Buitenrit met deze januari temperatuur

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: Buitenrit met deze januari temperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:36

Dinsdag ook een buitenritje gemaakt. Ja, paardjes waren fris en ze hadden ook écht even de behoefte om de benen te strekken. Ze vertrokken wel op ons commando, maar weet niet of ze het zo leuk hadden gevonden als we op dat pad in draf waren gebleven :Y)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:09

Horsa schreef:
De grond zal daar wel bevroren zijn. Wordt er dan gegallopeerd?
de grond was er wel wat harder dan normaal, maar niet keihard bevroren. Maar op dat stuk galopperen we hoe dan ook nooit. Meestal daar stap of draf. Maar op een ander stuk galopperen we wel gewoon, ook al was de grond daar wat harder, maar alleen als hij verder mooi egaal is. Heb er een filmpje van maar moet dat nog knippen en op YouTube zetten

Massinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:57

Zeker is het verantwoord, mits het niet glad is uiteraard, ik ga bijna dagelijks met mijn draver naar buiten, een heerlijke buitenrit, lekker warm aankleden, en je paard is super happy, is hij bezweet, dan even een zweetdeken op maar eerst even lekker rollen in de binnenbak,paarden hebben het niet gauw koud hoor en rustig uitstappen natuurlijk.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:14

Hier het filmpje van de galop van woensdag jl :brr: :brr:
http://youtu.be/jvfPycKo-_o
Vanmorgen lag er opeens sneeuw. Geen buitenrit gemaakt , maar wel even kort wat gestapt in onze buitenbak :brr:
http://youtu.be/LzRfq2HyKuA
Afhankelijk van het weer morgen wel een buitenrit (maar alleen als het qua gladheid verantwoord is)

Horsa

Re: Buitenrit met deze januari temperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:21

Wat een leuke filmpjes, die in de sneeuw is bijzonder.

De manage op de veluwe die ik vandaag belde voor een buitenrit zei dat er niet gereden werd omdat de grond bevroren is en er sneeuw ligt. Later in de week weer wel omdat de dooi er aankomt.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:27

Imala204 schreef:
Hier het filmpje van de galop van woensdag jl :brr: :brr:
http://youtu.be/jvfPycKo-_o
Vanmorgen lag er opeens sneeuw. Geen buitenrit gemaakt , maar wel even kort wat gestapt in onze buitenbak :brr:
http://youtu.be/LzRfq2HyKuA
Afhankelijk van het weer morgen wel een buitenrit (maar alleen als het qua gladheid verantwoord is)

Leuke filmpjes en wat een prachtig gebied is dat zeg! Waar is dat ergens?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:53

Ik heb nog een filmpje van een paar jaar geleden. Met pony aan de hand een wandelingetje door de sneeuw gemaakt, maar op de terugweg bedacht ik me dat ik net zo goed op hem kon gaan zitten.
Dus via een bankje op zijn ongezadelde rug geklommen ( hij had wel een hoofdstel om) en zo lekker naar huis gestapt.
Al opstappend was wel mijn telefoon een keer in de sneeuw gevallen... dus de toch al matige telefoonkwaliteit is daardoor nog even wat minder ( gesmolten sneeuw op de lens := )

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:36

Citaat:
Leuke filmpjes en wat een prachtig gebied is dat zeg! Waar is dat ergens?

Dank je M_Jacky. Het galop filmpje is op de Brunssummerheide ( Zuid Limburg) Het filmpje in de rijbak is thuis, in Landgraaf. Op mijn profiel heb ik een hele rits filmpjes staan, zowel van de Brunssummerheide als ook van de Teverenerheide (ook op loopafstand van bij mij thuis) die net over de grens bij ons in Duitsland ligt.

Leuk filmpje Punz, coole pony!