Maar toch zou ik best wel op elk paard stappen, soms met meer zekerheid dan andere keren dan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knetterhard schreef:Nee, want ik weet heel goed dat mijn kwaliteiten niet uitzonderlijk zijn.
Barbabientje schreef:denisesilver schreef:Hier zat ik dus gisteren over na te denken. Ik stap namelijk vrij snel op een paard dat ik niet ken bijv. met proefrijden of als mijn instructeur zegt dat het kan.
Maar (want er zit altijd een maar aan) alleen als ik niet weet wat een paard doet, als ik wel weet dat een bepaald paard bokt of iets maak ik mezelf bang en stap ik er niet op.
Dus wat doe jij? Toelichting graag!
Hahaha dit heb ik ook altijd!
Weet ik niet wat een paard kan doen, prima ik stap wel op..
Als ik weet wat een paard kan doen, stap ik ook wel op maar toch iets minder vertrouwd![]()
Ach, cap op, BP aan en gaan... Mijn moeder is er niet zo heel blij mee helaas
OneAndOnlyx schreef:Vaak genoeg gedaan. Op de manege, dan werd je weer naar een paard gewezen die je totaal niet kende en die jij mocht gaan rijden. Uiteindelijk is dat mijn vaste pony geworden en zijn we samen al flinke stappen aan het ondernemen.
Op het paard van mijn vriendin stap ik alleen als ik me er zelf goed bij voel. Ik ga nooit op paarden als ik me er angstig over voel of het gewoon simpelweg niet wil.
Binnenkort gaat mijn kleine Welshje hier weg en kom ik toe aan de volgende stap. Dan zal ik ook op vreemde paarden moeten stappen en ook hierbij geld, voelt het goed dan doe ik het. Voelt het dat niet dan hoef ik er niet op en kom ik ook niet meer terug bij de eigenaren van dat paard.
PBA_ schreef:Nee gestemd maar dat is pas de afgelopen paar jaar. Voorheen stapte ik op alles met of zonder zadel, ik redde mij wel. Nu ik kinderen heb doe ik dat niet meer. Kan mij niet veroorloven om rare acties uit te voeren nu. Tuurlijk kan ik ook van mijn trouwe rakker vallen maar dat zoek ik niet bewust op. Het is trouwens nooit fout gegaan met vreemde paarden maar doordat je ouder wordt kan dat natuurlijk tegen je gaan werken, ben immers geen prof
paarden die bokte vond ik alleen maar leuk, ach was jong he
listiglistje schreef:Naast het risico heb ik ook helemaal geen zin/behoefte om op andermans paard te stappen