Jester_ schreef:Maar ik heb er wel eens 1 gehad die zo smerig omhoog kwam dat die met 2x een slof op het goeie moment het over was. En dat zou dan niet mogen? Liever dat je verongelukt en achteroverklapt?
Ik zou zeggen, zoek de oorzaak.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Oh, reken maar dat mijn handen naar voren gingen hoor. Met zweep en al. En reken er ook maar op dat hij een por in z'n ribbetjes gehad heeft.
Zelfde als toen hij eens wou kijken wat ik zou doen als hij achteruit naar een sloot zou sjezen. Ik ben best heel vredelievend maar in zo'n geval krijgt hij van mij dus echt wel een mep. En nog een als het moet, tot hij naar voren gaat. Ik was er in 1 keer van af.
Hij is van mensen geweest die hij een paar jaar om zijn hoefjes heeft kunnen winden. Heeft 'ie met mij ook geprobeerd. Dit soort dingen probeert hij bij mij maar 1 keer. Veiligheid gaat voor.
Er zullen best mensen zijn die het dieronvriendelijk vinden. Is het misschien ook wel. Voor paard zelf ook heel jammer dat hij van mensen geweest is die 'm er mee weg hebben laten komen. Moet dan achteraf weer gecorrigeerd worden. En daar was maar 1 mep voor nodig.
SGorter schreef:Jester_ schreef:Maar ik heb er wel eens 1 gehad die zo smerig omhoog kwam dat die met 2x een slof op het goeie moment het over was. En dat zou dan niet mogen? Liever dat je verongelukt en achteroverklapt?
Ik zou zeggen, zoek de oorzaak.
bruintje123 schreef:Ik zou juist met een slof bang zijn achterover te klappen.
Dat dat niet is gebeurt is eigenlijk meer geluk dan wijsheid geweest.
Paard (smerig) omhoog is hand naar voor.
Slof werkt voor paarden met bijvoorbeeld een buitenrit en dan van enthousiasme aan de haal gaan.
Voor heel veel meer niet, dat is meer wat de ruiters zelf denken
Koper schreef:Het is met alles maar hoe je het gebruikt. Ik langelijn met een slofteugel. Gewone teugels zijn net te kort voor mijn shetje. Uiteraard maak ik de slof rechtstreeks aan het kaptoompje vast, het gaat niet nog naar de singel. Die heeft ze niet eens.
Ik neem aan dat zoiets wel zou mogen?
Heleennn schreef:En wat is dan precies het verschil tussen beide? Aan een bit is geen ontkomen aan, aan een slof dan ook niet. En waarom buitenrijden als je daar een sterker bit voor nodig hebt? Net zoals iedereen zich altijd afvraagt waarom er met stang en trens gereden wordt in de hogere klassen. Ik weet niet of je ooit al op een heet GP paard in opleiding hebt gereden, zeker eens doen zou ik zeggen. Dan voel je echt wel waarom een stang een goede aanvulling kan zijn om kleine correcties te maken.
Anoniem schreef:Heleennn schreef:En wat is dan precies het verschil tussen beide? Aan een bit is geen ontkomen aan, aan een slof dan ook niet. En waarom buitenrijden als je daar een sterker bit voor nodig hebt? Net zoals iedereen zich altijd afvraagt waarom er met stang en trens gereden wordt in de hogere klassen. Ik weet niet of je ooit al op een heet GP paard in opleiding hebt gereden, zeker eens doen zou ik zeggen. Dan voel je echt wel waarom een stang een goede aanvulling kan zijn om kleine correcties te maken.
Dat was naar mij denk ik? Uitleg mag daarvoor in PB als je wilt.
Wij hebben helaas een hele nare ervaring (bijna ongeluk) gehad op de weg door andere weggebruikers, dus voor nu is dit bitje even nodig...
Maar als je dat echt wilt weten mag het in pb.
Thuis rijden we bitloos dus ik gooi er niet zomaar wat in
Plus, dat dat bit niet voor mij is maar ook voor de veiligheid van andere.
En een strenger bit of je paard vastbinden met een slof vind ik nogal een verschil.
Dus omdat mijn paard buiten niet op een trensje te rijden is moeten wij dat maar niet doen? Wat een onzin...
Nogmaals, ik ben zelf niet tegen goed gebruik van een slof, net zoals ik niet tegen goed gebruik van een bit/sporen of whatever ben.
Anoniem schreef:Koper schreef:Het is met alles maar hoe je het gebruikt. Ik langelijn met een slofteugel. Gewone teugels zijn net te kort voor mijn shetje. Uiteraard maak ik de slof rechtstreeks aan het kaptoompje vast, het gaat niet nog naar de singel. Die heeft ze niet eens.
Ik neem aan dat zoiets wel zou mogen?
Dat lijkt mij wel, want je bind er je paard niet mee vast
En nee, een slof mag dus niet, ook niet voor zoiets.
Vind ik sowieso een verkeerde aanpak... Slof eromheen en dan is het opgelost? Nooit gedaan en mijn puber heeft ook een fase gehad dat ze steeds stijgerde. Rijtechnisch opgelost * een borsttuig, zodat ze in ieder geval niet d'r kop in de lucht kon gooien.
Komt hier geen slof aan de pad, al helemaal niet met zo'n rede...