Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Karl66 schreef:
Maar mijn mening is dat je alleen medicijnen moet gebruiken als het niet anders kan. Er zijn andere manieren om te ontdekken hoe een paard op verkeer reageert, zoek een bak die langs een drukkere weg ligt, ga daar naartoe met de trailer en kijk hoe het paard op verkeer reageert zonder sedatie.
En wat had je gedaan als het paard wel op verkeer had gereageerd, elke sedalin toedienen als je de weg over wilt
onze buitenbak ligt aan de weg en onze buurman is teler, dus rijden er groohoote vrachtwagens af en aanlangs de bak.
ik was ook niet echt bang voor zijn reactie op het verkeer hoor, maar meer voor zijn "ik ben vandaag zoooo vroooolijk, zooooo vrolijk, zo vrolijk"sprongen. Ik kan dan NIET en het paard weer in luistermodus krijgen EN op het verkeer letten. Als hij in de bak al gaat stuiteren heb ik handen en voeten nodig om er A op te blijven zitten en B het spul weer in het gareel te krijgenIk heb een echt springpeerd springt op zijn gemakken een 130 parcours van allemaal inuitjes alleen zonder hindernissen en dan maakt hij er nog een barrage van ook
![]()
En dat geeft allemaal helemaal niks, alleen kan ik dat niet hebben op een druk kruispunt
![]()
Hij is ook het type paard dat van dat soort dingen niet bang is, wel reageert hij op een verkleuring op het pad, een prullenbak, bankie..... dat soort dingen, daar moet je hard van wegrennen maar zeker met een weide boog omheen![]()
![]()
we zaten in galop, en een voetpad kruisde het ruiterpad...... tja dan sta je in eens achterste voren![]()
KiWiKo schreef:
ik was ook niet echt bang voor zijn reactie op het verkeer hoor, maar meer voor zijn "ik ben vandaag zoooo vroooolijk, zooooo vrolijk, zo vrolijk"sprongen. Ik kan dan NIET en het paard weer in luistermodus krijgen EN op het verkeer letten. Als hij in de bak al gaat stuiteren heb ik handen en voeten nodig om er A op te blijven zitten en B het spul weer in het gareel te krijgenIk heb een echt springpeerd springt op zijn gemakken een 130 parcours van allemaal inuitjes alleen zonder hindernissen en dan maakt hij er nog een barrage van ook
![]()
En dat geeft allemaal helemaal niks, alleen kan ik dat niet hebben op een druk kruispunt
![]()
Billy schreef:Volgens mij rij je gewoon paarden die een maatje te groot voor je zijn als je sedalin/sedasan nodig hebt om ze onder controle te kunnen houden.
KiWiKo schreef:het gaat in dit geval om mij. Ik ben vandaag met mijn 6 jarige kanonskogel die mij gisteren nog alle hoeken van de bak heeft laten zien een ontspannend buitenritje gaan maken. beesie is heel beschermd opgevoed, weinig meegemaakt en ik moet wel twee drukke kruisingen over met veel vrachtverkeer. Daarnaast is het paard behoorlijk explosief en ik vind dat niet erg maar hij springt dan over de daken heen, en das niet leuk buiten. Zeker niet als je twee hele drukke wegen over moet steken om in een heel fijn buitenrij gebied te komen........ in het achterhoofd houdend dat dit dier naar mijn weten niet verkeers mak is, is het denk ik niet een domme beslissing .
Superninus schreef:Een paard sederen voor een buitenrit? Dat zou ik met mijn boerenverstand nog niet eens bedenken
Ik vind het echt not done. Bij ons zijn de uitrijdmogelijkheden bagger, de eerste 20 minuten zijn zelfs gevaarlijk met een springerig paard. Wanneer hij zo'n dag heeft blijf ik lekker in de bak, ik ga mijn paard en mezelf echt niet in gevaar brengen.
Wat heb je hier nu mee opgelost? Je hebt een lekker ritje gemaakt, maar er komt een volgende keer en dan?
KiWiKo schreef:je kan, moet natuurlijk niet hoor, maar je kan proberen te lezen wat ik heb gepost in dit topic![]()
![]()