Shanna schreef:Jullie leggen er nu zelf de nadruk op he, ik gebruik het verhaal als voorbeeld, dit topic staat verder los van dat meisje en haar ongeluk, en dit topic gaat ook niet enkel over de vraag "hoe stappen jullie af".
Dit topic gaat over hoe heb je leren afstappen, wat is daar de filosofie achter, en waarom wordt de (in mijn ogen) gevaarlijke manier juist aangeleerd tegenwoordig? Wat is daar de filosofie achter?
Ik heb leren afstappen door eerst beide voeten uit de beugels te doen, juist om het verhaal/ de situatie uit de openingspost te voorkomen.
Ik heb geleerd dat als je afstapt op de door fnrs-beschreven manier, dat dat dan gruwelijk fout kan gaan met situaties als de openingspost tot gevolg.
Wat ik al aangaf; ik vind het geen gevaarlijke manier.
Als een paard gaat lopen terwijl je net je been erover gooit, kun je er niet meer opkomen.
Ik (persoonlijk) vind het fijn om dan je linker voet nog in de beugel hebt waardoor je je weer in het zadel kan "werpen".
Ook kun je makkelijker je been over de lepel gooien als je niet je beide voeten los hebt.
Daarnaast hou je je buik vanaf het zadel (door op beide handen te steunen) en hen je minder kans op krassen met je rits op het zadel...