Hengsten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:32

Ik kan je zelfs zeggen dat ik bij meerdere maneges ben geweigerd met de hengsten voor onderlinge wedstrijden. Weet je wat de reden daarvan was? Niet dat ze bang zijn dat een hengst los breekt en de boel terroriseert maar dat de pensionklanten anders hun merries niet onder apel kunnen houden. Dat is letterlijk op meerdere bedrijven tegen mij gezegd. Bij andere bedrijven zijn we wel van harte welkom en daar hebben inderdaad de mensen met merries en soms zefls ruinen meer moeite om hun paard onder apel te houden dan die kleine kinderen die op mn hengsten rijden. Heb zelfs moeten ingrijpen omdat een groot kind haar ruin niet onder controle kon houden en ik mn hengst moest redden en zijn ruitertje omdat die ruin hem aanviel meerdere malen. Sorry maar dan gaat het er bij mij echt niet in dat hengsten altijd degene zijn die voor problemen zorgen. Daarnaast loop ik bijna net zo lang mee als jij, een paar jaar korter dus heb ook geneog gezien.

EDIT: Dan is eht voor mij duidelijk dat het om de opvoeding gaat en de kwaliteiten van de ruiter en dat heeft dus niks met niveau te maken. Meisje met de ruin reed trouwens wel L2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:37

mag ik nu gewoon zeggen dat ik je niet geloof....
Die reden heb ik nog nooit, maar dan nog nooit iemand op horen geven...
Vind dat meer een excuus zoeken om hier je gelijk te halen

nogmaals, waarom zijn er dan geen regels bij de knhs voor merries?
De knhs staat bekend om zoveel mogelijk geld te vangen. Dan lieten ze hengsten echt wel toe als dat geen problemen gaf...

En ik heb op verschillende pensionplaatsen gestaan.
Nergens waren hengsten toegestaan en niet vanwege het lastige gedrag van de merries...nergens....

Op 1 plek waar ik gestaan hebt mochten wel hengsten
Deze mochtn los in de speciale hengsten paddock...alleen als alle andere paarden binnen waren.
Niet omdat de andere paarden vervelend werden...

Dus sorry, ga er niet meer verder met jou opin
je bent gewoon de boel bij elkaar aan het verzinnen....want aan de ander kant van NL is het echt niet anders dan hier...niet eens misschien....
Maar je moet wat l*llen omdat jezelf hengsten hebt....zucht....

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:38

runningkawa schreef:
of minder rooskleurig als jij denkt omdat je het toevallig nooit gezien hebt...

nogmaals denk je dat knhs en zoveel pensionstallen voor de fun hengsten niet zomaar toelaten

Liijkt wel of deze dan dezelfde ervaring hebben dan ik....

Dat vind ik ook weer zón leuke wat je zegt, dus alle hengsten zijn gelijk , tuurlijk niet maarja als je eenmaal een slechte ervaring hebt gehad(dan kan ik me het indenken van een pensionhouder dat wel) maar er zijn ook hengsten waarmee niks aan de hand is en die zijn zoals gewoonlijk weer de dupe van degenen die wel associaal zijn Knipoog
Alleen daar hoor je niemand over behalve dus dat er hier dus ook mensen zijn die wel goeie ervaringen hebben, en die krijgen alles naar het hoofd geslingerd van de rotknollen terwijl er ook goedzakken zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:40

Tuurlijk zijn er goede Ja
Niemand die zegt dat het niet is
Ik heb ook hengsten gereden waar je onder ging hangen om te kijken of het echt zo nog wel was Lachen

Toch was het altijd meer opletten dan met een ruin.
En vraag dat maar eens aan hengsten houders, deze zeggen ook dat je gewoon meer op je hoede moet zijn. Dat zeggen ze ook niet voor niets. Lachen

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:40

Ik denk wel dat er mensen zijn die er problemen mee hebben als hun merrie vervelend doet als er een hengst in de buurt is. En misschien hebben ze daar ook wel over geklaagd, maar dat vind ik een onzinnige reden.

Als je op een buitenrit gaat vind ik dat beide partijen het er mee eens moeten zijn dat de hengst mee gaat.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:46

RK: Goed als jij denkt dat ik dat verzin ook prima dan ben ik dus klaar met jou te discuseren. Je bent echt kidnerachtig en vraag me sterk af hoe je toch zo bekrompen bent in je mening en zo onbeschoft tegen mensen kan doen.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:46

runningkawa schreef:
Tuurlijk zijn er goede Ja
Niemand die zegt dat het niet is
Ik heb ook hengsten gereden waar je onder ging hangen om te kijken of het echt zo nog wel was Lachen

Toch was het altijd meer opletten dan met een ruin.
En vraag dat maar eens aan hengsten houders, deze zeggen ook dat je gewoon meer op je hoede moet zijn. Dat zeggen ze ook niet voor niets. Lachen

Ja dat kan ik beamen dat ik erg moet opletten, en dan niet omdat de hengst dan op de merrie zou springen, maar omdat de merrie niet zodanig willig is en nogal losse achterbenen heeft, en ik dus geen zin heb aan een trap tegen mijn kop, en als je dan verder kijkt moeten alle ruiters met paarden op de paarden met losse achterbenen opletten en dus niet alleen ik Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:50

bekrompen..kijk ff in de spiegel karoliena....

Zo dicht op een paard zitten is altijd onverstandig, ook met een ruin of merrie Lachen
Dat opletten is wel meer dan alleen met rijden Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:51

runningkawa schreef:
Zo dicht op een paard zitten is altijd onverstandig, ook met een ruin of merrie Lachen

Dit bedoel ik dus geen idee waar dit op slaat, ik vidn eht gewoon onbeschoft als jij mij vanuit het niets gaat beschuldigen en eht ergste is je vind eht nog dood normaal ook. Heel sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:54

karoliena schreef:
runningkawa schreef:

Dit bedoel ik dus geen idee waar dit op slaat, ik vidn eht gewoon onbeschoft als jij mij vanuit het niets gaat beschuldigen en eht ergste is je vind eht nog dood normaal ook. Heel sneu.

waar dat op slaat

lees ff een berichtje terug..zal je goed doen
Jij begint mij te betitelen van zwart wit zien en daar mag ik niet op terug reageren??

En nu stop ik met op je te reageren, heb geen zin in een OW omdat jij moet drammen over je geweldige hengsten en ervaringen, terwijl pensionstallen en een hele wedstrijd organisatie anders denken..hoe zou dat nu komen. Of zijn ze allemaal bekrompen?
Ja dat zal het zijn...Ja

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:56

Ik dram niet maar pik het niet als jij mij beschuldigd van dingen zonder reden, zegt genoeg over je karakter als je zo met mensen omgaat, echt aso.

Ik had je zelf de tel numemr kunnen geven via pb had je zo kunnen bellen hadden ze jou dezelfde reden gegeven als mij. Maar ja zeggen dat mensen liegen en alles verzinnen si natuurlijk veel makkelijker.

verder zoek je het maar lekker uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:59

Wie begint er hier nu met beschuldigen?
jij! Lees maar ff terug.
Jij zegt dat ik alleen maar zwart/wit kijk en daar reageer ik op, jij moet misschien de roze bril eens weggoien

Als je dat niet inziet dat jijz elf begint met beschuldigen...dat zegt idd heel wat over je karakter, idd
Blij dat je ff de spiegel erbij gepakt hebt.

nu ben ik echt klaar met je...

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:06

Tsja als iedereen op elkaar zou letten zou het idd niet snel gebeuren, maar er zijn er die vinden dat ze het alleenrecht in een bak hebben, en dan kom je dus wel eens erg dicht op elkaar te rijden Clown
En ik ben persoonlijk blij dat de hengsten waar ik mee omga niet in het hokje hoef te plaatsen van de rotzakken, en dat dat goedzakken zijn, en een paardwaardig leven kunnen lijden omringt met andere paarden zowel op stal als in het land. en helaas kan niet iedereen dit Knipoog
En gelukkig heb ik ook nog nooit de problemen meegemaakt waardoor velen zo huiverig worden bij het woord hengst, en word ik ook niet met een scheef gezicht aangekeken als ik met een hengst op een wedstrijdterrein aankom Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:07

Helaas zijn de ruiters er.
Maar soms als het druk is kun je ook weer niet bijna anders.
Soms zit je echt met 15 man in een 20x 40 bakje.

Fijn dat jou paard lekker tussen de andere kan staan Ja

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:11

@karoliena : hengsten zijn inderdaad bijzonder aangename dieren indien begeleid door een echte paardenmens die verstand heeft van zaken. Ik geef je 100 procent gelijk daarover.

Echter altijd wel oppassen; één foutje in de prille opvoeding kan genoeg zijn om zo'n 'rotknol' te creëren ! Het is altijd, maar dan ook altijd de fout van de opvoeder waardoor de hengsten een slechte naam krijgen.

Ikzelf rijd -ENKEL- merries en mag op hengsten van mijn trainer rijden; ruinen zijn voor mij te flegmatisch (sorry). Een paard moet karakter hebben met perfekte eerlijkheid en show/gangen maken het pas echt mooi, daarom dat ik het wispelturige karakter en de 1 op 1 relatie ts ruiter en merrie zo geweldig vind. Dit geldt ook voor de hengst; consequentie, liefde en foutloze opvoeding leiden tot een fantastisch aangenaam dier waarmee je overal zonder angst mee kan komen. Je moet wel echt kunnen 'praten' met je hengst want anders voert hij alleen de conversatie Haha!

Aan iedereen die 'bang' heeft van hengsten en hun gedrag : generaliseer niet ten koste van deze prachtige dieren die als ze je 'bang' maken je beter een praatje gaat maken met de eigenaar ipv het onschuldige dier hiervoor te stigmatiseren.

Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:14

Alsof alle ruinen saai en sloom zijn Lachen
Veel wel, maar die laat ik ook staan Tong uitsteken

Kijk bijv naar een paard als Salinero, die lijkt me niet flegmatiek Lachen

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:14

runningkawa schreef:
Helaas zijn de ruiters er.
Maar soms als het druk is kun je ook weer niet bijna anders.
Soms zit je echt met 15 man in een 20x 40 bakje.

Fijn dat jou paard lekker tussen de andere kan staan Ja

Dank je Knipoog

En hierbij is het gewoon jammer dat de hengsten die watjes zijn, en de mensen die het wel kunnen, en wel de juiste verantwoording hebben. Het moeten afleggen door degenen die het niet kunnen en niet de verantwoording kunnen dragen, en de hengsten wat gewoon rotzakken zijn.

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:16

Idd, Salinero doet het 'wel goed' Cool

Nog even dit :
Het is ook zo dat je met alle dieren, net zoals mensen, karaktergestoorde aangeboren ziektes hebt, die zijn helaas met/zonder ballen/uiers niet hanteerbaar en kunnen best een goed leven krijgen ergens op een weide, zonder ruiters...

Uw paard is Uw Spiegel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:17

Dat ben ik helemaal met je eens Bren.
Maar is dat zo niet met alles?
Ook buiten de paardensport?
Zo jat ik nooit wat, toch is in de prijs in de winkel het percentage wat gejat wordt verwerkt.
Om ff een debiel voorbeeld te geven Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:17

NineliveZ: Je slaat inderdaad de spijker op de kop, helaas zullen er altijd mensen blijven die een hengst hebben zonder er mee om weten te gaan en zo, en daarom zullen hengsten jammer genoeg ook altijd wel een slechte naam blijven houden.

Ik begrijp best dat sommige bedrijven geen hengsten willen zien maar ben blij dat er toch een flink aantal zijn waar we terecht kunnen voor onderlinge wedstrijden of gewoon voor een uurtje gebruik maken van een bak zodat de hengsten ook regelmatig op vreemd terrein getraind kunnen worden.

Denk als iedereen zn hengsten sociaal ook zou opveoden en met soortgenoten houd dat dat ook al een hele landing problemen scheelt. Juist de hengsten die altijd apart gehoduen worden zorgen vaak voor de problemen als ze dan ineens wel tussen de andere paarden komen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:18

karoliena schreef:
Er zijn altijd mensen die denken dat ze meer kunnen dan dat ze daadwerkelijk kunnen die zullen er ook altijd zijn maar dat is naar mijn mening geen reden om iedereen over een kan te scheren.

Ik weet niet wat jou vergelijkingsmateriaal is, maar gezien je profiel zijn dat mini shetlandhengstjes. En ik kan je 1 ding vertellen; die zijn absoluut niet te vergelijken met een warmbloedhengst.

karoliena schreef:
Ik heb nog nooit een hengst meegemaakt die bij een ander in de nek hangt of bij los lopen achter op een merrie springt.

Maar misschien komt dat omdat jou mini's er in de regel niet bijkunnen Haha! Clown

karoliena schreef:
Ik kan je zelfs zeggen dat ik bij meerdere maneges ben geweigerd met de hengsten voor onderlinge wedstrijden. Weet je wat de reden daarvan was? Niet dat ze bang zijn dat een hengst los breekt en de boel terroriseert maar dat de pensionklanten anders hun merries niet onder apel kunnen houden.

ROFL Jij bent echt grappig! Ik geloof er geen barst van...

karoliena schreef:
Bij andere bedrijven zijn we wel van harte welkom en daar hebben inderdaad de mensen met merries en soms zefls ruinen meer moeite om hun paard onder apel te houden dan die kleine kinderen die op mn hengsten rijden.

Nogmaals; een minishetlander is niet echt te vergelijken met een warmbloed paard/pony hengst. Dat is echt niet verantwoord daar een onervaren ruiter/kind op te zetten... En dat er mensen zijn die hun ruinen/merries niet onder controle hebben zal in de regel helemaal niets met (jouw) hengsten te maken hebben hoor... Meer over het algemene niveau van ruiters.

karoliena schreef:
Sorry maar dan gaat het er bij mij echt niet in dat hengsten altijd degene zijn die voor problemen zorgen.

Nee, het zijn de onervaren ruiters op hengsten die voor de problemen zorgen. En van mij mogen ze de grens om een hengst uit te mogen brengen wel opschroeven naar minimaal Z ofzo. L2 stelt ook helemaal niets voor...

karoliena schreef:
Dan is eht voor mij duidelijk dat het om de opvoeding gaat en de kwaliteiten van de ruiter en dat heeft dus niks met niveau te maken.

Kwaliteiten van de ruiter=niveau.

runningkawa schreef:
je bent gewoon de boel bij elkaar aan het verzinnen....

Grote fantasie...

Het uitbrengen van hengsten op wedstrijden brengt altijd extra risico met zich mee. En zijn niet voor niets extra regels opgesteld voor het uitbrengen van hengsten... En maar goed ook. En de ene hengst is de andere niet, maar een hengst is per definitie niet geschikt voor een onervaren ruiter. En karolina; ik heb sterk de indruk dat jou ervaring enkel is gebaseerd op jou minihengstjes. Jou verhalen komen echt lachwekkend en erg Penny over, sorry *LOL* Haha! Ik zou zeggen; ga eens kijken op een hengsten opfokstal of een dekstation. Geef je ogen de kost, wedden dat je je mening bij gaat stellen? Een 4-jarige hoog in het bloedstaande rijpaardhengst in het voorjaarszonnetje is qua hanteren een heel ander verhaal dan een minihengstje hoor. Dat heeft niks met een slechte naam van hengsten te maken, maar gewoon met realiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:19

Maar hoeveel % zou er echt "gestoord" zijn?
Ik heb er 1 gekend, die had echt wat raars (was een merrie)
Omdat ik veel tijd in dat beestje heb gestopt kon ik er het meeste mee.
Maar die had iets raars in de hersenen, dat moet wel.
Heb haar ook nooit gereden, ging liever niet dood Lachen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:19

Ik vindt dat dit geen probleem moet zijn. Ik vindt dat mensen vaak zo overdreven kunnen reageren als je een hengst hebt.
Net alsof het de duivel is.
Maar of je nu een ruin, merrie of hengst rijdt: als je aan het rijden bent, wordt er van je verwacht dat je je paard onder controle kunt houden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:20

jasmijn78: Hahaha, grappig ben jij zeg, als ik alleen ervaring had met mini's zou ik niet mee praten in een discussie waar het vooral over rijpaarden gaat. Verder heb ik je reactie niet gelezen want dat lijtk me niet de moeite waard
Laatst bijgewerkt door LADPR op 21-03-07 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:21

Laten we het nou eens gezellig houden! (iedereen) Haha!