Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lindsey_99 schreef:Je moet je knieën niet letterlijk naar binnen draaien maar je binnenbeenspieren spannen zodat je knieën tegen de wrong gedrukt worden. Je onderbeen kan dan ontspannen afhangen met de hakken licht naar beneden gedrukt. Met een opgeblazen ballon tussen je knieën gehouden (en blijven indrukken) voel je je binnenbeenspieren echt wel...laat staan na een uurtje paardrijden. Als je die spanning niet hebt, dan blijven je benen onrustig.
.. ik was er zo een die links niet kon bewegen zonder dat rechts meeging.. of zodra ik mijn schouders naar achter deed, gingen mijn benen naar voren (net een marjonet).. en als ik mij super hard concentreerde vloog mijn tong buitenboord... dat idee.. heel langzaam wordt dat beter en kan ik mijn rechterhand opsteken zonder dat mijn linker naar beneden schiet om de een of andere vage reden. en als je druk bezig bent je lichaamsonderdelen onder controle te houden, dan blijft niet alles op spanning wat op spanning moet zijn, en niet alles ontspannen wat ontspannen moet blijven.. maar we komen er wel, al gaat deze houten jan klaasse daarin misschien wat langzamer vooruit dan menig ander (totaal gebruik aan coördinatie en mijn fijnere moteriek is ergens in het afgifteluik blijven steken toen het uitgedeeld werd voor de geboorte)
), er is dan echter geen druk mogelijk, want als mijn tenen gedragen worden in de beugels in de meest ontspannen houding.. dan zijn mijn hakken het hogere punt.. moet dus op de een of andere manier een andere ontspanning zoeken waarbij mijn tenen hoger zijn dan mijn hakken, maar dat zal dan naast het paard in gewone dagelijkse gang moeten gebeuren.. daarna gaan zoeken op het paard is mosterd na de maaltijd.
.. deze week heeft hij in verband met de hitte vakantie, geen trek in een paard dat oververhit raakt onder het zadel (morgen even lekker meenemen aan de hand het bos in om wat te snacken en te grazen) 
Milkberry schreef:Elisexjoelle,
Knap dat je zo rechtop kunt zitten op een barebackpad. Ik zakte altijd naar achter.
Wat mij betreft mag je je benen lekker los laten bungelen. Ik zie wat spanning in je benen. Dan knijp je je paard. Voelt alsof er een enorme pincet op zijn rug zit dan. (Heb ik me laten vertellen door mijn instructrice). Je binnenbeen ligt vrij ver naar achter.
En je mag in de galop iets meer voor je uit kijken.

], tot iemand opmerkte dat ik altijd meer op de achterkant van mijn dijen zat dan op de binnenkant. Oplossing: nadat je bent opgestegen, sta op in de beugels en draai je benen vanaf je heupgewricht naar binnen, zodat je echt op de binnenkant van je dijen zit. In het begin gaat dit waarschijnlijk pijnlijk zijn en moet je het een paar keer corrigeren tijdens je rit, maar dat gaat steeds beter. Zou ook moeten helpen met je stoelzit!

vanspeijk schreef:@xKLEINTJE: ik had er zelf ook last van [wapperende tenen], tot iemand opmerkte dat ik altijd meer op de achterkant van mijn dijen zat dan op de binnenkant. Oplossing: nadat je bent opgestegen, sta op in de beugels en draai je benen vanaf je heupgewricht naar binnen, zodat je echt op de binnenkant van je dijen zit. In het begin gaat dit waarschijnlijk pijnlijk zijn en moet je het een paar keer corrigeren tijdens je rit, maar dat gaat steeds beter. Zou ook moeten helpen met je stoelzit!
@ Goldie: inderdaad die knik in je polsen en je schouders/nek. Misschien handen iets rechterop houden? Kan het niet heel goed zien omdat het geen foto van de voorkant/achterkant is, maar je lijkt ook een beetje scheef te zitten.
vanspeijk schreef:@ Goldie: inderdaad die knik in je polsen en je schouders/nek. Misschien handen iets rechterop houden? Kan het niet heel goed zien omdat het geen foto van de voorkant/achterkant is, maar je lijkt ook een beetje scheef te zitten.
lianne304 schreef:Caitlin_Me schreef:De hindernis ziet er idd gevaarlijk uit.
de hindernis is zo gemaakt dat als ze hem ook maar net aanraakt hij er al afglijd.
de balk is expres wat dunnen als ze wel verstrikt zou raken zou het gewoon breken.
als we lager springen hebben we kruisjes zodat de balk niet vast zit