en rij 3 keer in de week in de les

dus dat is allemaal geen punt
maar ik zal het voortaan gaan proberen

bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anoeska schreef:
Jij kiest voor een scherp bit, ik voor een loshangende slof, thiedemann, martingaal of andere hulpteugel die kan voorkomen dat ik in noodgevallen niet meer kan stoppen. Daarbij kies ik altijd voor een hulpteugel die niet inwerkt als het niet nodig is (slof hangt los, martingaal goed afgesteld etc.). Ik kan ook zeggen dat ik een ervaren (buiten)ruiter ben, rij ook al meer dan 20 jaar. Dus ik denk niet dat het daarom gaat. Het is gewoon een keuze die je maakt. Binnen rij ik altijd met het zachtst mogelijke bit (is voor ieder paard anders natuurlijk), en nooit met hulpteugels. Maar ik ga buiten niet verongelukken omdat dit paard bij z'n vorige eigenaren nooit heeft geleerd om te stoppen of te remmen....
(en je hoeft echt niet elke keer je woorden in grote letters te schrijven om je punt te maken. Ik begrijp je zo ook wel, alleen ik heb een andere mening)
Buff schreef:Laten we het gezellig houden in dit topic... Dus weer ontopic reacties graag!

Hij zoekt trouwens met rijden wel erg snel m'n hand op. Anoeska schreef:@ dixie: Op zo'n manier is een discussie snel klaar. Laat maar. Ik heb laten zien dat ik de manier waarop jij het oplost respecteer. Ondersom kan jij dat duidelijk niet. Jammer. Ik denk dat er meerdere wegen naar Rome leiden, en dat de ene niet per definitie beter is dan de andere. Zeker omdat we niet bij elkaar in de 'stal' kunnen kijken. Discussie gesloten dus voor mij.
TOBIASJEANET schreef:ik heb de pessoa ook gebruikt met longeren, maar vond dat ik niet genoeg de stelling kon controleren. hij keek merendeels naar buiten en dat was nou net niet de bedoeling.
over dat dwingen; een paard is soms net iets te tolerant en kan zichzelf, onder dwang, stuk lopen.