Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carika schreef:Ik ben trouwens opzoek naar iemand die les wil geven bij mij op stal omg. Grootegast (grens Friesland/Groningen) op de website centeredriding.org heb ik al gekeken maar ik ben benieuwd of er iemand een aanbeveling heeft.
EliseXJoelle schreef:ik doe ook aan CR. pff wat is dat telkens weer confronterend. vooral het gevoel tijdens de les wanneer het dan met hulp WEL goed gaat en daarna met oefenen niet meer![]()
Ik ben er nu een klein jaartje mee bezig, langzaamaan (en met een paar onderbrekingen vanwege blessure van mij en mijn instructrice).
Ik krijg les van Astrid Baard (equi-trainer)
Selina schreef:EliseXJoelle schreef:ik doe ook aan CR. pff wat is dat telkens weer confronterend. vooral het gevoel tijdens de les wanneer het dan met hulp WEL goed gaat en daarna met oefenen niet meer![]()
Ik ben er nu een klein jaartje mee bezig, langzaamaan (en met een paar onderbrekingen vanwege blessure van mij en mijn instructrice).
Ik krijg les van Astrid Baard (equi-trainer)
Inderdaad confronterend!
Normaal werd er niet gelet op hóe ik aandraafde, als ik maar aandraafde.
Nu moet ik dus aandraven met de goede houding en alles ontspannen wat dus heel lastig is.
EliseXJoelle schreef:Ja inderdaad dit heb ik ook! op alles tegelijk letten, minder met de teugels maar meer op zit hulpen werken, en dan niet vergeten te blijven ademhalen![]()
Mijn paard is er ook redelijk gevoelig voor (kruising haf tinker), ik merk duidelijk verschil als ik er niet continu op let. De paarden van mijn instructrice zijn nog een tandje erger. als je het daar verkeerd doet óf ze stoppen of ze lopen naar binnen met een blik in hun ogen 'Astrid hélp haal dit van mijn rug dit snap ik niet' máár zijn dus fantastische leerpaarden! Geeft ook veel voldoening om dan te zien wanneer het wél goed gaat![]()
Ik mag vanavond weer aan de bak!
jetm schreef:carika schreef:Ik ben trouwens opzoek naar iemand die les wil geven bij mij op stal omg. Grootegast (grens Friesland/Groningen) op de website centeredriding.org heb ik al gekeken maar ik ben benieuwd of er iemand een aanbeveling heeft.
Ik kan je Petra Veenstra van harte aanbevelen.
We hebben samen de instructeursopleiding gedaan en in april jl een update.
Naast Centered Riding werkt ze ook met rechtrichten.
Ze geeft op een hele prettige en rustige manier les.
Mocht je contact met haar opnemen doe haar dan maar de groeten van Jet
EliseXJoelle schreef:De paarden van mijn instructrice zijn nog een tandje erger. als je het daar verkeerd doet óf ze stoppen of ze lopen naar binnen met een blik in hun ogen 'Astrid hélp haal dit van mijn rug dit snap ik niet' máár zijn dus fantastische leerpaarden!
Annoya schreef:EliseXJoelle schreef:De paarden van mijn instructrice zijn nog een tandje erger. als je het daar verkeerd doet óf ze stoppen of ze lopen naar binnen met een blik in hun ogen 'Astrid hélp haal dit van mijn rug dit snap ik niet' máár zijn dus fantastische leerpaarden!
Oh ja ik rij in Deventer bij Renalda Reitsma, op haar Haflingers die zijn ook zo getraind. Als je niet balans bent of wat te veel hobbelt staan ze stil (handig met beginners die dreigen te vallen). Of als ik met sturen te veel de teugels gebruik gebeurd precies het tegenovergestelde van wat ik wil. 1 Haflinger negeert mij en loopt stug rechtdoor en de andere gaat precies de andere kant op dus rechts in plaats van links. Frustrerend soms, je wordt gewoon door het paard afgestraft voor teugels trekken.
Drico schreef:Drico schreef:Heb vandaag een Centered Riding instructrice een mailtje gestuurd voor een kennismakingsles
Jammer, diegene zat al helemaal vol en kon ook geen nieuwe les klanten meer aannemen
Drico schreef:Drico schreef:Heb vandaag een Centered Riding instructrice een mailtje gestuurd voor een kennismakingsles
Jammer, diegene zat al helemaal vol en kon ook geen nieuwe les klanten meer aannemen
Askja schreef:Afgelopen zondag heb ik mijn CR level 1 instructeurstraining afgerond en wat was het superleuk en leerzaam! We hadden een erg leuke groep met een positieve wisselwerking. En twee topinstructeurs! Ik rijd IJslanders, ook wedstrijden, en mijn uitdaging ligt in het integreren van de cr basics in het IJslands
rijdenen in de lessen die ik geef met mijn eigen IJslanders. Naar mijn idee heb ik hier nu een mooie basis voor gelegd. Meer mensen hier die IJslands (wedstrijd) rijden met centered riding combineren? En wat zijn je ervaringen hiermee?
Askja schreef:Leuk, waar zit zij ergens? Level 4 zal ze niet zijn, daar zijn er voor zover ik weet maar twee van in NL (Margreet Bouwmeester en Nelleke Deen?). Correct me if I'm wrong.
Tijdens mijn training heb ik ook les gehad van een hele fijne level 3 instructeur die enige ervaring heeft met IJslanders (geeft les aan mensen met een IJslander): Ruthie Daman. Ik ben van plan haar af en toe hierheen (Noord-Drenthe) te halen voor een lesdag. Als hier mensen belangstelling voor hebben kunnen ze me pb-en. Je kunt evt. meedoen met een van onze (IJslandse) lespaarden.
Vanochtend zelf weer lesgegeven, ging erg leuk met beide lessers. Ze waren lekker ontspannen aan het tölten op lichte hulpen en zonder klemmende benen. Mooi om te zien hoe gefocust en ontspannen de paarden worden als de ruiter zich vooral richt op zijn eigen balans en ontspanning zonder te veel met het paard bezig te zijn in de zin van 'eraan rijden'.