Liefs
Pris
-x-
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Piera schreef:Ik vind dat dit andersom moet zijn, alleen paarden die slecht voorwaarts zijn en bang voor de zweep zou je eventueel met sporen kunnen rijden.
Urielle schreef:Piera schreef:Ik vind dat dit andersom moet zijn, alleen paarden die slecht voorwaarts zijn en bang voor de zweep zou je eventueel met sporen kunnen rijden.
Die juist niet imo - waarom is dat paard slecht voorwaarts? De ruiter kan de hulpen niet juist doseren. Wat gebeurt er met spoortjes? Paard stompt af...
Piera schreef:Ja oke, als het zo stelt heb je wel gelijk. Ik ken alleen een paard wat altijd helemaal uit elkaar valt zodra hij en tikje voelt met de zweep. Hij is op zich goed voorwaarts, maar zodra de oefeningen wat zwaarder worden, wordt hij nogal eens lui, dan lijkt het mij fijn om met sporen toch net dat zetje te geven dat hij niet in slaap valt.
joellover schreef:i kwas laatst bij jumping amsterdam daar zat hij met ze sporen ze paard zo te prikken dat hij helemaal bloedde!!
dat vind ik slecht maar de andere zijn goed hoor als ze hem goed gebruiken !!
Nouks schreef:Wat vinden jullie van het gebruik van spoortjes om de achterhand net wat meer te activeren...?
x_Lys schreef:De prik (met spoor) wordt vaak onbewust gegeven, de klap (met zweep) nooit.Wat is het verschil dat je je paard een prike geeft om hem keihard slaat?