag heb ik een set leren rijlaarzen waar ik al 14 jaar van droom. Ga ze morgenochtend uitproberen, dus kan nog geen mening geven over rijden met de laarzen. Ik heb zelfs met de jodphurs en chaps dat ik heel vaak door mijn enkels klap omdat ik mijn hakken te ver uitdruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:55

Ik vind het niet slim om met gympen te rijden. Als je valt en je blijft hangen... Brrr ik moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren. Ik rijd altijd met chaps of laarzen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:58

Eerst soms wel maar de laatste tijd altijd met mijn laarzen.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:47

Als ik mijn laarzen vergeten ben rijd ik soms wel eens met mijn gympen, maar dan doe ik wel mijn chaps aan die altijd op stal liggen. Lachen

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:49

ik rijd nooit met gympen eigelijk, ik heb er geen "steun" in bij het rijden. Ik vind gewoon rijlaarzen gewoon lekker rijden!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:53

vandaag zag ik ook weer zo'n domme doos...op d'r paard buiten langs een drukke weg...geen cap en trainingsbroek en gympen..
geen medelijden als dat soort meisjes een ongeluk krijgen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 17:53

Rij ook niet met gympen, paar keer gedaan maar toch liever niet. Desnoods doe ik m'n laarzen on zer m'n broek aan (soms te lui om om te kleden haha) maar met gympen in galop zat ik vast, ze deed dan wel niets, maar stel er gebeurd wel wat en je hebt je gedachte bij je voeten dan merk je niet dat ze opzij springt hoor. Een meisje (weleens gezien) ging buiten rijden zonder cap en gympen, sorry maar dat vind ik dus het onverstandigste was je kan doen.. Én geen laarzen én geen cap, én buiten! (Je gallopeerd, paard schrikt, voet blijft in de beugel haken en je hangt onder je paard, hoofd over de tegelstjes/tegen de bomen en paard dat je open trapt).

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:48

Ik rijd niet met gympen. Op manege he:P
Altijd met laarzen!

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:44

ik snap niet dat iedereen denkt dat je zo makkelijk kan blijven hangen in je beugels als je valt.
je kan met laarzen net zo makkelijk blijven hangen ( als je geen veiligbeugels gebruikt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:19

Je kan door de beugel schieten
dat wat met een goede hak niet kan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:49

oOliesjeOo schreef:
ik snap niet dat iedereen denkt dat je zo makkelijk kan blijven hangen in je beugels als je valt.
je kan met laarzen net zo makkelijk blijven hangen ( als je geen veiligbeugels gebruikt).

Nou zou je denken? Hier is de kans namelijk klein, heel klein juist vanwege het hakje. (natuurlijk niet als men spreekt van abnormaal kleine voeten of abnormaal grote beugels)
Maar met gymschoen kan dit heel makkelijk, ik maak me er ook schuldig aan maar dit is maar heel zelden omdat ik goed bewust ben van de consequenties van een eventuele val/bok.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:51

Ik rijd al jaren in de zomer met gympies gewoon lekkerder met warm weer. En vooral als ik met het paard ga zwemmen ofzo. Ik ben ook wel eens van een paard gevallen en meegesleurd met mijn voet in de beugel...met rijlaarzen Nagelbijten / Gniffelen