Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pien_2010 schreef:Mijn man is voor het eerst gaan rijden toen hij 63 jaar was. Nu is hij 71 jaar en rijdt op onze brave ruin HErcule twee keer per week een uurtje buiten. Hij vindt het zalig. Dus als jij 35 jaar rij ervaring hebt zou je gewoon weer kunnen beginnen.
Wel is het zo dat mijn man hier zelden of nooit galoppeert want de wegen zijn hard overal kiezel stenen en hij zegt: "als ik val dan val ik op mijn leeftijd te hard en als ik iets breek zal ik nooit meer paard rijden". TEvens geeft hij aan dat hij NIET kan paard rijden maar dat hij alleen Hercule kan rijden. Ik vind wel dat dit klopt. Die twee begrijpen elkaar.
jackyline schreef:Ja hoor lekker doen.
Zou geen paarden meer gaan inrijden, maar er zijn lekkere rustige paarden zat omlekker op te rijden.
Is allleen maar gezond, lekker bezig zijn met wat je leuk vind.
Ik ben 53 en rijdt ook nog, lekker met de dochters er op uit.
Mijn man is zelfs een paar weken geleden begonnen met rijden.
HIj is 63 (dacht vast; ik zie haar nooit, misschien moet ik ook maar iets met de paarden gaan doen).
weet niet of het te zien is maar was erg grappig.
https://www.facebook.com/photo.php?v=26 ... =2&theater
Jovanos45 schreef:Wat leuk om dit te lezen van je moeder. Super hoor van haar. Dit was haar 1st en enige rit? Ze heeft duidelijk genoten, en daar gaat het om. En dat hoop ik ook weer te mogen doen.
Ja die spierpijn herinner ik me nog wel van de eerste keer, en daar houd ik zeker rekening mee als ik binnenkort weer ga...maar dan eerst voor een half uur !
kvika schreef:Zag al het woord gangenpaard voorbij komen, en ik wilde idd ook voorstellen om op een ijslander te beginnen. door de comfortabele gangen, past het vast beter bij jouw.
Super leuk dat je het rijden weer wil oppakken.
Weet niet welk deel van het land je woont, maar ik heb hier wel een tijd voor je om te lessen op ijslanders.
Jovanos45 schreef:Lovealmar schreef:DOEN! mijn Oma van 80 gaat ook weer paardrijden!Zolang u het lichamelijk nog vol houd waarom niet?
Echt waar !!??......
Heeel veel dank voor jullie positieve en stimulerend reacties. Oh en zeg maar "jij" tegen "u"hoor haha.
Ik zal zeker gaan uitkijken naar een goede manege bij mij in de buurt (Drenthe), en wellicht dat ik mijn eerst "rondje" aan de longeer mag rijden, en dan langzaam aan het rijden en vertrouwen gaan opbouwen.
Nogmaals bedankt !
Ik houd jullie op de hoogte:-)