Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joepiejee schreef:
Als ik zwaardere mensen zie paardrijden denk ik wel eens dat ze eerst zelf maar eens hun lichaam in een goede conditie moeten brengen. Je hebt ook minder controle over een dikker lichaam in draf en galop, dat zal voor het paard ook heel vervelend aanvoelen. Ik vind dus dat zwaardere mensen eerst zelf moeten gaat sporten voordat ze dat van het paard verlangen.
hananya schreef:
Maar het gaat me hier niet om het feit dat die beide mensen op hetzelfde paard kunnen rijden van gewicht. Het gaat me er meer om dat ik vind dat die persoon van 1.65m/90kg geen sportersconditie heeft en niets in een (dressuur) wedstrijdring te zoeken heeft... Die kan dan beter voor haar plezier op een haflinger het bos in sturen.
Terwijl ik er niets op tegen heb om Hergen van Hall of Wilmer Lanning de ring binnen te zien rijden...
terorita schreef:joepiejee schreef:
Als ik zwaardere mensen zie paardrijden denk ik wel eens dat ze eerst zelf maar eens hun lichaam in een goede conditie moeten brengen. Je hebt ook minder controle over een dikker lichaam in draf en galop, dat zal voor het paard ook heel vervelend aanvoelen. Ik vind dus dat zwaardere mensen eerst zelf moeten gaat sporten voordat ze dat van het paard verlangen.
dat iemand dik is, wil niet meteen zeggen dat de conditie niet in orde is,
ik ken "dikkere"mensen die een betere conditie hebben dan een slank iemand.
Lennox schreef:hananya schreef:
Maar het gaat me hier niet om het feit dat die beide mensen op hetzelfde paard kunnen rijden van gewicht. Het gaat me er meer om dat ik vind dat die persoon van 1.65m/90kg geen sportersconditie heeft en niets in een (dressuur) wedstrijdring te zoeken heeft... Die kan dan beter voor haar plezier op een haflinger het bos in sturen.
Terwijl ik er niets op tegen heb om Hergen van Hall of Wilmer Lanning de ring binnen te zien rijden...
dan begrijpen we elkaar goed volgens mij. Dan doel je volgens mij dus inderdaad op de BMI van iemand (Body mass index), als die te hoog ligt dan mist iemand de souplesse in zijn lichaam om op hoog niveau te kunnen presteren, terwijl iemand met een gelijk gewicht in kilo's met een correct BMI wel die souplesse in het lichaam kan hebben. Daar doelde ik een beetje op.
Mork schreef:Ja hoor? Dan kunnen we natuurlijk voor iedere categorie mens wel een aparte manege gaan beginnen?
Waarom mogen "stevige mensen" niet op een manege komen? Ik denk dat een manege gewoon altijd zogenaamde stevige paarden in de aanbieding moet hebben! Dit is helaas niet zo. Erg Jammer.
Trouwens niet alleen dikke mensen zouden moeten opstappen met een krukjeTis zo en zo beter voor een paardenrug om met een kruk op te stappen.
Lennox schreef:Ik begrijp volgens mij nog steeds niet waarom jullie van mening zijn dat het met een fjord dan wel kan...
(ik vind trouwens niet dat mensen met overgewicht niet op paarden kunnen/ mogen rijden...ik denk dat de paarden veel meer kunnen hebben dan wij met zijn allen denken dat ze kunnen hebben).
Mork schreef:Hoe kan jij nou bepalen dat iemand van 1.65 en 90 kg geen sportconditie heeft? Vind ik erg knap van je!
Wilmer Lanning heeft spillebenen![]()
Die heb ik ook wel eens op een paard gezien waar hij eigenlijk voor het mooie iets te lange benen voor had.
superwoman schreef:Daar gaat het nu toch niet om runningkawa?
Het gaat nu over het dragen van een ruiter. Hoe schadelijk is dat en bij overgewicht van de ruiter is dat schadelijk of zelfs veel schadelijker?
Of is het alleen voor het gezicht, wat stoort als de ruiter te zwaar is?
Tuurlijk heb dat ook met het 'gebruik' te maken, maar ik vraag het me toch af.
runningkawa schreef:Dat ben ik met je eens
Maar dan ben ik het er ook ove eens dat je niet alle stevige mensen over 1 kam moet scheren.
Een goed gereden paard kan dus wel iemand rijden van wat meer kilo's
Terwijl een slecht gereden paard al kapot gaat bij iemand van 60 kg.
Waarom komen daar geen verwijtende topics over??
terorita schreef:
ik zie liever een dikker persoon eerlijk en netjes rijden,
dan een slank iemand die het paard de bak door stuurt en niet weet wat ze doet.
runningkawa schreef:Dat ben ik met je eens
Maar dan ben ik het er ook ove eens dat je niet alle stevige mensen over 1 kam moet scheren.
Een goed gereden paard kan dus wel iemand rijden van wat meer kilo's
Terwijl een slecht gereden paard al kapot gaat bij iemand van 60 kg.
Waarom komen daar geen verwijtende topics over??