Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bienotje schreef:Sterk, zo´n openingspost. Bekritiseren dat anderen ´rotzooi´gebruiken terwijl je zelf moet toegeven dat je een borssttuig gebruikt om te compenseren dat je zadel niet echt goed ligt..
Dat komtinderdaad wel een beetje hypocriet over
Citaat:ik denk persoonlijk dat door het dragen van beenbescherming een paard op termijn juist niet meer zonder kan, dat het de benen zwakker maakt.
quera schreef:ALS HET NIET NODIG IS WAAROM DOE JE HET DAN OM? voor het mooie ? omdat het zin heeft
niet dat het altijd slecht is want sommige paarden hebben het gewoon nodig.
quera schreef:Bandages heb ik zovaak gezien dat ze te los of te strak zitten dit is alleen maar slecht voor ze en dan zeggen mensen mensen ook nog dat het alleen voor het mooie is
Lielle schreef:'Dus ligt je zadel niet meer goed en moet je daar iets aan doen, ipv een lapmiddel te gebruiken.
quera schreef:Bandages heb ik zovaak gezien dat ze te los of te strak zitten dit is alleen maar slecht voor ze en dan zeggen mensen mensen ook nog dat het alleen voor het mooie is

quera schreef:Ikzelf hou zo veel van puur natuur maar mijn paard moet voor op kunststofijzers en moet ook een borstuig om anders gaat het zadel schuiven
Hoe denken jullie hierover
Quellian schreef:quera schreef:Ikzelf hou zo veel van puur natuur maar mijn paard moet voor op kunststofijzers en moet ook een borstuig om anders gaat het zadel schuiven
Hoe denken jullie hierover
Als ik jou was zou ikzelf eerst voor een passend zadel zorgen voordat ik iemand anders commentaar zou leveren.
quera schreef:als je hebt gelezen heb ik de rede gezegt waarom ik het gebruik en waarom het zadel op dit moment niet helemaal meer past
daar wordt aan gewerkt
Zoiets heet goed lezen

Bienotje schreef:Dus goed passende bandages zijn oké. Alleen slechtpassend doen ze kwaad. Is dat ook niet met een zadel exact hetzelfde?
Sowieso zijn er genoeg mensen niet op de hoogte van evt. kwaad wat slechtpassende attributen kunnen doen. Onder het motto: baat het niet dan schaadt het niet zullen er vele zijn die met bescherming rijden.
Zo is het nu eenmaal. Mogelijk kun je iemand erop aanspreken om te proberen uit te leggen dat bv de bandages niet goed zitten. Misschien dat iemand dan begint na te denken en zelf bedenkt dat het misschien inderdaad beter is zonder. En als iemand daar niet open voor staat, dan houdt het nu eenmaal op. Je kunt iemand niet jouw mening opleggen/ dwingen.