SGorter schreef:Dat je geen (opbouwende) tips kan geven aan iemand die hoger rijdt dan jij... sorry hoor, maar iedereen kan wel zien of een paard achter de loodlijn loopt, zijn kont er niet onder zet, enz. Daar hoef je zelf geen Z voor te rijden.
Even hierop inhakende...
Een facebookvriendin van me had laatst leuke foto's van haar jonge paard (fries) staan die sinds enkele maanden onder het zadel is. Erg leuk dier maar liep op één van de foto's iets achter de loodlijn.
Ik dacht nog: "Gelukkig is het geen Bokt."
Maar even later was daar, zelfs op Facebook, de opmerking: Loopt achter de loodlijn.
En ik dacht echt....

Alsof die persoon zelf dit niet heeft geconstateerd... Kennelijk is het compleet ongewoon om de opleiding van een paard in plaatjes te tonen, maar telt enkel een eindresultaat.
Persoonlijk heb ik zo mijn eigen idee over dit soort constateringen... We gunnen elkaar nu eenmaal niet zoveel... Vraag me niet waarom... Het is niet alleen binnen onze sport zo
En kennelijk vinden we het daarom nodig om voornamelijk de negatieve dingen te benoemen. Om iemand voor paal te zetten
Ik neem daarom alleen mensen serieus die met dit soort constateringen komen en ze kunnen onderbouwen, die oorzaak en gevolg kunnen zien... En die tips hebben om daarop te anticiperen.
Maar dat doet niet echt terzake in deze discussie