Paard en mobieltje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:03

FabianHorse schreef:
Op mijn mobiel zit geeneens een camera, maar laten we eerlijk zijn; Beter een paar goede foto's dan veel onscherpe, wazige foto's.

Ik wil jou eigenlijk wel eens bezig zien :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:03

Ik maak oortjes foto's <3 en bekijk mijn endomondo hoeveel km ik heb gereden. En af en toe beantwoord ik een appje. Moet kunnen

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:13

Ghostattack schreef:
Ik heb hem altijd bij me als ik ga rijden, sinds ik er twee keer hard vanaf gevallen ben (gelukkig wel met iemand erbij) wil ik altijd een telefoon bij me hebben om te kunnen bellen. Op buitenrit al helemaal! Daarnaast functioneert hij ook nog als vlog-camera en om foto's te maken :)) Overigens beantwoord ik ook wel eens appjes als ik aan het uitstappen ben, maar niet continu. Probeer hem altijd zo snel mogelijk weer op te bergen voor het geval dat.

FabianHorse schreef:
Op mijn mobiel zit geeneens een camera, maar laten we eerlijk zijn; Beter een paar goede foto's dan veel onscherpe, wazige foto's.

Ja want de camera's op mobieltjes tegenwoordig zijn super slecht :roll: Anti-smartphone much?

Edit: Wat Captain zegt dus :')

Hoe bedoel je? Ik snap niet wat een smartfoon nou toevoegt.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:14

Laurievc schreef:
FabianHorse schreef:

Ik wil jou eigenlijk wel eens bezig zien :+

Hoe bedoel je? :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:16

Ik gebruik ook rustig mijn telefoon om een foto te maken(oortjes idd!) of om een kort appje oid te beantwoorden. Moet daar wel bij zeggen dat ik nooit in de bak rijd en we midden in het veld toch geen verkeer tegenkomen. Gelukkig is de van mij braaf genoeg om met 1 hand een zweep en teugels vast te houden, vooral op de terugweg als ze al wat moe is stapt ze dan doodbraaf, met de oortjes erop, verder.

Snap het probleem niet. :n Neem aan dat mensen met niet brave paarden zelf ook wel snappen dat ze niet met hun mobiel moeten klooien.

O, en no way dat ik mijn canon mee ga nemen op buitenrit :n Camera van de S7 werkt meer dan prima voor de standaard oortjesfoto's voor op Facebook of Instagram. Wil ik professionele foto's huur ik wel een fotograaf in vanaf de grond.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:27

Als ik aan het rijden ben ligt mijn telefoon in mijn stalkast. Als ik alleen ben stop ik hem in mijn zak. Mijn telefoon kan wel een uurtje zonder mij, soms ben ik zo bezig met mijn pony dat ik hem drie uren niet gebruik. :') Ik vertrouw mijn pony volledig maar ik ben op stal en bij hem voor mijn rust en plezier. Daarna vermaak ik me wel weer met mijn telefoon. Soms maak ik een foto als ik er op zit maar vaak is er wel iemand mee die een foto kan maken.

Mensen die wel hun telefoon onder het rijden gebruiken moeten dat zelf weten. Ik denk dat iedereen wel weet dat een paard altijd kan schrikken. Ik zou het zelf niet zomaar doen :)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:35

Heb mijn mobiel wel mee op buitenrit en alleen dan eigenlijk aan staan.
(gebruik hem vrijwel niet) Zodat ik het in nood wel kan gebruiken. :j

Maar ik ben wel van fan van oortjes foto's vooral ook van anderen :):)
zie mijn onderschrift en lees hier ook veel over leuke oortjes foto's
dus kom maar op :wave:

Groet Karin.

Carol_Beer

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:39

Afbeelding
Ik heb gewoon deze als ik per see foto's wil maken.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:39

Als ik m in Mn zak heb pak ik m er ( te) gauw bij met t stappen aan de longe bijvoorbeeld. Ik vind dit niet eerlijk tegen over mijn pony. Ik ben op stal voor hem en ga dan nog op dacebook zitten kijken. Ik laat expres Mn telefoon bij Mn stal liggen als ik iets met m ga doen. Geen afleiding wat ook helemaal niet nodig is. En wat mis je nou helemaal aan Facebook ....

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:49

eclair98 schreef:
Ik kijk af en toe hoe laat het is :')

Daar heb ik een polshorloge voor. :)

Zelf heb ik zelden of nooit mijn gsm bij me (o juist, dat heet mobieltje in Nederland), fungeert eerder als antwoordapparaat voor mij. Zou met mijn merrie trouwens niet werken ook: zodra ik in mijn zakken ga rommelen, komt ze direct kijken wat er te rapen valt. Zelfs onder het rijden als ik mijn zakdoek bovenhaal, stopt ze en draait ze haar hoofd: "hé, krijg ik een snoepje?" Paard met humor, maar daar hou ik wel van.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal zit te bellen op het paard, wel met oortjes natuurlijk. Dit is tijdbesparend maar ik rijd veel meer ontspannen als ik net iemand praat. Heb een eigen stal en ben dus altijd alleen, win-win situatie dus :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:15

FabianHorse schreef:
[ [url=m/6BOWOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die maakt echt geen betere foto's dan de smartphones van tegenwoordig hoor :n

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:12

Froukje schreef:
FabianHorse schreef:

Die maakt echt geen betere foto's dan de smartphones van tegenwoordig hoor :n

Dat wou ik ook zeggen.
Mijn S7 edge maakt hartstikke scherpe foto's!
De smartphones gaan ook met de tijd mee hoor, net zoals camera's :)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:39

Ik zie het ook steeds meer, tot mijn ergenis.
Bij de paarden is het alleen hun en niks anders, een goede afleiding, en ik heb een paard die mee helpt haha, als ik longeer en kijk hoe laat het is, is paard spontaan in een andere wereld en een andere gang :=

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:01

Ik ben schuldig aan oortjesfoto's en een enkel belangrijk telefoontje wil ik ook nog wel eens te paard afhandelen. Maar geen appjes en smsjes, als het echt belangrijk is bellen ze wel.
Als paardlief druk is, of we rijden net door het verkeer ofzo dan neem ik niet op en kijk op een wat rustiger moment wie er belde.
Telefoon gaat altijd mee op buitenrit, wel zo veilig als er iets gebeurt.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:10

Ik maak me er ook schuldig aan. Met t longeren om fotos te maken. En met rijden om fotos te maken. Zelden x om echt te gaan facebooken en appen etc...
Verder ben ik er vergroeid mee haha
Maar als ik mn telefoon in handen heb bij mn beesten en ze willen aandacht wordt dat wel duidelijk gemaakt met een duw tegen dat ding aan haha.
Maar heb wel paar x bijna botsing gehad doordat anderen niet zaten op te letten.. en dan mij of mn paard nog de schuld geven ook :+
Maar roken op het paard vind ik ook storend.. misschien wel storender :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:56

:D ik heb een poos geleden een buitenrit live op Facebook gezet. Zat wel een gedachte achter. Vriendin van me was heel ziek en dit was ons favoriete rondje. Op deze manier kon ze nog even live op een paardenrug de heide op en crossen door het bos.

Oortjesfoto's maak ik er ook vaak mee en tijdens het uitstappen zit ik ook vaak op mijn mobiel.
Afbeelding

Als zich iemand er aan stoort kan ik niet mee zitten eigenlijk.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:44

FabianHorse schreef:

Dat zegt eerder iets over de fotograaf dan het toestel waar een foto mee wordt gemaakt :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:22

FabianHorse schreef:

Zon ding is echt niet beter dan de nieuwste telefoons

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:46

Heb bij de paarden altijd mijn mobiel op zak. Dus ook wanneer ik rij en ik maak mij ook schuldig aan aan bellen op paard. Ik geef paardrijlessen en gebruik ook regelmatig de mobiel als werkmateriaal voor mijn ruiters. Maak regelmatig foto's en filmpjes van de ruiters om zo duidelijker te laten zien wat hun lichaam gebruik voor reacties op roept bij hun lespaard. En vanuit deze filmpjes geef ik ze ook leerstof mee en tips en trucs.
Ideaal mobiels, maakt mijn werk regelmatig makelijker om uit te leggen omdat je gelijk kan laten zien .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:01

@ FabianHorse, Ik weet natuurlijk niet hoe oud jij bent of wat dan ook, maar tegenwoordig zijn de nieuwste smartphones eigenlijk beter dan dat soort cameratjes. De oude iPhones en laten we nog verder terug gaan;nokias, blackberry's hebben idd allemaal geen mooie camera. Maar ik durf met 100 % zekerheid te zeggen dat bijna alle smartphones die tussen pak m beet 2 jaar terug en nu gelanceerd zijn, de meeste een prachtige camera hebben! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:04

FabianHorse schreef:

Mijn telefoon maakt echt haarscherpe foto's hoor ;)

Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:35

Kabayo schreef:
FabianHorse schreef:

Zon ding is echt niet beter dan de nieuwste telefoons

Juist echt niet beter... de specs van deze camera zijn veel minder dan die van de huidige mobiel.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:02

Ja, guilty hier! :)) Tijdens het uitstappen heb ik soms wel eens mijn mobiel in de hand. Mijn paard kan prima 'zelfstandig' uitstappen dus daar heb ik niet de 100% volle concentratie voor nodig. Denk dat het eerder zorgwekkend is als je altijd de aandacht bij je paard moet hebben omdat het anders mis gaat.

Vuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:29

Ik ben zelf ook schuldig, heerlijk even met het uitstappen fototje op snapchat hoe het ging of iets. Of tijdens longeren even filmen hoe gek ze doet of hoe fijn ze loopt. Zulke dingetjes. Maar dan doe ik hem ook weer weg en focus ik mij gewoon op het paard natuurlijk!