Kinke schreef:Babbelientje, je zou dan eens een clinic van Heather Moffett moeten meerijden. Wordt tijd dat ze weer naar Nederland komt
Heather komt volgend jaar waarschijnlijk weer naar Nederland, stal omgeving Amsterdam dus....
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
ZKD schreef:Kinke schreef:Babbelientje, je zou dan eens een clinic van Heather Moffett moeten meerijden. Wordt tijd dat ze weer naar Nederland komt
Heather komt volgend jaar waarschijnlijk weer naar Nederland, stal omgeving Amsterdam dus....
XavierB schreef:Rijtechnisch en opleidingsgericht in het algemeen (en niet enkel omwille van bewondering, maar ook omdat ik een aantal vragen heb):
Buck Brannaman, Philippe Karl, Wolfgang Krishke, Pedro Torres, Walter Zettl
ElCid schreef:XavierB schreef:Rijtechnisch en opleidingsgericht in het algemeen (en niet enkel omwille van bewondering, maar ook omdat ik een aantal vragen heb):
Pedro Torres is een druk man, we zijn daar vorig jaar geweest en voorlopig heeft hij geen tijd voor Nederland. Wolfgang Krishke zit niet zo ver weg! Jeff Sanders heeft met hem samengewerkt bij de Vaquero classics van 2014.
bobje26 schreef:Franke Sloothaak, Albert Voorn, Sjef Jansen, Edward Gal.
XavierB schreef:ElCid schreef:XavierB schreef:Rijtechnisch en opleidingsgericht in het algemeen (en niet enkel omwille van bewondering, maar ook omdat ik een aantal vragen heb):
Pedro Torres is een druk man, we zijn daar vorig jaar geweest en voorlopig heeft hij geen tijd voor Nederland. Wolfgang Krishke zit niet zo ver weg! Jeff Sanders heeft met hem samengewerkt bij de Vaquero classics van 2014.
Ik had inderdaad al iets vernomen over de samenwerking tussen die twee. Ik zal Jeff trouwens normaliter ontmoeten op een praktisch symposium dit jaar (heel misschien zal Wolfgang er ook zijn), dus ik ben benieuwd.
Pedro Torres, het zal wss wachten tot hij iets meer op lesgeven gaat focussen, hoe bevond je eigenlijk zijn inzichten?
Babbelientje schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al eens eerder gezegd is, maar ik zou het heel erg leuk vinden als er ook dressuurclinics zouden worden aangeboden voor mensen die niet al op Z niveau rijden, ofzo. Eigenlijk voor mensen die nog helemaal niet aan wedstrijden toe zijn, maar daar wel graag naartoe willen werken. Echt basis dingen: nageeflijkheid, rechtgerichtheid, balans, enzo. Als ik nu foto's van clinics zie, zie ik paarden die al supergeweldig lopen (in mijn ogen). Prachtig, maar ik zou het met mijn hobbelpony ook best leuk vinden!
En dan specifiek voor mij: op gebied van echt klassieke dressuur. Maar weet niet zo goed wie daar de grootheden in zijn...
ynid1 schreef:Babbelientje schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al eens eerder gezegd is, maar ik zou het heel erg leuk vinden als er ook dressuurclinics zouden worden aangeboden voor mensen die niet al op Z niveau rijden, ofzo. Eigenlijk voor mensen die nog helemaal niet aan wedstrijden toe zijn, maar daar wel graag naartoe willen werken. Echt basis dingen: nageeflijkheid, rechtgerichtheid, balans, enzo. Als ik nu foto's van clinics zie, zie ik paarden die al supergeweldig lopen (in mijn ogen). Prachtig, maar ik zou het met mijn hobbelpony ook best leuk vinden!
En dan specifiek voor mij: op gebied van echt klassieke dressuur. Maar weet niet zo goed wie daar de grootheden in zijn...
Klopt dat vind ik ook. Niet iedere ruiter zit al op Z niveau. De basis moet eerst goed zijn en daar heb ik ook hulp bij nodig. Om een hulp te krijgen van Tristan zou ik erg leuk vinden maar er zijn er natuurlijk veel meer. Maar een clinic vind ik minder een lesweek of lang weekend zou ik leuk vinden, maar dan ook met ruiters van ongeveer hetzelfde niveau of hetzelfde niveau paard.
ElCid schreef:In september zijn de Vaquero Classics in Dld., bedoel je die?
Maar on-topic; ik zou niet weten van wie ik verder nog een clinic / les zou willen volgen, de mannen die ik genoemd heb, hebben alle kennis is huis. In september kan ik Ernst Peter Frey nog toevoegen aan het lijstje, die geeft les tijdens de Classics.
Hier in Nederland is er i.m.o. niemand die dit illustere gezelschap kan versterken, daarbuiten zou ik het ook niet weten.
zelmago4it schreef:Als je op de eventing tour gaat raad ik Elaine Pen en Tim Lips af, zij kunnen het gewoon niet overbrengen. Ik zou zelf heel graag een keer bij Merel Blom gaan trainen, zij schijnt heel goed te zijn!
Raijmakers viel mij persoonlijk erg tegen, Rob Ehrens heb ik al een aantal keer bij mogen rijden, hij is echt fantastisch
Verder vind ik Adelinde heel fijn, en laatst Patrick van de Meer en de Alex/Diederik van Silfhout gezien en die zijn ook echt super!
Citaat:Bij bv, Anja Beran, Bento Castelhano, Will Fearber of de clinics van ElCid (hierboven( kun je ook best meedoen met een lager niveau, hoor
snellemerlin schreef:Ik doe graag mee met de clinic van Warwick Schiller in augustus! door het jaar heen les ik via de online subscrption bij hem en 1 per jaar een clinic als hij in nederland is. daarnaast zijn er steeds meer mensen die via hem lessen en onderling elkaar supporten. super duidelijk, heel effectief en gewoon erg leuk en interessant!