Filmpje leuk of niet leuk??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re: Filmpje leuk of niet leuk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:03

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 14:21

Die man moet haast wel een goede band hebben met het paard.
Dat paard moet die man wel vertrouwen want het is zo rustig het blijft staan, Je kan zien dat het vertrouwen heeft en ze elkaar lang genoeg kennen. Ook als het paard ligt kan het er alles mee ! Een paard is en blijft een vluchtdier dus als ie het niet leuk zou vinden of eng dan zou die al lang weg zijn.
Ik ben er wel van overtuigd dat dit paard wel een goede band heeft met zijn baas, Want anders kom je er niet zo met een super mooie&rustige show.(niet dat de show rustig was maar dat het paard rustig was)
Ik vond wel dat hij soms rukken in het bit gaf terwijl hij niet eens een keer had gevraagd aan het paard(of het waren stemhulpen).
Ik vind Leeuwen,tijgers,olifanten enz. anders want Door te laten zien dat wij machtig zijn willen ze pas luisteren.(zweep enz.. Je ziet ook altijd dat ze een zweep beet hebben bij shows) Het paard is al zo lang bij de mens dat het niet zo'n slechte band heeft zoals een tijger of leeuw bij de mens.

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:35

als eerst ik heb niet alles gelezen

ik vind het een erg leuk filmpje, ik vind dat hij somige dingen ook wel anders kan doen (rukjes in het bit) En het paard zo lang op zijn rug laten liggen vind ik ook niet echt goed. Wel denk ik dat het paard deze show mischien beetje zat is omdat hij het al zo lang doet, maar manege paarden hebben hetzelfde elke dag in de bak rondjes lopen, vaak met mensen die er geen verstand van hebben. Ik denk dat dit paard veel beter af is.
Het bewijst voor mij dat mens en dier elkaar 100 % vertrouwen.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:16

ja idd

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:46

Ik vind het echt een geweldig fillmpje! Alleen idd het lange op de rug liggen, dat zou ik mijn paard ook nooit vragen. Doodliggen is namelijk ook niet goed voor de organen. Maar voor de rest vind ik het geweldig wat hij doet!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:24

Een paard doet dit echt niet zomaar.
Die twee hebben echt een heel goede band! Wanneer dit een paard gedwongen worden zeg maar, zal ie t echt neit snel doen. Of hij zal zn 'baasje' bijvorobeeld trappen of bijten!

Hij kan onder m doorlopen en weet ik veel allemaal wat! Die twee hebben waarschijnlijk gewoon echt een ontzettend hechte band,
Tenminste, ik geloof niet dat dit berijkt kan worden door mega hard handige training.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:57

Nousa schreef:
Een paard doet dit echt niet zomaar.
Die twee hebben echt een heel goede band! Wanneer dit een paard gedwongen worden zeg maar, zal ie t echt neit snel doen. Of hij zal zn 'baasje' bijvorobeeld trappen of bijten!

Hij kan onder m doorlopen en weet ik veel allemaal wat! Die twee hebben waarschijnlijk gewoon echt een ontzettend hechte band,
Tenminste, ik geloof niet dat dit berijkt kan worden door mega hard handige training.

Het kan ook zijn dat het beestje zich wel heeft verzet, maar dat hij er die keren wel FLINK van langs heeft gekregen.. Dan lijkt me het logisch dat hij zich bij de voorstelling netjes gedraagd Nagelbijten / Gniffelen

Maar als ik dit filmpje bekijkt, hij heeft er niet echt ''lol'' in maar hij ziet er verder prima uit.. En ik denk inderdaad ook dat er een redelijk hechte band tussen hen bestaat!

Feel_Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:21

ik denk dat we niet teveel moeten gaan denken Tong uitsteken

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:11

ik denk dat je hierover niet kunt oordelen, omdat we niet weten hoe het aangeleerd is.
Al heb ik zomaar het idee dat dit niet zo vriendelijk is gegaan, hij rukt trouwens ook een aantal keer stevig in de monmd zeg..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:16

Dat gevoel hebben wel meer mensen maaike93

Angeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:26

ik denk dat iedereen eventjes moet nagaan of wij zulke ''natuurlijke'' trucjes leren aan een paard.. Ik bedoel hier helemaal niet mee dat het fout is hoor.. maar een paard moet alles leren..denk je dat een paard in het wild zomaar netjes/met z'n hoofd naar beneden blijft lopen?! nee dit leren wij ze allemaal aan.. en als dat op de goede manier is dat natuurlijk perfect.. en bij dit paard zal het ook aan geleert zijn.. en naarmate die het vaker doet word het heel normaal.. het gaat er alleen om om de manier HOE het aangeleert word;).. hoe de trainingen gaan enzo en of het diervriendelijk gaat.. Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:31

IK heb er in elk geval smakelijk om moeten lachen! ERG leuk filmpje! Een heel ver gevorderde vrijheidsdressuur!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:34

Ik wil even commentaar leveren op de mensen die zeggen dat dieren het slecht hebben in het circus etc.
Ik weet uit eigen ervaring, mijn 'oma' heeft bijna haar hele leven in het circus gewerkt en mijn moeder heeft er ook een tijdje in mee gelopen, dat de dieren nergens zo goed verzorgd worden als in het circus.
Bij mensen die in het circus werken zijn de dieren hun inkomen. Zonder de dieren hebben ze geen inkomen en geloof me op je inkomen ben je zuinig. En daarnaast als je geen liefde aan de dieren geeft krijg je het ook echt niet terug en zou dit paard het ook nooit zo toelaten.

Hiermee zeg ik echt niet dat alle circussen helemaal top zijn voor de dieren want tja ook niet iedere ruiter is goed voor zn paard maar de meeste doen er echt alles aan om ervoor te zorgen dat de dieren het goed hebben bij hun.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:00

'k ben 't volledig eens met Cer en enkele anderen Lachen

En wat het filmpje van de eerste post op deze pagina betreft, Nevzorov is natuurlijk sowieso geweldig Haha!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:52

Respectloos?? Dat is een puur menselijke gedachte. Een paard kent geen schaamte, met respect behandelen heeft dus niets te maken met tussen de benen doorkruipen of er overheen stappen terwijl het paard ligt. Of msschn juist wel, er is onderlinge respect tussen de twee. Een ongelofelijke vertrouwensband. Een paard die zulke dingen door slaan, schoppen ed zou moeten leren zou al lang geleden sidderend in een hoekje hebben gestaan. Het is een routine klus geworden. Dat is te zien. Maar is dat erg? Loopt niet ieder dressuurpaard zn kuur op muziek min of meer op routine? Er zijn al zoveel paarden waar de routine uit 23 uur op stal en een uurtje in de mond getrokken naar voren geschopt in de bak bestaat. Geef mij dit maar.............

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 02:03

dit is vind ik erg rustgevend om zo te zien
dat iemand dat zo kan en leert en dat het paard daarop zo goed reageerd
fantastisch vind ik dit nou eens!!
ik vind dat dit eens een sport zou moeten worden en op wedstrijd zou moeten uit gebracht worden Haha! Tong uitsteken

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:29

hahaha ROFL lig hier echt helemaal dubbel.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:30

Ik vind dit super knap gedaan, hier moet je zo veel vertrouwen in hebben. Mens in het paard, en het paard in de mens! Vind het heel knap!!

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:54

ik ben naar de show van cavalia gegaan daar krege we gratis tickets van cavalia is een circus maar helemaal over paarde en de vrijheid van hoe ze ze vangden de show was prachtig ik heb veel grote circusse gezien en dit was de beste je zag ook aan de paarde dat ze er plezier in hebben na de show zag je fotos hoe ze werden getraint enzo en de stalle verzorging almaal heel goed!! en vond het niet zo erg als je op de site kijkt moette ze ook niet vaak show geven ik vond het best oke ma tog een paard dient niet voor een circus!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:58

Maar een paard dient wel om te rijden? Om wedstrijden te rijden? Om voor een wagentje te lopen? Om mee naar China te vliegen en daar op GP niveau een topprestatie af te leggen in een klimaat wat ze totaal niet kennen?

Een paard dient idd om lekker in een kudde over de vlakte te struinen, maar omdat wij mensen ze als huisdier houden dienen ze voor dat waar wij ze voor willen gebruiken. En zolang we daarbij respect voor het dier blijven houden en ze eerlijk trainen is daar mi niets mis mee. En dit filmpje lijkt me een voorbeeld van een prima getraind paard!

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:56

Amable schreef:
Maar een paard dient wel om te rijden? Om wedstrijden te rijden? Om voor een wagentje te lopen? Om mee naar China te vliegen en daar op GP niveau een topprestatie af te leggen in een klimaat wat ze totaal niet kennen?

Een paard dient idd om lekker in een kudde over de vlakte te struinen, maar omdat wij mensen ze als huisdier houden dienen ze voor dat waar wij ze voor willen gebruiken. En zolang we daarbij respect voor het dier blijven houden en ze eerlijk trainen is daar mi niets mis mee. En dit filmpje lijkt me een voorbeeld van een prima getraind paard!

amen Haha!

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:41

als jullie het nu altijd over grond werk hebben
vind ik dit toch knap werk
en ieder paard in iedere sport is iets op aan te merken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:33

gertje1 schreef:

tja daar heb je gelijk in, ik zou alleen niet willen zeggen dat er op het paard iets is aan te merken, alswel op de ruiter/ begeleider.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:37

gertje1 schreef:

Heb je helemaal gelijk in. Wat ik hier op aan te merken vind is dat hij een paar keer flink in de mond rukt.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:10

Heb smakelijk moeten lachen van het filmpje en het filmpje boven aan op deze pagina vind ik ook prachtig om te zien. Slecht gereden paarden vind ik veel zieliger en minstens even onnatuurlijk!!

Edit: En rijden is dan wel respectvol zeker Nagelbijten / Gniffelen Clown