Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft.

Ania schreef:Oke, even een opheldering voor wat mensen.
Sinds Anky haar been heeft gebroken door de val van een paard is ze behoorlijk bang geworden om te vallen.
Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft. Salinero zal nog vaak zat ervandoor gaan. En al helemaal nu Anky bang is. Wat trouwens zeer logisch is nu ze moeder is (en zwanger was)
De angst die Anky heeft slaat over op het paard en daar maakt ie gebruik van.
Daarbij word geeneen paard door Anky geslagen of mishaldelt, over Sjef durf ik dit niet te zeggen trouwens. Anky is 150% paardvriendelijk. Misschien iets te vriendelijk.
Het feit dat Salinero niet los mag is omdat het paard te kostbaar is en er te veel risico is dat ie zichzelf verwond. Daar gaat Anky niet alleen over, daar gaan ook de medeeigenaren over en de sponsors. Hoe leg je die uit dat het paard in de wei zijn been verstuikt heeft? Vaarwel sponsors, vaarwel carierre en vaarwel paard. Simpel.
Volgens mij komt Salinero wel aan de longe, waar ie zijn ei wel even kwijt mag, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Visconti schreef:Citaat:Zoals iedereen wel weet was Bonfire geen makkelijk paard, dat is Salinero ook niet. Moeilijke paarden zijn de beste toppaarden, simpelweg omdat ze de doorzettersmentaliteit hebben dat een toppaard nodig heeft.
Net hoe je het bekijkt, is het niet opvallend dat nauwjuist de sportpaarden vaak moeilijke paarden zijn? Licht dat aan het paard of aan de onmogelijke omstandigheden waar ze in gehouden worden?
Mloesje schreef:Het is idd de bedoeling dat ze de trailer in gaan, maar als ik mijn paard zo de trailer in moet krijgen, dan heb ik altijd die hekken nodig, want dan staat ze er uiteindelijk wel in, maar wel gestresst, ik heb het liever dat ik het rustig aan doe, maar dat ze wel vertrouwen heeft in de trailer!!
maudy_89 schreef:dit klopt wel wat je zegt, maar ik vind dat het welzijn van het paard tog echt boven iemands carriere moet gaan dan maar geen sponsors en roem en rijkdom.... een paard heeft weidegang nodig en als anky zoveel van paarden zou houden zou ze die echt wel weide hebben gegeven (salinero dan). nou is het paard de dupe van sponsors etc, het beestje heeft weidegang nodig om in zijn hoofd in orde te blijven warom denk je anders dat hij hem soms zo flipt (dit is mijn mening!!!!) het is allemaal puur egoistisch commercieel gebruik en dat vind ik onterecht hoe goed iemand ook is voor zijn paard het welzijn gaat voor alles dus ook roem en rijkdom
nog een keer dit is mijn mening aub respecteer die
Dit is overigens niet het hele artikel, alleen het stuk over Anky.Citaat:Anky
Monty bracht eind januari een bezoek aan de stallen van de - toen nog hoogzwangere - Anky van Grunsven. "Dat was fantastisch. Ik ben op de hoogte van de golf kritiek die Anky over zich heen kreeg naar aanleiding van berichten in de Duitse pers. Er waren de afgelopen tijd zelfs mensen die mij beschuldigden van dierenmishandeling, omdat ik geen kritiek heb geuit om de trainingsmethoden van Sjef en Anky. Maar hoe kon ik iets bekritiseren dat ik nog nooit met eigen ogen had gezien? Een Engelse mevouw vertelde me dat ze in het bezit was van een 'geheime videoband' met een 'geheime trainingssessie' van Anky met Bonfire, net voor de Olympische spelen in Athene. Er zouden vreselijke dingen op te zien zijn. Dus ik vroeg haar of ze me die beelden kon sturen, zodat ik zelf kon beoordelen of er sprake was van dierenmishandeling. De 'geheime band' bleek het losrijden vóór haar winnende kür in Athene. Anky was Bonfire aan het rijden, Sjef gaf aanwijzingen en er stonden wel vijftig mensen om de bakrand heen te kijken. Niets geheims aan dus. Inderdaad; Bonfire liep laag, diep en rond maar hij liep niets anders dan de andere paarden die werden losgewerkt. Sterker nog; hij liep het allerbeste, want hij won namelijk Olympisch goud. Toen ik dat vertelde aan de Engelse vrouw, zei ze dat ze het een schande vond dat ik niks deed om het werktuig 'Rollkur' te verbieden. Ze dacht dus letterlijk dat Rollkur een hulpmiddel was, een soort hulpteugel of zo. Dat tekent een groot deel van de mensen die kritiek hebben; vaak weten ze niet eens waar ze over praten. Ik heb bij haar thuis gezien hoe Anky met haar paarden omgaat, en ik kan me niet voorstellen dat een paard dat er zo gelukkig uitziet als Salinero, lijdt onder de manier waarop hij getraind wordt. Een paard dat systematisch wordt mishandeld, kan niet tot de besten van de wereld behoren. Ik ben er niet altijd bij als Anky traint, ik ben niet alwetend, maar ik kan je één ding zeggen; die vrouw houdt van haar paarden. Dat heb ik wel met eigen ogen gezien".
maudy_89 schreef:dit klopt wel wat je zegt, maar ik vind dat het welzijn van het paard tog echt boven iemands carriere moet gaan dan maar geen sponsors en roem en rijkdom.... een paard heeft weidegang nodig en als anky zoveel van paarden zou houden zou ze die echt wel weide hebben gegeven (salinero dan). nou is het paard de dupe van sponsors etc, het beestje heeft weidegang nodig om in zijn hoofd in orde te blijven warom denk je anders dat hij hem soms zo flipt (dit is mijn mening!!!!) het is allemaal puur egoistisch commercieel gebruik en dat vind ik onterecht hoe goed iemand ook is voor zijn paard het welzijn gaat voor alles dus ook roem en rijkdom
nog een keer dit is mijn mening aub respecteer die

Ik wacht even met mij meningen, conclusies tot ik het stuk heb kunnen lezen
.