Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Echter eenmaal aan het werk kan dan zelfs de kapstop in een vleesetend monster veranderen. Dit komt puur door adrenaline, concentratie en aan de hulp zijn.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Echter eenmaal aan het werk kan dan zelfs de kapstop in een vleesetend monster veranderen. Dit komt puur door adrenaline, concentratie en aan de hulp zijn.
Denk hier eens over na.
Te pas en te onpas wordt over vluchtreacties en 'vluchtdier' zijn geschreven, dat het paard in de ring bol staat van de adrenaline...
Even écht over nadenken. Let op, stress dus![]()
Wat ík lees is is dat paarden in de ring zó opgenaaid worden door de beperkingen, dat ze van een papiertje al primair met doodsangst opgegeten te worden reageren.
HC
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Echter eenmaal aan het werk kan dan zelfs de kapstop in een vleesetend monster veranderen. Dit komt puur door adrenaline, concentratie en aan de hulp zijn.
Denk hier eens over na.
Te pas en te onpas wordt over vluchtreacties en 'vluchtdier' zijn geschreven, dat het paard in de ring bol staat van de adrenaline...
Even écht over nadenken. Let op, stress dus![]()
Wat ík lees is is dat paarden in de ring zó opgenaaid worden door de beperkingen, dat ze van een papiertje al primair met doodsangst opgegeten te worden reageren.
HC
Alrun__ schreef:Opfokken zou best kunnen, volgens mij worden er best veel paarden echt gedwongen tot presteren. Maar toch denk ik het ook weer niet waarom zouden ze dat toelaten? Misschien omdat ze anders geslagen worden ofzo. Maar dat ze dan ook echt zó netjes lopen? Lijkt me niet.
Huertecilla schreef:Niet mee eens.Wat ík lees is is dat paarden in de ring zó opgenaaid worden door de beperkingen, dat ze van een papiertje al primair met doodsangst opgegeten te worden reageren.
_Nicky schreef:Mijn paard houdt ook altijd de omgeving in de gaten, al staat er iets anders dan normaal gaat ze er moeilijk langs of ze rent telkens weg. Het bakkabouter-effect komt omdat de linkerhersenhelft en de rechterhelft niet kunnen analyseren wat het nu precies is (wat wij wel kunnen). Daardoor rennen ze weg, het vluchtgedrag dus. Het ene paard zou het erger hebben dan het ander.
Cassidy schreef:Huertecilla schreef:Niet mee eens.Wat ík lees is is dat paarden in de ring zó opgenaaid worden door de beperkingen, dat ze van een papiertje al primair met doodsangst opgegeten te worden reageren.
De paarden worden op scherp gezet,
Cassidy schreef:Alrun__ schreef:Opfokken zou best kunnen, volgens mij worden er best veel paarden echt gedwongen tot presteren. Maar toch denk ik het ook weer niet waarom zouden ze dat toelaten? Misschien omdat ze anders geslagen worden ofzo. Maar dat ze dan ook echt zó netjes lopen? Lijkt me niet.
Wat een komplete bullshit. Denk je nou echt dat een paard meer gaat presteren als hij geslagen wordt? Je bereikt topprestaties MET je paard, met zijn MEDEWERKING. Als hij BANG is dat hij GESLAGEN wordt gaat hij gerust niet MEEWERKEN en tot TOPPRESTATIES komen...want dat zijn het:
TOPPRESTATIES!