Die is in juli zadelmak gemaakt als ruim 3 jarige, dus zou rond deze tijd ook aangeprezen kunnen worden als paard met wissel

En die reed ik 3x in de week 20 minuutjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
erleyne schreef:Ik vind het niet echt een keuze zoals jij die nu voorlegt:
een paar keer per week longeren: veel te veel voor een 2,5 jarige
berijden, maar alleen rechtuit door het pos: idem
Allebei slecht, de vraag wat slechter is, is niet echt aan de orde, je zou het allebei niet moeten doen.
Mariska_28 schreef:erleyne schreef:Ik vind het niet echt een keuze zoals jij die nu voorlegt:
een paar keer per week longeren: veel te veel voor een 2,5 jarige
berijden, maar alleen rechtuit door het pos: idem
Allebei slecht, de vraag wat slechter is, is niet echt aan de orde, je zou het allebei niet moeten doen.
Toch wel, want er zijn er genoeg hier in het topic die een 2,5 jarige longeren wel acceptabel vinden. Lees maar een terug.
Charos schreef:Ik zou liever zien dat iemand met 3 jaar (2,5 vind ik echt te vroeg, voor zowel rijden als longeren) rechte lijnen erop gaat zitten dan dat ze gaan longeren zonder iemand erop.
griebels schreef:Dus eigenlijk is mijn manier van inrijden die ik voor mijn 3,5 jarige in mijn hoofd heb helemaal zo slecht nog niet
Inrijden zonder te longeren. 2 a 3x p/w lange lijnen in de bossen rijden. Dan evt (als haar knie het houdt) na een half jaar (dan is ze dus ong 4,5 jaar oud) wat longeerwerk en wat dressuur...
Ben alleen benieuwd hoe ze het gaat doen zonder dat iemand haar aan de longeerlijn vast heeft als ik erop ga zitten voor het eerst