MissToseland schreef:wat heeft mijn pony dan een slecht leven als dat waar is
De mijne ook

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MissToseland schreef:wat heeft mijn pony dan een slecht leven als dat waar is
atreyuevita schreef:beginpost:Alane schreef:Of juist goed??
LET op dit is geen topic over Alexander Nevzorov of NHE maar puur over die stelling...
Alexander Nevzorov stelt dat buitenrijden slecht is voor het paard **, een paard moet verzameld zijn om een ruiter correct te kunnen dragen, daarom zou het rijden op een paard dat niet verzameld loopt slecht zijn... om het even onorthodox te zeggen.. een beetje door de bossen slenteren is slecht voor het paard.
** Dát klopt dus niet!
Maar dit topic heeft geen zin omdat de stelling niet duidelijk is. Gaat het om rijden in de bossen of onverzameld rijden?
atreyuevita schreef:Nouks schreef:
Enige probleem: hoe leert men "droog" hoe je een paard goed verzameld moet rijden alvorens op te stappen?
Goede les op een ervaren paard
Bienotje schreef:Onzinnig topic is dit geworden trouwens. Je kunt niet echt een stelling/ methode van iemand gaan bekritiseren op basis van één zin.
In welke context heeft de betreffende persoon deze stelling aangehaald.
Ga iemand bekritiseren op zijn gehele opvatting, neem niet één zin om die los te bekritiseren..
Lara_Silver schreef:ik ben absoluut tegen die stelling:
buitenrijden is voor veel paarden een middel van afwisseling (wat anders dan rondjes draaien) en weer anderen leven voor niks anders
ook op een buitenrit kun je aan "dressuur" doen, niet door een paard dat constant aan de teugel loopt maar door ze bezig te houden (slalommen, regelmatig halthouden, overgangen maken, een stukje achteruit)
en als een paard kwalen krijgt zodra hij niet verzameld wordt gereden, zou ik de oorzaak daarvan gaan zoeken bij de ruiter.
dus als ik conclusies trek zie ik niet waarom buitenrijden slecht zou zijn