Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Naapienaap schreef:Bij ons op stal rijd iemand die ergens anders een eigen pony heeft staan.
Maar dus ook nog:
-springt op manege pony's
-rijdt op de pony van een ander persoon bij ons op stal
-nog een bijrijd pony heeft op een andere stal
-op twee maneges fnrs proeven rijdt
en waarvan voor een van de andere bijrijdsterd van de pony bij ons op stal een verbod op het rijden van wedstrijden is op de betreffende pony, omdat dochterlief anders geen kans van winnen van de wisselbeker van de manege heeft (de andere bijrijdester rijdt namelijk altijd meer punten). Dus heeft moeders even geregeld dat de andere bijrijdster niet meer mee mag doen op deze pony.
Dan denk ik bij mezelf ... wat voor signalen geef jij aan je kind af... dit meisje is denk ik 12 jaar.
rien10 schreef:Nu je t zegt safina, je hebt n punt.
Toen ik nog lesgaf aan kinderen heb ik wel eens ouders die zich met de les bemoeiden weggestuurd.
Urielle schreef:@Safina: Mijn dochter gaat dit weekend voor het eerst F2 rijden en mag dan ook een tijdje niet/ weinig starten omdat ze de galop nog niet genoeg beheerst en die zit in de F3. Ja, ze kan op wedstrijd en dan keihard op haar bek gaan door laatste te worden met slechte punten, maar dat is niet leuk en niet motiverend. Bovendien leert ze nu al wedstrijdmanagement. Eerst trainen tot je minstens op het gevraagde niveau zit en dan pas starten. Gaat het een keer niet fijn, dan is dat jammer. Maar ze hoeft zich niet een half jaar of langer het snot voor haar ogen te laten rijden en te denken dat ze er niks van bakt. Dan gewoon even lekker rustig aan doortrainen en heel af en toe starten.
Urielle schreef:En over instructeurs, als ouders ken je je kind. Ik heb haar even op les gehad ergens anders, werd er niks anders gezegd dan 'sturen' ! Terwijl ze een uur lang zat te janken op een manegepony die in een hoekje stilstond en ze met geen mogelijkheid meer in beweging kreeg. Ja op een gegeven moment raak je dat ook zat hoor, ZEG dan HÓE!
Of andersom dat een instructeur zó lief is dat ze gewoon niets meer doet, af en toe mag er ook best gezegd En nu is het klaar met dat gepiep en gemeut, rijden met die knol want dit kun je best!