heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:12

als je zondig iets wil versieren, leef je dan uit op een kerstboom ipv je paard Nagelbijten / Gniffelen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:13

hahahaha dat is grappig gezegd!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:22

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet zeggen.. Die setjes.. Oke.. Daar word ik soms ook een beetje gek van.. Sporen en zweepje? Ach ja.. wat maakt het uit als je ze goed gebruikt?
Waar ik dus wél gek van word is: ik en een vriendin rijden met halster, dat blijkt verkeerd te zijn.. Want we worden er alleen maar op afgekraakt. Nou ja.. Wel door de wat mindere mensen op de manege.. Die alles op lossen door middel van geweld. Daar word ik dus gek van. Af en toen een hulpteugel.. Heb ik geen problemen mee.. Tenminste, als ze goed gebruikt worden.
Dus ik kan me een beetje vinden in jou verhaal wat betreft sommige punten.
Bij andere denk ik: Ach ja.. Dat valt nou ook wel weer mee. Ja

tjaan_ @ Over die sporen.. Dat zeg je goed, SOMMIGE Ja Er zijn ook zat mensen die ze wel goed gebruiken.. Lachen
Maar je ziet wel eens van die mensen.. Sigaar

tjaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:27

linnie13 @
jaah idd die paarden hebbe echt blauwe e beurzen plekken en dan hebben ze geen stompe korte sporen nee t liefst lange scherpe

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:29

ik zit hier met open mond je topic te lezen wat is dit overdreven zeg...
wat is er mis met setjes? doe je je paard daar pijn of onrecht mee? ik zie liever een paard met een net zadel hoofdstel en een mooi dekje eronder met bijpassende bandage's dan een oud zadel met een smerig dekje en geen beschermers...
ik denk ook dat iedereen heel goed voor zichzelf kan uitmaken of hij/zij een simpel trensje (waar je ook veel schade mee kan aanrichten) gebruikt of een ander bit...
HULPteugels zijn niet in of uit.. ze zijn er om te helpen als je vastloopt en niet om te martellen...
ik kan het me ook bijna niet voorstellen dat iemand die van paarden houd zijn paard een week op stal laat staan..
ook hebben sommige mensen niet de mogelijkheid om buiten te rijden omdat het paard niet verkeersmak is of omdat de omgeving niet ideaal is...
het lange galoperen heeft niks met durf te maken ik zelf galopeer bijna nooit op een buitenrit omdat ik niet op blessure's zit te wachten (kuilen in de berm oid) en je fokt je paard alleen maar op als je als een idioot langs de weg galopeerd...
als je sporen goed gebruikt zijn het fijne dingen ook voor je paard omdat je veel duidelijker kan zijn...
volgens mij mag ook iedereen zelf uitmaken of hij/zij bandageerd op wedstrijden of een bodyprotector gebruikt bij jonge paarden...
ik heb met eigen ogen gezien dat mn vriendin van haar paard viel en haar nek en 2 ribben brak.. met een bodyprotector was de schade waarschijnlijk minder geweest.

ik vind dit een beetje jaloers gedrag (mbt setjes merkspullen etc.)
en denk eerst eens na voor je zo'n topic maakt. Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:31

ben het helemaal met je een. mijn paarden rij ik met zo min mogelijk poespa gaan minimaal 2 keer per week naar het bo om even uit te leven staan de hele dag buiten met alleen een deken op( 1ne heeft geen wintervacht andere kan slecht tegen regen). maar als ik om me heen kijk lijtk het meer een sport waarbij je kan laten zien dat je geld hebt en dat alles bij lkaar moet passen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:32

Ik wil het liefst dat een bodyprotector en een cap verplicht worden voor de verzekering want dat scheelt enorm qua letsel.
Ik heb zelf geen bodyprotector, omdat ik die té duur vind nog. Cap heb ik altijd op, want zelfs het makste lammetje kan op hol slaan.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:41

ik ben het op sommige punten wel met je eens hoor collette, vooral wat betreft dát alles altijd andermans schuld is behalve die van zichzelf, ze zijn echt vergeten de fout éérst bij jezelf te zoeken en dan pas bij een ander.. En over die setjes, ieder zn eigen smaak, ik heb ook wel enkele setjes, maar dat blijft bij een paar, en het is maar af en toe dat ik er mee rijd, en vooral dat ik er dan aan denk van goh, het is allemaal schoon, laat ik het allemaal mee nemen;) wat betreft die sporen e.d. dat is wat mij betreft gewoon bullshit, ik heb ook sporen (ja knopsporen van 1,5-2 cm) waarom? omdat ik er anders gewoon niet bij kan! daardoor kan ik mijn benen beter stil houden en hoef ik niet mijn hakken helemaal omhoog te trekken omdat ik er anders gewoon niet bij kan. @tjaan_ ; nou je mag bij die van mij komen kijken hoor, maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat mijn paard zéker niet beurs is of blauwe plekken heeft! wat betreft bodyprotector en dat allemaal; hallo, wat is daar mis mee? veiligheid voor alles toch? zéker met jonge paarden! ik ben wél tegen hulpteugels, omdat ik het bullshit vind, de basis moet je er in rijden, niet er in dwingen dmv hulpteugels. en als je dat niet kan, moet je éérst de fout bij je zelf zoeken , en dán pas bij je paard (want; hij doet het weer eens niet, bullshit, zélf doe je dan iets niet goed!) en ja, ik rijd ook áltijd met beschermers maar ik koel de pezen naderhand ook áltijd goed af! en mijn paard word daarna nog 10 minuten zónder goed uitgestapt.
máár ik vind inderdaad wel dat je eerst moet nadenken voor je zo'n topic maakt, de tijden zijn anders, we hebben nou eenmaal niet meer de paarden van 20 jaar geleden, die koudbloedjes die zo koel in de kop zijn en waar je alles mee kan doen, tegenwoordig hebben we van die hoogpolige, hypersensitieve springerige paardjes die vaak álles behalve koel in de kop zijn, en néé, daarmee kan je niet altijd gewoon de bossen mee in en lekker uit laten razen.. en ja, voor je eigen veiligheid zet je dan een cap op of doe je een bp aan, ik zou niet weten wat daar mis mee is. we leven nu eenmaal in andere tijden, met andere paarden, die niet overal tegen kunnen en wat kwetsbaarder zijn. Maar je moet nu eenmaal met je tijd mee collette!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:46

Bloos collette rijdt ook met hulp teugeltje hor dus ik snap de drama van haar niet helemaal...
spoortjes hebben wij ook gezien
zweepje ook,,,

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:48

ja en ook een setje in dr profiel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:34

maar wel zonder cap! Clown

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:15

Wat een gezeik.
En dat gedoe over die springschoenen slaat nergens op. Weet je überhaupt wel wat de werking ervan is? Springschoenen zijn er om de verzenen te beschermen. Sommige paarden trapen nou eenmaal hun verzenen kapot.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:18

haha welshcob idd zonder cap hahahaha

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:19

@cece; inderdaad.. en dat heet nou EEN GOED ONDERTREDEND ACHTERBEEN collette! dán heb je nou een goed paard onder je kont Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:23

Ik snap jou probleem niet helemaal hoor. Ben je jaloers ofzo? Verward Ik ben het idd wel weer eens dat je tegenwoordig gewoon arrogant voor de sloffen word gereden door een ander. Sporen en zwepen? En? Ik gebruik ze ook ja, ik zou willen dat ik mijn paardje zonder zweep/sporen kon rijden.(kan ze wel maar ik heb er geen zin in dat na een half uur mijn benen er af vallen) En je rijdt zelf nog met sporen!! Verward (profiel) Over die setjes, tja het klinkt idd als of je jaloers bent. Ik heb zelf geen setjes maar ik vind ze hartstikke leuk en ben hard aan het sparen voor een leuk setje Haha! En die hulpteugels? Ze heten niet voor niks HULPteugels hé? Knipoog Als je er goed mee om kan gaan geen probleem. En cap e.d. zijn toch voor de veiligheid hoor! Sorry hoor liever een mummie Rolleyes dan een gat in m'n kop! Nou ja dat was even mijn mening... Knipoog En het is opeens wel heel stil... Rolleyes Je wou toch meningen? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Peuk op 01-12-06 22:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:32

- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
Dat is nou een trend!
- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...
Ik heb anky dekjes, maar (telt even na) 8 keer zoveel andere merken.
- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik genoeg mensen zónder hulpteugels zie rijden
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
Het is een hulpteugel met allebei een andere inwerking. Als het een beter werkt dan het ander?
Zolang ze maar goed gebruikt worden zie ik geen probleem.

- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)
ik ken niémand die dat doet Nagelbijten / Gniffelen
- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...
Rolleyes er zijn ook zat mensen die endurance, cross, military en recreatief rijden?
- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...
So what? Meeste paarden vinden het leuker om met een ander paard buiten te rijden, en ken er weinig die een rustig buitenritje afslaan!

Ik denk dat je overhaastte conclusies trekt en dat je eens wat beter om je heen moet kijken.
Ik rijd vrijwel altijd in setje ja. So what? Mijn paard lijdt er niets onder hoor.
Ik gebruik graag de slof wanneer het nodig is. Als mijn paard er toch op vooruit gaat?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 22:35

@ IEDEREEN... --> QUA SETJES IS HET NIET ERG... MAAR JE KUNT OVERDRIJVEN... EN KIJK MAAR EENS GOED IN MIJN PROFIEL WANT IK RIJD NERGENS MET HULPTEUGEL (de vos die springt ben ik niet... dus niet mijn sporen Clown, de prijsuitrijking is harry smolders dus niet mijn teugels en bitten, en de vos met de bles waar je de persoon niet ziet, ben ik ook niet dus ook weer niet mijn hulpteugel!! Clown
en ik zie ook nergens een setje in mijn profiel :S

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:37

colette_007 schreef:
@ IEDEREEN... --> QUA SETJES IS HET NIET ERG... MAAR JE KUNT OVERDRIJVEN... EN KIJK MAAR EENS GOED IN MIJN PROFIEL WANT IK RIJD NERGENS MET HULPTEUGEL (de vos die springt ben ik niet... dus niet mijn sporen Clown, de prijsuitrijking is harry smolders dus niet mijn teugels en bitten, en de vos met de bles waar je de persoon niet ziet, ben ik ook niet dus ook weer niet mijn hulpteugel!! Clown
en ik zie ook nergens een setje in mijn profiel :S

Ik dacht echt dat je op die bruine sporen aan hebt Knipoog

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 22:38

owja wat betreft sporen en zweep... ik rijd ALTIJD met zweep daar heb ik niets op tegen, het is gewoon om te corrigeren en met correct gebruik kom je een heel eind... en ik weet ook dat je vanaf M sporen moet... maar je ziet al veel B ruiter (ook bij het psringen) die gewoon al hele punt sporen en soms zelfs wieletjes aan hebben.. dan denk ik dat er toch egt iets mis is met je africhting...

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:39

Afbeelding

ziet er toch echt uit alsof je sporen heb...
en uhm lesje nemen voor je houding kan na mijn mening geen kwaad

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:39

want? ik rijd géé'n wedstrijden en toch rijd ik met sporen. is dat fout?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:40

samflame schreef:
Afbeelding

ziet er toch echt uit alsof je sporen heb...
en uhm lesje nemen voor je houding kan na mijn mening geen kwaad

Die wou ik idd ook al laten zien Tong uitsteken

@colette_007 Je hebt echt op alles en iedereen commentaar. Verbeter de wereld begin bij jezelf. Knipoog

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 22:43

daar word aangewerkt ik kan (net als iedereen) tog niet op een op andere dag alles veranderen btw deze foto is van vorige winter (december

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:43

heb je een recentere foto?

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:45

colette_007 schreef:
daar word aangewerkt ik kan (net als iedereen) tog niet op een op andere dag alles veranderen btw deze foto is van vorige winter (december

HET GAAT ER OOK NIET OM HOE JE ZIT HET WORD JE VERGEVEN
MAAR WIJ WILLEN HIER MEE ZEGGEN DAT JE OP IIIIEEEDDDEERREEEEN COMENTAAR HEB
TERWIJL JE ZELF DUS OOK NIET ZOO HEEEEEL PERFECTE RUITER BENT TOCH?
DUS LAAT IEDEREEN IN ZIJN/HAAR WAAN EN LET OP JEZELF
KOM MAAR MET EEN NIEUW TOPIC ALS OOK ALLES PERFECT IS AAN JEZELF