Hoe oud stop je met rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalieK

Re: Hoe oud stop je met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:17

Hier een paard van 20, maar gedraagt zich alsof hij 6 is, ook onder het zadel.
Dus die hoeft voorlopig ook niet met pensioen! Zolang hij er nog plezier in heeft en fit is, rijden we lekker door. :)

JVDBx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:02

hoiu,
ik rij op een manege en daar staat nog een hele fanantieke pony van 40 hij wordt 1 keer per week gereden maar gaat van de week wel met pensioen. ik ben het met je eens dat het pper pony/paard verschild *\o/* :D /3

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:33

Ik heb op een paard gereden van 30 jaar oud. Hij wilde niet meer in de rechtergalop. Verder altijd vrolijk en actief als je ging rijden. Inmiddels staat hij nu op rust omdat hij problemen kreeg met zijn benen. Je merkt het vanzelf op aan het paard als hij er geen plezier meer aan heeft.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:40

Ik heb op een pony van 30 leren paard rijden zij was de basis en zij genoot hier ook van.
luister naar je paard, het is niet leeftijd gebonden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:47

Mijn KWPNer is nu 28 jaar oud,maar nog aardig fit en wil nog steeds heel graag keihard op de heide.
Ook springen vind ze nog steeds geweldig.Ik merk wel dat ze sneller moe is na een harde galop,maar ze heeft ook niet echt een top conditie.Ze kan M dressuur,maar dit hoeft ze niet meer van mij.Ik blijf haar rijden tot ik merk dat ze echt moe gaat worden enzo.
Afbeelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:00

Mijn haflinger van 21 is ook nog fit. Soms denk ik echter dat ze nog maar 10 is ofzo. Kan wel merken dat ze bijvoorbeeld hoog springen (+/- 1m) niet meer durft dus dat doen we ook niet meer. Maar van de week nog lekker rond gesprongen op ong. 50 á 60cm. Verder probeer ik haar 3 á 4 x in de week te rijden/longeren/losgooien of sinds kort voor de kar wat ze geweldig vind. We zijn m2 startgerechtigd maar rijden geen wedstrijden meer. Samen vinden we het niet leuk meer.

Ik denk dat je per paard moet gaan kijken wat hij/zij nog kan. Het paard geeft het wel aan dat hij/zij het niet meer kan. Net zo als mijn haflinger het hoge springen gewoon niet meer doet.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:09

afgelopen week een paar fotootjes gemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RM94 op 13-10-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:16

Wij hebben tot dit voorjaar op Britta gereden.Ze was toen 32.Wel 1 keer in de week en bejaarden tempo hoor.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:19

op een manege hier in de buurt word nog op een pony van 30 gereden, gaat nog super

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:20

gohya schreef:
Mijn KWPNer is nu 28 jaar oud,maar nog aardig fit en wil nog steeds heel graag keihard op de heide.
Ook springen vind ze nog steeds geweldig.Ik merk wel dat ze sneller moe is na een harde galop,maar ze heeft ook niet echt een top conditie.Ze kan M dressuur,maar dit hoeft ze niet meer van mij.Ik blijf haar rijden tot ik merk dat ze echt moe gaat worden enzo.
[ Afbeelding ]

wat een reus!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:23

Ik ga regelmatig met iemand op buitenrit met een 23-jarige NRPS. Hij is af en toe zo gek als een deur :+
Wat wel opvalt is dat als hij een dag gekke fratsen uithaalt, hij wel een paar dagen last van stijfheid heeft. Hij herstelt minder snel. Maar zolang je hem die tijd en ruimte kunt bieden en niet enorm veel meer eist, kan hij nog prima zijn ding doen.
Ook in de bak loopt hij nog fanatiek zijn oefeningen.