Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ils_K schreef:En qua lessen net zo, er zijn nog weinig combi lessen dat je dressuurt en springt. Het is allemaal of of. En dat vindt ik met name voor kinderen erg, die horen met allebei op te groeien als ze paardrijden. Ze hoeven echt niet in allebei uit te blinken.
Anne_GTI schreef:Wat ik jammer vind is dat je met de huidige springhengsten het toch steeds lastiger wordt om in de dressuurring mee te komen met de nafok. Noem mij eens een springhengst met voldoende maat en 3 goede gangen en een hals die er normaal op staat.
Sowieso vind ik dat ook een dressuurpaard een L parcours hoort te kunnen springen. Dat hadden ze nooit uit het verrichtingsonderzoek moeten schrappen. Het hoeven geen springwonders te zijn maar het zegt ook een boel over de instelling van zo'n hengst.
Anoniem schreef:Ils_K schreef:En qua lessen net zo, er zijn nog weinig combi lessen dat je dressuurt en springt. Het is allemaal of of. En dat vindt ik met name voor kinderen erg, die horen met allebei op te groeien als ze paardrijden. Ze hoeven echt niet in allebei uit te blinken.
Hier ben ik t niet helemaal mee eensEen gecombineerde spring-dressuurles lijkt me helemaal niks. Ik neem dressuurles om de dressuur te verbeteren en springles om het springen te verbeteren (en even wat anders te doen). Als ze dat ook nog is in gecombineerde lessen gaat gooien blijft er weinig afwisseling over
Tuurlijk dressuur is de basis, ook voor springen, zeker zelfs! Maar met springen vraag en verwacht ik toch net wat andere kleine dingetjes van mijn paard. Ze hoeft bijvoorbeeld niet perfect met d'r koppie naar beneden te lopen, even is wat anders dan het netjes dressuur lopen. Voor paard ook wel is lekker even niet het mooie nette dressuur, en voor mij ook
Dus nee, mij lijkt een gecombineerde les helemaal niksValt de het hele idee van 'afwisseling' weg in mijn ogen. Maar ook daarover zullen de meningen verschillen
Elise_K schreef:Zit het probleem van de meeste dressuurpaarden niet zozeer dat ze niet "kunnen" springen maar meer dat alles wat anders is dan een wit hekje eng is, en je daar absoluut niet voorwaarts heen moet galloperen?
Ils_K schreef:Anoniem schreef:Hier ben ik t niet helemaal mee eensEen gecombineerde spring-dressuurles lijkt me helemaal niks. Ik neem dressuurles om de dressuur te verbeteren en springles om het springen te verbeteren (en even wat anders te doen). Als ze dat ook nog is in gecombineerde lessen gaat gooien blijft er weinig afwisseling over
Tuurlijk dressuur is de basis, ook voor springen, zeker zelfs! Maar met springen vraag en verwacht ik toch net wat andere kleine dingetjes van mijn paard. Ze hoeft bijvoorbeeld niet perfect met d'r koppie naar beneden te lopen, even is wat anders dan het netjes dressuur lopen. Voor paard ook wel is lekker even niet het mooie nette dressuur, en voor mij ook
Dus nee, mij lijkt een gecombineerde les helemaal niksValt de het hele idee van 'afwisseling' weg in mijn ogen. Maar ook daarover zullen de meningen verschillen
Ik heb het dan met name over de kinderen met pony's. En snap je heel goed, en ben het daar ook wel mee eens. Gewoon lekker het niet nette dressuur en gewoon rond rijden.
En het is ook moeilijk om iemand te vinden die en goed dressuurles kan geven en ook nog goed springles kan geven.
Elise_K schreef:Zit het probleem van de meeste dressuurpaarden niet zozeer dat ze niet "kunnen" springen maar meer dat alles wat anders is dan een wit hekje eng is, en je daar absoluut niet voorwaarts heen moet galloperen?