Monty snapt Anky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DON___RUBIN

Re: Monty snapt Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:19

mischien een domme vraag maar hoe maak je z'n toppic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:21

Bovenin op de knop New Topic klikken.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:33

Oke, even een opheldering voor wat mensen.

Sinds Anky haar been heeft gebroken door de val van een paard is ze behoorlijk bang geworden om te vallen.
Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft. Salinero zal nog vaak zat ervandoor gaan. En al helemaal nu Anky bang is. Wat trouwens zeer logisch is nu ze moeder is (en zwanger was)
De angst die Anky heeft slaat over op het paard en daar maakt ie gebruik van.

Daarbij word geeneen paard door Anky geslagen of mishaldelt, over Sjef durf ik dit niet te zeggen trouwens. Anky is 150% paardvriendelijk. Misschien iets te vriendelijk.

Het feit dat Salinero niet los mag is omdat het paard te kostbaar is en er te veel risico is dat ie zichzelf verwond. Daar gaat Anky niet alleen over, daar gaan ook de medeeigenaren over en de sponsors. Hoe leg je die uit dat het paard in de wei zijn been verstuikt heeft? Vaarwel sponsors, vaarwel carierre en vaarwel paard. Simpel.
Volgens mij komt Salinero wel aan de longe, waar ie zijn ei wel even kwijt mag, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:05

Citaat:
Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft.

Net hoe je het bekijkt, is het niet opvallend dat nauwjuist de sportpaarden vaak moeilijke paarden zijn? Licht dat aan het paard of aan de onmogelijke omstandigheden waar ze in gehouden worden?

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:14

Ania schreef:
Oke, even een opheldering voor wat mensen.

Sinds Anky haar been heeft gebroken door de val van een paard is ze behoorlijk bang geworden om te vallen.
Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft. Salinero zal nog vaak zat ervandoor gaan. En al helemaal nu Anky bang is. Wat trouwens zeer logisch is nu ze moeder is (en zwanger was)
De angst die Anky heeft slaat over op het paard en daar maakt ie gebruik van.

Daarbij word geeneen paard door Anky geslagen of mishaldelt, over Sjef durf ik dit niet te zeggen trouwens. Anky is 150% paardvriendelijk. Misschien iets te vriendelijk.

Het feit dat Salinero niet los mag is omdat het paard te kostbaar is en er te veel risico is dat ie zichzelf verwond. Daar gaat Anky niet alleen over, daar gaan ook de medeeigenaren over en de sponsors. Hoe leg je die uit dat het paard in de wei zijn been verstuikt heeft? Vaarwel sponsors, vaarwel carierre en vaarwel paard. Simpel.
Volgens mij komt Salinero wel aan de longe, waar ie zijn ei wel even kwijt mag, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

dit klopt wel wat je zegt, maar ik vind dat het welzijn van het paard tog echt boven iemands carriere moet gaan dan maar geen sponsors en roem en rijkdom.... een paard heeft weidegang nodig en als anky zoveel van paarden zou houden zou ze die echt wel weide hebben gegeven (salinero dan). nou is het paard de dupe van sponsors etc, het beestje heeft weidegang nodig om in zijn hoofd in orde te blijven warom denk je anders dat hij hem soms zo flipt (dit is mijn mening!!!!) het is allemaal puur egoistisch commercieel gebruik en dat vind ik onterecht hoe goed iemand ook is voor zijn paard het welzijn gaat voor alles dus ook roem en rijkdom

nog een keer dit is mijn mening aub respecteer die

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:15

denk dat de parden van anky en van al die andere topruiters het echt zo slecht nog niet hebben hoor.
ja ze komen dan mischien niet of te weinig op het land maar hoe vaak zie je niet dat een paard wat niet gewend is op de wei te staan zich als hij op de wei komt echt zo staat van wat doe ik hier?ik wil naar stal.

maar goed, ik ben best benieuwd naar dat artikel Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:16

Visconti schreef:
Citaat:
Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft.

Net hoe je het bekijkt, is het niet opvallend dat nauwjuist de sportpaarden vaak moeilijke paarden zijn? Licht dat aan het paard of aan de onmogelijke omstandigheden waar ze in gehouden worden?

mmm zo daar stel jij even een goede stelling.
dat is nu een goede breinbreker.
Zeker de moeite waard om daar even bij stil te staan.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:18

Ik heb het ook gelezen, echt interessant!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:20

kan iemand hem in scannen?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:23

oooooh, lijkt me interessant artikel Haha!
inscanneeeeeen Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:31

Ben ook héél erg benieuwd naar het artikel!!
Even over die weidegang.. ik heb ooit gelezen of gehoord dat de wedstrijdpaarden dagelijks aan de hand een paar uur grazen. Toegegeven, echt ideaal is het niet, ze kunnen zich natuurlijk niet uitleven en staan niet in kuddeverband, maar het is in elk geval beter dan 24/7 in de box.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:32

Wie is de eigenaar van salinero eigelijk of eigenaren?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:36

Mloesje schreef:
Het is idd de bedoeling dat ze de trailer in gaan, maar als ik mijn paard zo de trailer in moet krijgen, dan heb ik altijd die hekken nodig, want dan staat ze er uiteindelijk wel in, maar wel gestresst, ik heb het liever dat ik het rustig aan doe, maar dat ze wel vertrouwen heeft in de trailer!!

Nou ik heb Monty en Annemarie gezien in Zuidlaren, ja ze hadden in het begin hekken, maar uiteindelijk gingen alle paarden vrolijk los de trailer in. Dat is niet gestresst, stress is als je een paard met 6 man de trailer in moet tillen omdat het paard verstijft is van angst. En ja dat heb ik ook wel eens gezien. Doe mij maar de Monty manier, bij een moeilijk te laden paard.

In de Paard&Sport vertelt Monty over Anky en dat hij in januari bij haar op bezoek was. Dat hij veel van de kritieken heeft gehoord en nu hij haar en de paarden heeft gezien zegt hij:
"Ik heb bij haar thuis gezien hoe Anky met haar paarden omgaat, en ik kan me niet voorstellen dat een paard dat er zo gelukkig uitziet als Salinero, lijdt onder de manier waarop hij getraind wordt. Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren. Ik ben er niet altijd bij als Anky traint, ik ben niet alwetend, maar ik kan je één ding zeggen; die vrouw houdt van haar paarden. Dat heb ik wél met eigen ogen gezien."

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:36

Ik ben heel benieuwd naar het artikel!
maudy_89 schreef:
dit klopt wel wat je zegt, maar ik vind dat het welzijn van het paard tog echt boven iemands carriere moet gaan dan maar geen sponsors en roem en rijkdom.... een paard heeft weidegang nodig en als anky zoveel van paarden zou houden zou ze die echt wel weide hebben gegeven (salinero dan). nou is het paard de dupe van sponsors etc, het beestje heeft weidegang nodig om in zijn hoofd in orde te blijven warom denk je anders dat hij hem soms zo flipt (dit is mijn mening!!!!) het is allemaal puur egoistisch commercieel gebruik en dat vind ik onterecht hoe goed iemand ook is voor zijn paard het welzijn gaat voor alles dus ook roem en rijkdom

Sorry maar ik wil jou dit nog wel eens horen zeggen als jou bron van inkomsten hier vanaf hangt.
Wedden dat jouw paard niet op het land komt dan? Die keuze is over het algemeen vrij snel gemaakt.
Of je paard gaat niet het land op of je kan je carierre vergeten en een andere baan gaan zoeken...
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben dat hij niet het land op komt, ik zeg alleen dat ik het ergens wel begrijp en ik niet durf te zeggen wat ik zou doen als ik in haar schoenen zou staan.

senna9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:41

Salinero is volgens mij van anky zelf. Heb ik eens in een intervieuw gehoord.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:05

Hmm interessant topic..

Ik denk dat Visconti ook groot gelijk heeft, dat de omstandigheden waarin het paard gehouden wordt ook grote gevolgen heeft voor de 'stress'. Aangezien nog niemand het stuk hefet gescand neem ik wel even de moeite om het over te typen Schijnheilig Dit is overigens niet het hele artikel, alleen het stuk over Anky.
Citaat:
Anky
Monty bracht eind januari een bezoek aan de stallen van de - toen nog hoogzwangere - Anky van Grunsven. "Dat was fantastisch. Ik ben op de hoogte van de golf kritiek die Anky over zich heen kreeg naar aanleiding van berichten in de Duitse pers. Er waren de afgelopen tijd zelfs mensen die mij beschuldigden van dierenmishandeling, omdat ik geen kritiek heb geuit om de trainingsmethoden van Sjef en Anky. Maar hoe kon ik iets bekritiseren dat ik nog nooit met eigen ogen had gezien? Een Engelse mevouw vertelde me dat ze in het bezit was van een 'geheime videoband' met een 'geheime trainingssessie' van Anky met Bonfire, net voor de Olympische spelen in Athene. Er zouden vreselijke dingen op te zien zijn. Dus ik vroeg haar of ze me die beelden kon sturen, zodat ik zelf kon beoordelen of er sprake was van dierenmishandeling. De 'geheime band' bleek het losrijden vóór haar winnende kür in Athene. Anky was Bonfire aan het rijden, Sjef gaf aanwijzingen en er stonden wel vijftig mensen om de bakrand heen te kijken. Niets geheims aan dus. Inderdaad; Bonfire liep laag, diep en rond maar hij liep niets anders dan de andere paarden die werden losgewerkt. Sterker nog; hij liep het allerbeste, want hij won namelijk Olympisch goud. Toen ik dat vertelde aan de Engelse vrouw, zei ze dat ze het een schande vond dat ik niks deed om het werktuig 'Rollkur' te verbieden. Ze dacht dus letterlijk dat Rollkur een hulpmiddel was, een soort hulpteugel of zo. Dat tekent een groot deel van de mensen die kritiek hebben; vaak weten ze niet eens waar ze over praten. Ik heb bij haar thuis gezien hoe Anky met haar paarden omgaat, en ik kan me niet voorstellen dat een paard dat er zo gelukkig uitziet als Salinero, lijdt onder de manier waarop hij getraind wordt. Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren. Ik ben er niet altijd bij als Anky traint, ik ben niet alwetend, maar ik kan je één ding zeggen; die vrouw houdt van haar paarden. Dat heb ik wel met eigen ogen gezien".

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:49

maudy_89 schreef:

als ik die regel onder elke reactie moest zetten die ik typte en ik er een euro per keer voor kreeg zou ik nu rijk zijn.
Meid je reageert in een discussie topic! Daar disscussieert men!
Logisch dat mensen op je mening gaan reageren, men wisselt hier namelijk meningen uit.
Pak er een woordenboek bij, zoek de woorden op. Ik vind dit erg kinderachtig overkomen. Als je niet bekritiseerd wilt worden reageer dan vooral niet in een discussietopic.

Verder heb je wel gelijk. Maar nogmaals, als je inkomstenbron afhankelijk is van een paard wat maar deels van jou is en die gesponsord word om goed te lopen, heb je bijna geen keus. Op het moment dat het paard een blessure heeft heb je geen inkomsten. Je kunt geen wedstrijden rijden, dus niet winnen, je sponsors betalen je niet want je kunt je afspraken niet nakomen en de medeeigenaren gaan twijfelen of je hun paard wel voorzichtig genoeg behandelt.

Daarbij is een topperiode maar tijdelijk en zal het paard erna heus wel buiten komen. Wil je zeggen dat topsporters (mensen) als ze aan het trainen zijn voor een wedstrijd wel een leuk leven hebben?

Het is niet zo dat ik ermee ens ben hoor, elk paard hoort weidegang te krijgen. punt. Maar ik weet zeker dat als ik een paard van enkele miljoenen onder me had gehad dat ik hem ook niet zomaar de wei in liet. En al helemaal niet als dat paard mijn inkomstenbron was.
lang leve de topsport Huilen van het lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:00

Ik had het ook gelezen en ben dus wel benieuwd waar de tegenhangers van Anky nu blijven? Normaal zijn ze er als de kippen bij om commentaar te leveren dit blijft nu grotendeels uit?!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:06

Een paard als Salinero is wel wat anders als de huis-tuin-en-keuken paarden waar wij op rondrijden. Op de eerste plaats heeft hij het karakter en het lichaam om op grand-prix niveau goed te kunnen presteren. Verder zal hij wel het eea aan krachtvoer krijgen om de prestaties die hij levert te kunnen leveren.

Iedereen die hier het commentaar heeft over het er vandoor schieten en niet in de wei mogen van Salinero zou ik graag eens zien rijden op dat paard en zien waar zij eindigen...

Ik ben absoluut voor weidegang, liefst ook nog in een kudde en dan ook in groepsverband in een loopstal. In het geval van Anky kan ik me voorstellen dat ze toch wat anders omgaat met haar toppaard. Bonfire kwam dacht ik wel altijd op de wei, ook in zijn toptijd, dus ik denk dat ze ook wel kijkt wat met welk paard mogelijk is.

Verder ben ik ook benieuwd naar het artikel.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:26

Hier het artikel, ik hoop dat het leesbaar is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:33

Het artikel is niet echt leesbaar!! Misschien dat je het kan uitvergroten?

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:47

@ikkuh15: bedankt voor het inscannen, maar het is nog niet te lezen Vork Ik wacht even met mij meningen, conclusies tot ik het stuk heb kunnen lezen Ja .

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:15

Hey, had alle atikelen keurig ingescant voor jullie, en goed duidelijk, maar om een of andere vage reden, kan ik ze niet uploaden -.-

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:37

Ja doe even.
Nog ff over Salinero die aan de hand gestapt wordt: er zijn genoeg mensen die hun paarden 23 uur per dag op stal houden en er 1 uur per dag op rijden. Ik geloof beslist dat de paarden van Anky het beter hebben dan vele, vele paarden van amateurs. Zij houdt van haar paarden, zij zorgt er goed voor en ik geloof echt dat zij het beste wil en doet. Niet ieder paard kun je zomaar op de wei loslaten, met Bonfire kon dat wel, met Salinero blijkbaar niet.