te laat met inrijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
COSMIC77

Berichten: 141
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:39

Helemaal niet te laat........!!!!!!!!!
Ben zelf nu wel bezig met een driejarige. Zou liever even wachten maar het is niet mijn paard. Anders gaan er anderen mee aan de haal. Doe het wel rustig aan. Ben er ongeveer 3 a 4 keer in de week mee bezig met veel afwisseling. 1 keer in de bak, 1 keer naar buiten en een keer in de lange lijnen of aan de longeerlijn.

Veel succes ermee

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:40

Verward Nou dat is de eerste keer dat ik zoiets hoor, wat is inrijden dan volgens jou als zadelmak het leren rijden is met zadel?

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 11:42

van stilstaan met een zadel op wordt hij niet bepaald zadelmak vind ik..tenminste hij niet.

zadelmak maken vind ik dat hij gewoon alles in stap draf en gallop braaf doet met een zadel op aan de longe met beugels naar beneden enz en een beetje hangen.

je kan er nu opstappen en zitten aan een touwtje verder kan hij nog nix dus vind hem nu ook nog niet ingereden ofz.je kan er dus niet mee rijden..los of draven ofzo en sturen ook nog niet.

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:43

inrijden en zadelmak maken heeft met elkaar te maken. Het inrijden is meer het rijden zelf. Dus naar de hulpen luisteren. Zadelmak maken vind ik dat het paard zonder enige moeite accepteerd dat een ruiter met zadel op het paard kan stappen en evt. draven en galloperen. Later komen de dingen zoals been geven, rond rijden, enz

datdewaal

Berichten: 37
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Axel

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:45

ik vind dat je nooit te laat kan zijn, te vroeg is veel slechter

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:54

xLienepienx schreef:
zadelmak maken is het leren rijden met zadel . Dat is anders als alleen aant zadel wennen


Eerst zeg je iets anders, je kan moeilijk hem leren rijden zonder erop te zitten, wat je net zei over het zadelmak maken aan de longe, daar ben ik het met je eens. Knipoog

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:57

yousra schreef:
xLienepienx schreef:
zadelmak maken is het leren rijden met zadel . Dat is anders als alleen aant zadel wennen


Eerst zeg je iets anders, je kan moeilijk hem leren rijden zonder erop te zitten, wat je net zei over het zadelmak maken aan de longe, daar ben ik het met je eens. Knipoog



Ik zei het misschien een beetje ongelukkig Tong uitsteken

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:59

.... ja hoor Scheve mond
Maarja ik ga er niet verder op in. Knipoog
En arabian_girl, je kunt gewoon hier tegen me zeggen dat ik zeik ipv in het andere topic. Knipoog

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:00

Waarom zou ze.. Dat jij een ander idee hebt van zadelmak maken vind ik helemaal niet erg hoor. maar jij moet dat van mij/ons dat ook gewoon respecteren!

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:02

jah wat maakt het uit waar ik het zet.omdat hij 1 x daar op de foto staat met een zadel zeg jij dat hij met zijn 3 al ingereden is..ik weet toch zelf wel beter wat we met hem doen en wat niet.
aangezien hij toen stilstond met een zadel op voor de 1e keer is hij maar meteen zadelmak :S
zou wel makkelijk zijn.

Joline_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 06-09-06

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:03

Zou inderdaaad lekker snel gaan. Als een paard zadelmak is maar jij niet op zijn rug kunt zitte heb je er ook nie echt veel aan he.. WEl dan?

Dat noem ik geen zadelmak

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:04

ja kon hem toen geen eens ermee longeren ofz.maar goed van een foto ziet ze schijnbaar al dat hij zadelmak is..
dan is shadi ook al zadelmak...en amore met 1 jaar ook al :s

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:05

Heb ik gezegd dat hij met drie jaar ingereden is?!?!?!?! Bloos! Waar heb je dat gelezen?
Zadelmak in inderdaad niet alleen een zadel op z'n rug, maar het hoort wel bij het proces. Knipoog Dus je kan moeilijk zeggen dat je nu pas begonnen bent.

Ik ben er echt niet op tegen hoor! Ik vind het juist hartstikke goed dat je het zo rustig aan doet. Lachen
Maar ik zag gewoon toevallig een foto van hem en toen vond ik het gewoon een beetje raar. Knipoog

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:07

Heb je dan Amore met een 1jarige leeftijd een zadel opgedaan. Verward Aangezien je zegt dat ze dan ook al zadelmak is en zoals ik net zei, zadel alleen erop leggen hoort bij het proces. Knipoog

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:08

he gezellig een discussie tussen jullie twee Bloos Dat zal de TS helpen. oeps vergissing zie nu zelf dat de ts meediscussieert.

Kijk anders even op het westerntopic bij het sticky zadelmak maken. Daar kun je zien dat je absoluut niet te laat bent.

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:10

dus omdat hij 2 jaar geleden 1x met een zadel op stond zijn we dus toen al met hem begonnen?af en toe is hij eens gelongeerd enz.
maar dit tipic ging over te laat met INRIJDEN.
niet over dat hij toen is een zadel op heb gehad.en heb dit ook al in het begin in het topic gezet dat hij dat al kon enz..ook aan de longe.

en JA amore heb toen hij een jaar was een zadel opgehad..waren aan het opzadelen en amore(een HIJ) aan het poetsen hadden onze handen vol en iemand moest een van de pony's vasthouden en die had een zadel vast en dus even op amore gelegd..was die meteen ook zadel mak he ....toch handig..

zal even daar gaan kijken bij western

Ciara87

Berichten: 173
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Haelen

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:13

owh owh, gaat de verkeerde kant op dit topic.....

Ik ben zeker geen expert, maar volgens mij is 5 een gezonde leeftijd om te beginnen, je stuur een kind van 3 toch ook niet naar het mbo, daar zijn ze gewoon nog niet aan toe. Je kan denk ik beter "veel" te laat zijn (als dat al bestaat) dan iets te vroeg.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:13

Jezus, waar heb ik gezegd dat alleen een zadel erop leggen al zadelmak maken is!!
zoals ik al eerder zei, ZADEL EROP LEGGEN HOORT BIJ HET PROCES!
Zo duidelijk? Lachen

Megacarmen
Berichten: 1341
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Oud-beijerland

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:15

Mijn merrie was ook 5 jaar, we hadden er toen net , en toen zijn we begonnen met rijden, Helemaal niet te laat!! Die spieren komen echt wel weer op zijn plaats Knipoog
Veel succes verder met inrijden Haha!

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:20

yousra schreef:
Jezus, waar heb ik gezegd dat alleen een zadel erop leggen al zadelmak maken is!!
zoals ik al eerder zei, ZADEL EROP LEGGEN HOORT BIJ HET PROCES!
Zo duidelijk? Lachen

je zegt dus toch dat het dan zadelmak maken is :S

als je gewoon had geleze dan had je gezien dat hij al eerder welis een zadel op had gehad en al aan de longe was geweest.
en dan hoef je niet ineens die rare reacties te geven


yousra schreef:
Owhjah, je meldt in je eerste post dat je nu bezig bent met hem zadelmak te maken.
Maar op het AV forum zie ik een topic van vorig jaar waar Gemini een zadel op heeft. Verward Verward


en hier zeg je dat
yousra schreef:
Ik zelf heb er geen problemen mee, maar ik zag net toevallig een foto van Gemini met een zadel erop en ik vond het een beetje raar.

Trouwens een keertje zadel erop is wel zadelmakn maken hoor, hij krijgt het toch op z'n rug? Hij weet toch hoe het dan voelt?

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:25

ik ben bezig met een merrie van 5 jaar... en ik vind het zelf erg prettig omdat ze niet meer zo schrikkerig zijn.. Zij was gelukkig totaal niet lastig dus ik heb het denk ik ook wel getroffen Haha!

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:26

Nou, ik vind dat niet hoor, het hoort gewoon bij het proces, ik heb het daar misschien niet geschreven, maar ik dacht dat iedereen het wel wist dat dat erbij hoort. Blijkbaar niet dus. Knipoogmaarja ik ga er niet meer verder op in, want zo wordt het nooit wat. Knipoog

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:31

yousra schreef:
Nou, ik vind dat niet hoor, het hoort gewoon bij het proces, ik heb het daar misschien niet geschreven, maar ik dacht dat iedereen het wel wist dat dat erbij hoort. Blijkbaar niet dus. Knipoogmaarja ik ga er niet meer verder op in, want zo wordt het nooit wat. Knipoog

je heb hierboven geschreven dat het zadel erop zadelmak is..

GRAAG NU ONTOPIC WEER!!!!!!!!

Ciara87

Berichten: 173
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Haelen

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:43

komop nou mensen hier heeft de TS toch helemaal niets....

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: te laat met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:02

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet nodig om deze discussie te laten verzandden in een definitiekwestie. Lees maar wat topics op Bokt, voor de 1 is "zadelmak" gelijk aan "heeft een zadel op gehad" en voor de ander is "zadelmak" gelijk aan "kan rondlopen met zadel en ruiter aan boord"