Ik vond het er bij Parzival al niet lekker uitzien, maar bij dit paard is het alleen maar duidelijker dat ze ontzettend in zijn mond zit te rukken en te plukken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amiigo schreef:Ja dat zou je zelf ook wel kunnen bedenken, ik ken iig g een goedgeurde dekhengst die op grand prix niveau getraind wordt die 24-7 met schuilstalletje buiten staatheeft geluk als die een (paar) uurtje buiten mag lopen. Het ene paard zuigt natuurlijk eerder lucht dan de ander, maar zoals menig dressuur paard gehouden word zouden het er eigenlijk meer mogen doen...
Wat die nu niet meer kan is simpel, als je naar een luchtzuigend paard kijkt zie je een spier in z'n hals aanspannen, die is er uit gehaald zodat die dat niet meer kan en dus ook geen lucht meer kan doorslikken/zuigen.
anneliesdj schreef:Ik kan me maarzo voorstellen dat dat rijtechnisch ook wel z'n voordelen heeft.
Maar hij was al geopereerd voor het verrichtingsonderzoek begrijp ik, dus hij was als 2,5/amper 3 jarige al een dermate fanatieke luchtzuiger? Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden eerlijk gezegd
Janine1990 schreef:anneliesdj schreef:Ik kan me maarzo voorstellen dat dat rijtechnisch ook wel z'n voordelen heeft.
Maar hij was al geopereerd voor het verrichtingsonderzoek begrijp ik, dus hij was als 2,5/amper 3 jarige al een dermate fanatieke luchtzuiger? Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden eerlijk gezegd
Ik vraag me af of ze bij de 'grote fokkers binnen'en apart worden gehouden... Lijkt me dat ook dit paard gewoon in een kudde heeft gestaan.
NatasjavE schreef:Deze heeft ook gewoon in de kudde gestaan als jong paard. Hij is echter pas op 4 jarige leeftijd aangeboden.
Maar een paard dat zo erg luchtzuigt dat hij geopereerd moet worden.Ik zal er niet mee dekken.
Ik vind het geen fijn beeld om naar te kijken. Ik vind het er erg gespannen uitzien en dat achterbeen.... nee niet mijn ding.
Janine1990 schreef:Gelukkig is het niet erfelijk.
NatasjavE schreef:Janine1990 schreef:Gelukkig is het niet erfelijk.
De aanleg om luchtzuiger te worden is dus wel erfelijk.
(en dan niet de handeling maar meer en eerder stress ervaren en daarop maagklachten ontwikkelen)
Van diverse hengsten is bekend dat ze echt veel meer luchtzuigers geven.
Ik zou er niet zo bewust mee fokken.
Janine1990 schreef:Maar ik zeg nu misschien iets geks hoor, zomaar een hersenspinsel...
Kan het een gebrek aan de juiste sociale eigenschappen zijn, waardoor ze in de kudde bijvoorbeeld stress gaan ervaren? Soort van autistische trekjes die niet goed samengaan met het vlucht- en kuddedier zijn?
NatasjavE schreef:Janine1990 schreef:Gelukkig is het niet erfelijk.
De aanleg om luchtzuiger te worden is dus wel erfelijk.
(en dan niet de handeling maar meer en eerder stress ervaren en daarop maagklachten ontwikkelen)
Van diverse hengsten is bekend dat ze echt veel meer luchtzuigers geven.
Ik zou er niet zo bewust mee fokken.
xxsalinaxx schreef:Amiigo schreef:En eerder zei je nog dat je niet in d'r bakkes gaat trekken? Wist Adelinde over die blessure(s)?
Dat ik jou een verontschulding soort van moet afleggen vind ik echt mega brutaal. Bemoei je dan met je zelf.
Maar ik heb gezegt dat ik niet de teugels korter neem omdat ik dan in der mond trek en dat niet wil.
Nee ze wist het niet over de blessures en ernstige ziekte geschiedenis je kan namelijk niet even gaan kletsen daar.
Maar als olympische ruiter moet je kunnen zien dat het niet de oplossing is, zien andere instructuers namelij ook.
Ik heb veel respect voor haar maar ik heb liever edward gal qua rijstijl, ontspannen en zacht.
Bizzybijtje schreef:Kinke schreef:ik snap nooit zo goed waarom je pas mag oordelen als je zelf op dit 'niveau' rijdt.
Dat is in mijn ogen ook gewoon een kul"argument". Dan maar omdraaien: je mag je als voorbeeldruiter achter de oren krabben als zelfs ruiters op basisniveau zien dat het niet goed is.
Kinke schreef:ik snap nooit zo goed waarom je pas mag oordelen als je zelf op dit 'niveau' rijdt.